Sydney 2010: Ford Ranger a Mazda BT-50

Druhá generace nákladních dvojčat se představila na autosalonu v Austrálii. Mají nové motory, ale především vypadají lépe než kdy dřív.

Malé pick-upy MazdaFord se vyrábí a prodávají po celém světě (kupodivu mimo USA). BT-50Ranger jsou na trhu od roku 2006 a vždy patřily k užitkové polovině třídy, navzdory snahám obou automobilek o zkulturnění obou modelů. Už po čtyřech letch proto přichází na trh druhá generace aut. Nabídne mnohem atraktivnější vzhled, větší výběr pohonných jednotek a také nějký ten komfort.

Takový Nissan Navara se dvojice Ford-Mazda nikdy bát nemusel. Vypadal lépe a byl pohodlnější. Jedním z cílů vývoje nových pick-upů proto bylo přiblížit auta zákazníkům z řad civilistů. Ke změnám došlo i zvenku – ačkoli svými proporcemi stále připomínají minulou generaci, ale kamenem úrazu minulé BT-50 i Rangeru byly jejich interiéry.Robustní a jednoduchá kabina užitového auta na otce od rodiny příliš nezapůsobí, tím méně na maminku. Proto mají oba nové modely velmi civilní interiéry. Důležitá bude také kvalita materiálů a především výrobní standardy, ale po designové stránce jsou obě kabiny velkým krokem vpřed.

Ford s Mazdou ztrácely – nikoli užitnou hodnotou, ale opět atraktivitou pro běžného smrtelníka – také po stránce kultivovanosti a většina konkurentů byla navíc silnějších. Vyřešit to mají nové otory, nový žebřinový rám i nápravy a samozřejmě jiné nastavení podvozku. Přestože obě auta mají zaujmout i zákazníky, kteří nic vozit nepotřebují, stále naloží na korbu až tunu a půl.Pod kapotou se objeví jeden ze tří nových motorů. Nejsilnější z nich by měl být nový pětiválcový diesel Duratorq. Má rovných dvě stě koní a 470 newtonmetrů. Bude jej navíc možné kombinovat s šestistupňovým automatem, i když v základu dostanou řidiči stejně velkou manuální převodovku.

Zpráva Fordu slibuje stejný výběr převodovek i pro další motory, ale víc informací neuvádí. Mělo by jít o benzínový a naftový čtyřválec. Jedna z fotek ukazuje nápis „2.2“ na výdechu za blatníkem, takže známe objem přinejmenším jednoho z motorů. Jakékoli další závěry by však byly předčasné, více se dozvíme nejpozději s příchodem obou aut na trh.

autoweb.cz

15.10.2010 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist