Tatra představila model Phoenix s motorem DAF

První Tatra s motorem a kabinou holandského výrobce má razítko Euro 5 a až 510 k a 2500 Nm. Nejdůležitější civilní model se objeví i u prodejců značky DAF.

Kopřivnická Tatra v posledních letech prošla několika krizemi, před týdnem se však blýsklo na lepší časy. Největší český výrobce nákladních aut oznámil, že bude spolupracovat s holandským konkurentem DAF Trucks. Ten získal v české firmě devatenáctiprocentní podíl a bude jí dodávat motory a kabiny. Česká strana dnes představila nový model Tatra Phoenix, který dílů z Holandska využívá. V budoucnu by se měl stát páteří civilní nabídky značky.

DAF patří americké skupině PACCAR, která je světovou trojkou mezi výrobci těžkých nákladních aut (za Daimlerem a Volvem). Má proto přístup ke špičkovým technologiím včetně moderních kapalinou chlazených motorů, schopných vyhovět přísným emisním normám. Jejich vývoj ve vlastní režii by byl pro Tatru neúnosně drahý. Není jasné, zda bude v Kopřivnici pokračovat vývoj vzduchem chlazených motorů, které v současnosti plní Euro 5, ale modely s nimi zůstávají v nabídce.Nákladní Phoenix má nový podvozek, nicméně klasický páteřový rám s výkyvnými půlnápravami zůstal na svém místě. Pokud vás konstrukce auta zajímá, podívejte se na video s podrobným 3D modelem na stránkách tatraphoenix.com. Přední náprava (nápravy) je odpružená vzduchovými vaky, které doplňují běžné hydraulické tlumiče a stabilizátor. Každý pár kol unese až devět tun. Dozadu dostanou zákazníci listová pera schopná unést 11,5 tuny, kombinaci vzduchových vaků a vinutých pružin se stejnou nosností, nebo vaky s listovými pery, které uvezou až šestnáct tun.

Zcela nový je pochopitelně motor, otáčející koly na všech nápravách (na přání mohou být dvě, tři i čtyři). Jednotka PACCAR MX má šest vodou chlazených válců v řadě a celkový zdvihový objem 12,9 litru. Správnému plnění pomáhá turbodmychadlo a mezichladič stlačeného vzduchu. K dispozici jsou celkem čtyři verze motoru s výkony od 360 po 510 koňských sil, točivý moment se pohybuje v rozmezí 1775 a 2500 newtonmetrů. Všechny motory zvládnou normu Euro 5, nicméně v nabídce figurují i verze kompatibilní jen s Euro 3.Převodovky jsou k dispozici dvě – manuální a automatizovaná. Obě mají šestnáct rychlostí a obě vyrobila společnost ZF. Spojka je suchá s jedinou lamelou o průměru 430 milimetrů. Phoenix má omezovač na 85 kilometrů v hodině, takže zrychlení z nuly na sto se nedozvíte. Nájezdové úhly jsou 35 stupňů vpředu a 31 stupňů vzadu. Břicho si Phoenix veze třicet centimetrů nad zemí.

Pokud patříte mezi potenciální kupující, mají pro vás v Kopřivnici několik dalších dobrých zpráv. Spolu s technologiemi získal český výrobce přístup k finančním produktům PACCAR Financial Services, což znamená široké možnosti financování nákupu. Zákazníci (stejně jako výrobce) budou také profitovat z částečného propojení dealerských sítí značek Tatra a DAF.

autoweb.cz

8.8.2011 3:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist