autoweb.cz > AC Schnitzer > Tak trochu jiná M6
Tak trochu jiná M6
Před časem AC představil koncept upravené 6-kové řady BMW na frankfurtském autosalonu. Úspěch byl velký a objednávky se jen hrnuly, což firmu přimělo vyprodukovat tuningový kit založený na konceptu a změnit tak luxusní kupé z Mnichova na dravou šelmu s nádechem silničního závoďáku. Vznikla omezená série AC Schnitzer Tension Street Version.
Proti konceptu Tension samozřejmě postrádá několik věcí. Především kvůli kvalitě, spolehlivosti, ceně a každodennímu používání. Technici však na pohodlné gt naroubovali právě tolik techniky a vizuálního kitu, aby se šestkové kupé změnilo přesně tak akorát a jezdilo podobně jako M6.
Začneme tím hlavním – výkonem. Standardní kupé si rozhodně nemůže stěžovat na nedostatek síly, ale přesto se tu najde prostor pro zlepšení u obou velkých osmiválců. Výkonové úpravy zahrnují jejich převrtání na obsah 5,1 litru a nové díly v motoru, jmenovitě hlavu a blok, zpevněné písty, klikovku, novou řídící jednotku a potom samozřejmě doplnění v podobě originálního výfukového systému. Standardní silácká čísla (333 a 367 HP) obou jednotek potom narostou na finálních 411 koní a 550 Nm točivého momentu. Nejvyšší rychlost se tak zvedne zhruba o 35 km/h a pružné zrychlení serve majitelům make-up z obličeje. Vzniklý agregát je označován jako AC Schnitzer 5.1 a je možné ho kombinovat jak s manuální, tak automatickou převodovkou.
BMW řada 6 velká fotogalerie
Tension je nicméně i o vizuálních úpravách, které v podání AC Schnitzeru zahrnují novou kapotu s průduchem pro lepší vedení vzduchu, nový přední spoiler s obřími a agresivně vyvedenými otvory pro chlazení brzd a omezení vztlaku ve vysokých rychlostech. Na upravených bočnicích najdete otvory pro vedení vzduchu k zadním brzdám a podporu směrové stability. Na zádi se potom usadil karbonový difuzor, který má důkladně přitlačit zadní část vozu v náročných jízdních situacích. Kromě „plastového“ programu tu máme ještě tradiční aerodynamicky tvarovaná zpětná zrcátka.
Výkonům musí samozřejmě odpovídat brzdy i podvozek, což ostatně dokládají nová, odlehčená 20-palcová kola Type V. Na ně Schnitzer nazouvá pneumatiky o rozměrech 245/35/20 vpředu a 285/30/20 vzadu. Pro Tension Street Version byl vyvinut i sportovní podvozek, který podrazí šestce výšku cca o 3 centimetry a je doplněn novými stabilizátory na přední i zadní nápravě, a samozřejmě pevnou rozpěrou kvůli omezení kroutivosti karoserie vpředu. Na přední nápravě se usadily olbřímí 8-pístkové brzdiče s děrovanými kotouči a speciálními brzdovými deskami (nadstandardní položka v úpravě).
V interiéru najdeme už jen standardní doplňky, aby byla zachována firemní kultura úplně všude. Nové jsou přístroje (tachometry cejchované do 330 km/h), řadící páka, pedály, koberečky, plasty, a to vše v kombinaci karbonu a titanu. Vnitřek vozu tak neztratil nic na své útulnosti a pohodlí, ale svým nádechem dokládá odhodlání oddávat se velkým výkonům a fungovat především coby silniční stíhačka. Pro ujištění majitele o své vlastní výjimečnosti umístil AC Schnitzer speciální plaketu s výrobním a sériovým číslem na středový panel.
Celkový výčet úprav se může mírně lišit podle toho, jak moc daleko chce zákazník se základním modem 6-kové řady dojít a kterou variantu zvolí. V každém případě dostane ojedinělý kus omezené série velmi zajímavého kupé, které svými novými vlastnostmi notně vylepšuje už tak excelentní chování mnichovského klenotu.
autoweb.cz