Tajemné Ferrari zřejmě není unikátní FF, ale nástupce Californie

Po úniku obrázků nového Ferrari z patentového úřadu se éterem začaly šířit informace o zvláštní verzi čtyřkolky FF, spousta detailů však naznačuje, že by to mohlo být jinak.

Už několik dní kolují internetem nákresy neznámého modelu Ferrari, které podle dostupných zpráv posloužily automobilce k zaregistrování designu na Evropském patentovém úřadě. Protože oficiální popis k vozu typovou řadu nekonkretizuje, většina médií přebírá informaci o tom, že obrázky zachycují buď ostřejší verzi FF s poupraveným designem anebo jedinečnou karosářskou variantu téhož modelu postavenou po vzoru unikátního SP12 EC. Možné to samozřejmě je, s poněkud věrohodnějším vysvětlením však aktuálně přispěchal britský Autocar.

Londýnští kolegové si také všimli, že přední světla jsou podobná těm u Ferrari FF (a totéž by bylo možné říci také o zadních skupinových svítilnách), jenže pravdou je, že v analogickém stylu jsou dnes navrženy přídě téměř všech Ferrari a jako důkaz to prostě nestačí. Navíc linie střechy i některé další detaily jaksi nesedí, na místě proto byla otázka, jestli by to nemohl být od základů nový model.

Je to pouze domněnka, nicméně srovnání profilu tajemného vozu s bočním pohledem na v současnosti nejstarší a pomalu na výměnu zralý model California ukazuje, co by ve skutečnosti mohlo být na kresbách. Auto sice má na pohled pevnou střechu, každopádně několik spár naznačuje, že by mohla být sklápěcí stejně jako u Californie anebo mít alespoň odnímatelný střešní panel.

Této teorii by nahrával rovněž poměrně vysoký výskyt kamuflovaných maskovacích prototypů následníka kupé-kabrioletu vyskytujících se na veřejných silnicích či testovací dráze Fiorano. Ví se kupříkladu, že tyto muly sloužily svého času k testování přeplňovaného vidlicového osmiválce o objemu 3,8 litru, který se později objevil v Maserati, mohl by se ale dostat i do produkčních aut se vzpínajícím se koníkem na masce?

California je poháněná atmosférickým motorem 4.3 V8 o výkonu 490 koní a točivém momentu 505 Nm, ve Ferrari vyvinutý a stavěný osmiválec pro Quattroporte však má 530 koní a 650 až 710 newtonmetrů a to nepochybujeme, že si konstruktéři nějakou rezervu ponechali v záloze.

Ještě jednou opakujeme – nevíme, jestli je na obrázcích nástupce Californie, ani či má mezi předními koly biturbo, spousta indicií však naznačuje, že by tomu tak mohlo být. Dokonce i ta spousta odvětrávacích otvorů na kapotě a předních blatnících signalizuje, že bude v motorovém prostoru poněkud horko a právě turbodmychadla právě toto rády způsobují.

Ač se odklon od přirozeného plnění válců mnohým líbit nebude, Ferrari již naznačilo, že přeplňování společně s hybridními technologiemi bude nutnou cestou, jak udržet či ještě zvýšit výkon a zároveň snížit pokuty do bruselské kasičky za emise promítající se zákonitě do cen produktů. Jestli se po ní vydá právě náhrada Ferrari California, zjistíme možná už na nejbližším ženevském autosalonu.

zdroj: Autocar

14.10.2013 12:29| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist