autoweb.cz > Tata > Tata Nano > Tata Nano JA Motorsport: závodní lidovka dostala 230 koní při 10 000 ot./min.
Tata Nano JA Motorsport: závodní lidovka dostala 230 koní při 10 000 ot./min.
Miniaturní indické vozítko Tata Nano mělo být Fordem T a Volkswagenem Brouk jedenadvacátého století, jen s tím rozdílem, že si jeho tvůrci dělali zálusk na mobilizaci chudších motoristů v globálním měřítku. Tyto plány koncernu Tata Motors docela pohořely, kupříkladu letos se za prvních šest měsíců prodalo jen něco málo přes deset tisíc aut, ani to však není překážkou pro některé fanoušky, aby je Nano neinspirovalo ke stavbě tuningových šíleností.
Třeba tahle konkrétní pochází od společnosti JA Motorsport a dost možná jde o vůbec nejrychlejší verzi na světě. Místo původního dvouválce o objemu 0,6 litru a výkonu 38 koní, který poháněl zadní kola, se dozadu dostal čtyřválec o objemu 1,3 litru.
To se možná jako zásadní změna nevypadá, nicméně JA Motorsport staví monoposty, takže i její vlastní pohonná jednotka nabízí maximální výkon 233 koňských sil při 10 000 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 190 newtonmetrů dostupných při 8500 ot./min.
Takto vybavený a patřičně podvozkově upravený hatchback je schopen akcelerovat z 0 na 100 kilometrů v hodině „za méně než 6 sekund“ a podle odhadů by měl být schopen rozjet se – ve spojení se šestistupňovou sekvenční převodovkou s pádlovým řazením – na cirka 200 km/h.
Zatímco původní autíčko vážilo 600 kg, tady se z důvodu dodatečné montáži bezpečnostní klece a dalších úprav hmotnost nepochybně zvýšila, nemělo by to ale být o mnoho, jelikož spoustu původních komponentů konstruktéři vyměnili za lehčí díly z karbonového kompozitu. Cena přestavby se i proto vyšplhala na 25 tisíc liber, v přepočtu asi 870 tisíc korun, není to ale o moc více, než dáte za podobně výkonnou čtyřkolku Audi S1 Sportback.
zdroj: Indianautosblog