Tatra představila model Phoenix s motorem DAF

První Tatra s motorem a kabinou holandského výrobce má razítko Euro 5 a až 510 k a 2500 Nm. Nejdůležitější civilní model se objeví i u prodejců značky DAF.

Kopřivnická Tatra v posledních letech prošla několika krizemi, před týdnem se však blýsklo na lepší časy. Největší český výrobce nákladních aut oznámil, že bude spolupracovat s holandským konkurentem DAF Trucks. Ten získal v české firmě devatenáctiprocentní podíl a bude jí dodávat motory a kabiny. Česká strana dnes představila nový model Tatra Phoenix, který dílů z Holandska využívá. V budoucnu by se měl stát páteří civilní nabídky značky.

DAF patří americké skupině PACCAR, která je světovou trojkou mezi výrobci těžkých nákladních aut (za Daimlerem a Volvem). Má proto přístup ke špičkovým technologiím včetně moderních kapalinou chlazených motorů, schopných vyhovět přísným emisním normám. Jejich vývoj ve vlastní režii by byl pro Tatru neúnosně drahý. Není jasné, zda bude v Kopřivnici pokračovat vývoj vzduchem chlazených motorů, které v současnosti plní Euro 5, ale modely s nimi zůstávají v nabídce.Nákladní Phoenix má nový podvozek, nicméně klasický páteřový rám s výkyvnými půlnápravami zůstal na svém místě. Pokud vás konstrukce auta zajímá, podívejte se na video s podrobným 3D modelem na stránkách tatraphoenix.com. Přední náprava (nápravy) je odpružená vzduchovými vaky, které doplňují běžné hydraulické tlumiče a stabilizátor. Každý pár kol unese až devět tun. Dozadu dostanou zákazníci listová pera schopná unést 11,5 tuny, kombinaci vzduchových vaků a vinutých pružin se stejnou nosností, nebo vaky s listovými pery, které uvezou až šestnáct tun.

Zcela nový je pochopitelně motor, otáčející koly na všech nápravách (na přání mohou být dvě, tři i čtyři). Jednotka PACCAR MX má šest vodou chlazených válců v řadě a celkový zdvihový objem 12,9 litru. Správnému plnění pomáhá turbodmychadlo a mezichladič stlačeného vzduchu. K dispozici jsou celkem čtyři verze motoru s výkony od 360 po 510 koňských sil, točivý moment se pohybuje v rozmezí 1775 a 2500 newtonmetrů. Všechny motory zvládnou normu Euro 5, nicméně v nabídce figurují i verze kompatibilní jen s Euro 3.Převodovky jsou k dispozici dvě – manuální a automatizovaná. Obě mají šestnáct rychlostí a obě vyrobila společnost ZF. Spojka je suchá s jedinou lamelou o průměru 430 milimetrů. Phoenix má omezovač na 85 kilometrů v hodině, takže zrychlení z nuly na sto se nedozvíte. Nájezdové úhly jsou 35 stupňů vpředu a 31 stupňů vzadu. Břicho si Phoenix veze třicet centimetrů nad zemí.

Pokud patříte mezi potenciální kupující, mají pro vás v Kopřivnici několik dalších dobrých zpráv. Spolu s technologiemi získal český výrobce přístup k finančním produktům PACCAR Financial Services, což znamená široké možnosti financování nákupu. Zákazníci (stejně jako výrobce) budou také profitovat z částečného propojení dealerských sítí značek Tatra a DAF.

autoweb.cz

8.8.2011 3:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist