Sydney 2010: Ford Ranger a Mazda BT-50

Druhá generace nákladních dvojčat se představila na autosalonu v Austrálii. Mají nové motory, ale především vypadají lépe než kdy dřív.

Malé pick-upy MazdaFord se vyrábí a prodávají po celém světě (kupodivu mimo USA). BT-50Ranger jsou na trhu od roku 2006 a vždy patřily k užitkové polovině třídy, navzdory snahám obou automobilek o zkulturnění obou modelů. Už po čtyřech letch proto přichází na trh druhá generace aut. Nabídne mnohem atraktivnější vzhled, větší výběr pohonných jednotek a také nějký ten komfort.

Takový Nissan Navara se dvojice Ford-Mazda nikdy bát nemusel. Vypadal lépe a byl pohodlnější. Jedním z cílů vývoje nových pick-upů proto bylo přiblížit auta zákazníkům z řad civilistů. Ke změnám došlo i zvenku – ačkoli svými proporcemi stále připomínají minulou generaci, ale kamenem úrazu minulé BT-50 i Rangeru byly jejich interiéry.Robustní a jednoduchá kabina užitového auta na otce od rodiny příliš nezapůsobí, tím méně na maminku. Proto mají oba nové modely velmi civilní interiéry. Důležitá bude také kvalita materiálů a především výrobní standardy, ale po designové stránce jsou obě kabiny velkým krokem vpřed.

Ford s Mazdou ztrácely – nikoli užitnou hodnotou, ale opět atraktivitou pro běžného smrtelníka – také po stránce kultivovanosti a většina konkurentů byla navíc silnějších. Vyřešit to mají nové otory, nový žebřinový rám i nápravy a samozřejmě jiné nastavení podvozku. Přestože obě auta mají zaujmout i zákazníky, kteří nic vozit nepotřebují, stále naloží na korbu až tunu a půl.Pod kapotou se objeví jeden ze tří nových motorů. Nejsilnější z nich by měl být nový pětiválcový diesel Duratorq. Má rovných dvě stě koní a 470 newtonmetrů. Bude jej navíc možné kombinovat s šestistupňovým automatem, i když v základu dostanou řidiči stejně velkou manuální převodovku.

Zpráva Fordu slibuje stejný výběr převodovek i pro další motory, ale víc informací neuvádí. Mělo by jít o benzínový a naftový čtyřválec. Jedna z fotek ukazuje nápis „2.2“ na výdechu za blatníkem, takže známe objem přinejmenším jednoho z motorů. Jakékoli další závěry by však byly předčasné, více se dozvíme nejpozději s příchodem obou aut na trh.

autoweb.cz

15.10.2010 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist