Legendy minulosti: Tatra 613, limuzína papalášů
reportáž
„Uč se vole, budeš pánem, budeš jezdit tatraplánem“, pravila dobová poučka padesátých let. Osobní vozy Tatra zkrátka nebyly pro každého.
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
reportáž
„Uč se vole, budeš pánem, budeš jezdit tatraplánem“, pravila dobová poučka padesátých let. Osobní vozy Tatra zkrátka nebyly pro každého.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
O historiu aut sa az tak velmi nezaujimam, ale toto je skvely clanok…napisany prehladne a zrozumitelne. U nas v obci mal jeden pan este donedavna ciernu 603 a obcas na nej jazdil – ten zvuk motora je uzasny.
Test 613 v TG 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=hfqZ2XBOVnk
Poznatky z testu TopGearu bohužel nelze přenést na vozy, zmiňované v článku, protože TopGear dostal k testu zapůjčen porevoluční model, speciálně postavený jako referenční vůz pro uvažovaný export. Jeho výbava i vlastnosti jsou diametrálně odlišné….
"Naprostá většina automobilek již v té době přešla k motoru vpředu a pohonu zadních kol…"
V té době? Myslel jsem, že tuto koncepci používaly automobily už od začátku 20. století, né až v šedesátých či sedmdesátých letech.
Správná připomínka.
Kdyby tatra vydrzela, mozna bysme se dockali zajimavych aut s charakterem, a nebo mozna taky ne, v dnesni dobe prejezeneho automobiloveho trhu… Kazdopadne Tatra 613 patrila urcite k velmi kvalitnim automobilum, mel jsem moznost se v jedne svezt a ma to svoje kouzlo. Skoda ze tehdy statni organy nadrzovali skodovce, ktera delala i tehdy auta tak zajimava, jako dela dneska… 🙂
Poválečné šance vyrábět a vyvíjet špičkový automobil, který byl významně lepší než konkurenti a mohl zcela smáznout porsche byly ztraceny desítkami let naprosté vývojové a výrobní nečinnosti. Porevoluční šance využít vynikající agregát a hotovou vybavenou továrnu na malosériovou výrobu byly promarněny. Hlavně, že byly stamiliardy na sanaci rozkrádání v bankách.
proc to nejak zaonacovat? komunisti nas tu 40 let dusili, cely hospodarstvi uvedli do letargie, aby pak jejich kamaradi pod rouskou revoluce za par let rozkradli to, co bolsevici nestacili znicit …Tatra je jednou z mnoha obeti povalecnyho usporadani sveta …kdyby nas zapad nedal do podruci vychodu, tak si nase republika uz davno mohla celym zbytkem sveta vytirat zadek …kam se na nas jeste ve 30.-40. letech 20.stoleti hrabali Americani, Nemci nebo Japonci …vojaci US army jeste ve 20.letech 20.stoleti bojovali zbranovym arzenalem pozustalym z valky severu proti jihu …Nemci by bez obsazeni ceskych zbrojovek dal valcili snad nasadama od lopat …a Japonci? kolik ty si odsud odvezli prototypu nejruznejsich stroju? to by nepojmulo snad ani nejvetsi muzeum techniky na svete
Mě přijde dost přehnaná, já jsem jezdil po Praze s lehkou nohou v pohodě za 11-12 litrů, ale chápu že většina vykazovala víc nebo s autem neuměla dost dobře jezdit. (ostatně to i dnes umí málokdo)
Jezdil jsem i s upravenou na 180kW, málokterý auto mohlo tehdá konkurovat (v nabídce byla úprava motoru na 220kW), snižovanej podvozek, větší kola (v základu byly 14). Problém byla absence ABS,ESP a podobně, na mokru to byla nebezpečná a těžko zvládnutelná mrcha.
Ve snaze o "kvalitní článek" se nevyplácí používat výrazy, kterým autor sám nerozumí. Nevzpomínám si, kdy z otevřené limuzíny salutoval APARÁTČÍK nastoupeným jednotkám. Mám dojem, že salutuje uniforma uniformě, nikoliv civil uniformám. Alespoň dříve to tak bylo.
Na této historce o rozkrádání benzínu mi nepřišlo zajímavého ba ani vtipného, či poučného vůbec nic. Takových plácnutí do vody, jen pro zvětšení obsahu článku ( příště to radši udělejte jako Benda na Plzeňských právech)si vymyslím na počkání minimálně 10. Slabé.
Jo a kdyby nas neprodlai tak na mesi leteli o deset let driv. Dej si studenej obklad.
Jediny raz som sa viezol v Tatre 603 a potom v Tatre 613 a bol to nezabudnutelny zazitok… Ale v tom najlepsom slova zmysle. Skutocne to bol zazitok, na ktory sa nezabuda. A rozhodne by som si to velmi rad zopakoval. Sedenie v oboch autach bolo uzasne pohodlne a pocuvat za sebou stado divokych koni bolo nieco uzasne! A ked bolo treba, stacilo podradit a zosliapnut plyn a spoza chrbta sa ozvalo nadherne zaburacanie 🙂 Nadhera!!!
coach outlet online
Coach Outlet
coach factory outlet
Coach Factory
Coach Factory Online
coach factory online
Coach Purses Outlet
coach outlet online
coach factory outlet
Coach outlet online
Coach outlet online
No vlastním již pátou Tatru 613 a měl jsem možnost najezdit cca 5000km s Tatrou 700-1 článek je to býdnej. A když to auto neumíte řídit váš problem. Bohudík se pořádně sveze jen kdo se jí naučí a nedá to každej, ale když to umíte i vytáčet na dvojku do 130 a na trojku do 170 a máte na ní dunlopy přefouknutý o 0,4A a 100 okt. Benzín je to co to auto potřebuje. Jo brzdy maj nižší životnost. ale jsou na všech kolech kotoučový, s vnitřním chlazením a všechny čtyřpístový to nemá ani současnej pětkovej bavorák , průser je s obloženim azbest už není a měkký obložení s většim záměrnym úbytkem jako třeba na KODIAqu pro Tatru nikdo nevírábí tak to vodsíraj kotouče, dřepí to a jede to jak kráva, ale jen tomu kdo to s tim umí a né kochačkářum a těm co je pro ně vrchol Octávia ,to auto tahne nad 150 jinak vysoko-otáčkovej středoobjemovej podčtvercovej osmiválec nad zadní (ne jako u škodovek za zadní) nápravou s diferákem uprostřed motoru je bomba, ale co vykládat porevolučnim německým gastarbeitrum z „česka“ nebyly banány a všude byla StB
Ford Fiesta v základu stál v roce 1990 390000 Kč……jen tak pro srovnání
Mám jí a svezení je to parádní. Ovšem jen pro opravdové řidiče. Dnešním uživatelům elektroniky na kolech bych jí nesvěřil. Brzdy má jak píše kolega dvouokruhové, čtyřpísty na všech kolech a každý okruh ovládá vždy dvojicí pístků, takže při jakékoliv poruše vám vždy brzdí všechna kola! To nemá žádné jiné auto, které znám. Nezávislé topení s výfukem pod auto trochu průser, musíte pořád jet, aby vás to nedusilo. Jinak pohodlí a místo v kabině se nedá porovnávat s žádným vozidlem.
Párkrát jsem zaskakoval v Tatře 613 za firemního řidiče, Silné a pohodlné auto. Bohužel kvůli lehkému předku se to na vodě nedalo uřídit.
Teď je zrovna jedna na prodej! https://www.veteran-prodej.cz/vuz/vzacna-tatra-613-electronic-jedna-ze-17-kusu-283/
Welcome to the world of adult Dating loveawake.ru