Telefonica prý chce Montoyu v Renaultu

Renault však má nejistou budoucnost ve formuli 1.

Jeden z hlavních sponzorů Renaultu, Telefonica, by rád měl v tomto týmu Kolumbijce Juana Pabla Montoyu, který nyní jezdí pro McLaren. Ten bude muset na konci roku buď on a nebo Kimi Räikkönen opustit, aby udělal místo Fernandu Alonsovi, který s oranžovými šípy podepsal na příští rok smlouvu. Alonso letos jezdí právě pro Renault.Tak zní nejnovější spekulace ohledně Montoyi poté, co jsme minulý měsíc přinesli zprávu, že je spojován s Red Bullem. Sám Montoya však jmenoval i jiné týmy, mezi nimi Renault [čtěte více zde]“Uvidím, co budu příští rok dělat, ale nemohu čekat, až si to Ron rozmyslí,“ řekl tenkrát. „Pokud máte takovou nabídku od Ferrari, Renaultu nebo Williamsu, jakou jsou zvyklí dávat, pak byste to vzali. Pracoval jsem také s BMW, dělají dobrý motor, ale umí postavit i šasi?“Telefonica, která je přítomna i na českém trhu skrze Telecom, totiž není nadšena krokem Fernanda Alonsa, jež se takto přesune do týmu sponzorovaného konkurencí: Vodafonem. Telefonica se přitom snaží prosadit ve Španělsku, odkud Fernando Alonso pochází, a na trzích v Jižní Americe, odkud zase pochází Montoya.Po Montoyově otevřeném komentáři ohledně jeho budoucnosti pak právě Telefonica údajně projevila zájem. Má se zato, že Telefonica už jedná s Julianem Jakobim, Montoyovým manažerem. Pravděpodobnost smlouvy je v této fázi malá, ale Telefonica na Renault údajně tlačí, aby se o Montoyu zajímal.Telefonica možná vystřídá v roli hlavního sponzora týmu Mild Seven, značku tabákového koncernu, který formuli 1 opouští, stejně jako mnoho dalších. To by mohlo Telefonice zajistit poradní hlas ve výběru jezdců.Velkou nevýhodou Renaultu ve snaze získat Montoyu by tak byla jen nejistá účast automobilky ve formuli 1. Výkonný ředitel automobilky právě dnes řekl, že Renault bude hodnotit svou účast každý rok spíše než aby se formuli 1 zavázal na delší dobu.“Dokud se nám to bude vyplácet, zůstaneme,“ řekl Carlos Ghosn. „Teď se nám to vyplácí. Pak se na to podíváme znovu v roce 2007, 2008, 2009…“Na straně druhé McLaren ztrácí klíčové lidí v technickém oddělení, navíc má v zimních testech problémy s technikou.

Tomáš Richtr

9.2.2006 2:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist