Tata Nano má po prvním faceliftu

Mizerné prodeje přinutily automobilku změnit interiér, posílit motor na 38 koní a přesunout posilovač brzd do standardní výbavy. Cena začíná na 50 000 Kč.

Nejlevnějšímu autu planety se nevede dobře a nikdo vlastně nenví proč. Někteří spekulují, že na lacinost – byť rekordní – jednoduše zákazníky utáhnout nejde. Šéfové Tata Motors však s modelem Nano potřebují něco dělat. Auto proto dostalo facelift, aby se stalo atraktivnějším.

Tata Nano má nyní silnější motor. 624 krychlových centimetrů otáčí zadními koly silou 38 koní namísto pětatřiceti, točivý moment povyskořil ze 48 na 51 newtonmetrů a nejvyšší rychlost atakuje 105 kilometrů v hodině. Jednotka by měla být zároveň úspornější než dosud. Tisková zpráva slibuje také šťavnatější zvuk.Aby vražednopu rychlost zkrotili, změnili Indové také nastavení podvozku auta, které má nyní standardně přední stabilizátor. Inženýři navíc vyměnili mechanismus řízení. Možná ještě důležitější je však posilovač brzd – neobjevil se v nabídce nově, dosud však byl vyhrazen jen dražším verzím. Od nynějška ho dostane i to nejlevnější Nano v základu.

Pracovalo se také v interiéru, kabina je podle tiskové zprávy plná nových materiálů, v každé ze tří výbav jiných. V exteriéru je výběr ještě bohatší, vzorkovník čítá deset laků, osm z nich nových. Zlepšila se výbava všech verzí.Cena zůstává nízká, byť sto tisíc rupií, které si kdysi vysnil Ratan Tata, se splnit nepodařilo. Základní výbava Standard stojí 140 tisíc rupií, v přepočtu 51 120 českých korun, dražší CX vyjde na 170 tisíc rupií a luxusní LX s centrálním zamykáním, elektrickými okny vpředu a palubním počítačem na 196 tisíc. To je stále jen kousek přes sedmdesát tisíc korun. Tata dává na auto standardně záruku na čtyři roky nebo šedesát tisíc kilometrů.

Titulní foto ukazuje poevropštěnou verzi auta ze Ženevy 2009.

22.11.2011 11:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist