Tajné záběry BMW M6!

507 koní, sedmistupňová převodovka a pořádně rozlobená vizáž udělají z M6 jedno z nejžhavějších GT na silnici.

Jestliže byl u BMW tento rok ve znamení M5 a 1. řady, ten příští si pro sebe už teď rezervuje nová generace trojky a chystaná M6, se kterou se značka po šestnácti letech vrátí k vrcholnému provedení šestkového kupé.

Stejně jako v případě M5 se i M6 na veřejnosti poprvé objeví s označením Concept, a to na autosalonu v Ženevě na jaře příštího roku. Jak už ale v tomto roce dokázala M5, koncept by měl být téměř identický se sériovou verzí, jejíž premiéra se plánuje na autosalon ve Franfurtu v září 2005. V prodeji by se tak mohla objevit v posledních měsících příštího roku.

O budoucí povaze M6 do velké míry napovídají záběry z testování na Nurburgringu, převzaté z finské stránky www.carfreaks.net, ale i současná podoba nové M5, se kterou bude mít M6 leccos společného.

V první řadě jde hlavně o vysokootáčkový pětilitrový vidlicový desetiválec s výkonem 507 koní a točivým momentem 520 Nm. Stejná ale bude i sedmistupňová převodovka SMG s řazením pod volantem a další komponenty rozvodového systému, včetně M diferenciálu s proměným prokluzem. Je možné očekávat i tlačítko Power u řadicí páky, se kterým může řidič v M5 po nastartování přepnout z automaticky nastaveného čtyřsetkoňového výkonu na plnou dávku 507 koní.

Na fotkách je jasně vidět celkové snížení výšky a také protažení předního a zadního nárazníku dolů k silnici. Vedle větších průduchů na přední masce a znáčku M6 na předních blatnících a zadní kapotě budou neklamným rozlišovacím znakem i čtyři koncovky výfuku a velká devatenáctipalcová kola, která mají u M5 rozměr 255/40 vpředu a 285/35 vzadu.

Při srovnání hmotnostních rozdílů mezi 330Ci a M3 a také 545i a M5 lze odhadovat, že váha M6 naroste oproti 645i o zhruba 110 kg, čímž by se dostala na rovných 1800 kg (u BMW počítáno s 90% paliva v nádrži, 68kilogramovým řidičem a 7 kg zavazadel). S tím by se M6 dočkala poměru 282 koní na tunu (M5 má 277 k/t) a mohla by tak stáhnout dobu zrychlení z nuly na sto o jednu desetinu na 4,6 sekundy. Mluví se i o odlehčené verzi CSL, která by těch sto kilo srazila použitím karbonových dílů a odmítnutím řady prvku z luxusní výbavy, ale s jejím nástupem se počítá až s dvouletou prodlevou.

Nejvyšší rychlost bude tradičně omezená na 250 km/h, i když bez omezovače bude opravdová maximálka ležet daleko za třísetkilometrovou hranicí.

V interiéru lze očekávat stejné materiály a výbavu jako u M5, i když například světlé dřevěné obložení palubní desky a dveří, jak ho předváděla premiérová M5 před několika měsíci v Paříži, se podle nás k pětisetkoňovému kupé příliš nehodí. V nabídce ale bude řada dalších povrchů a barev, ze kterých si každý vybere to pravé.

Ve veledůležité otázce ceny tipujeme částku od 3,3 do 3,5 milionu korun. Vycházíme z toho, že za skok od 330Ci k M3 si továrna účtuje 650 tisíc; rozdíl mezi 545i a M5 je 800 tisíc. Šestka je v porovnání s 5. řadou cenově ještě výš (645i stojí 2,4 milionu) a podle zaběhnuté praxe by měla být M6 ze všech emkových aut nejdražší. Na trhu se bude potýkat hlavně s kupátky CL a SL AMG od Mercedesu, Maserati Coupé a Jaguarem XKR. Kdybyste ale měli zůstat v Bavorsku, nejtěžší rozhodování určitě bude mezi ní a 997 Carrerou S.

redakce autoweb.cz

26.11.2004 1:01

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist