svycarsko-chce-zakazat-auta.jpg

Švýcarsko chce zakázat auta!

autosalon

Tamější strana zelených na to jde pěkně zostra.

Diskuze

30 komentářů

    bolek

    2200kg a 250g neni az taka tragedia jak sa zdalo z titulku clanku. Urcite to nebude hned, a odtucnovaci kura by sa autam hodila, s tim sa znizi aj to druhe cislo a je to. Mimochodem moje auto snu (Carrera S) sa zmesti takze mozem sporit dal.

    Honza U.

    moje auto snu Lotus Esprit GT3 se tam nevejde 🙁

    Hitman

    Mitsubishi Evo, taky ne, bééééé…

    ZocelenyDrapalik

    Autor by si mel dat studeny obklad a studovat. Nikde nevidim, ze by motivem mela byt zavist a snaha zakazat auta uspesnejsim lidem, kteri si chteji koupit auta draha a luxusni. Navrh se tyka aut tezkych a zravych, coz vubec neni to same. Mozna autora prekvapi, ze podobny zakon plati i u nas. On totiz bezny ridic, s beznym ridicskym prukazem nemuze v CR ridit auta tezsi nez 3,5 tuny. Svycari navrhuji 2,2t. To mi neprijde v dobe pokrocilych odlehcenych materialu, jako nejake drasticke omezeni. Co se tyka emisi, tak svete div se, v USA plati zakon, ze (a ted mne nechytejte za slovo, ty cisla si presne nepamatuju) nekdy k roku 2015 nesmi mit zadne osobni auto vetsi spotrebu nez cca 8L, coz je jenom jine vyjadreni emisi CO2. Takze autor by se mel drzet faktu a napodlehat hysterii, aby zjistil, ze to vsechno jsou naprosto normalni veci, platici plus minus i jinde. Dokonce i u nas.

    aston

    Tu vobec nejde o spotrebu, alebo vahu. Tu ide o slobodu volby. Ked sa mi to paci a to chcem tak si kupim 2700 kg RR a zena bude s nim vozit deti do skoly. Nejde o nic ine. Vsetci sa vezu na modnej vlnej EKO, pred rokom 1989 do bola bitva proti imperialistickemu zapadu, pripadne komunistickemu vychodu, zrazu tym vstkym neuzitocnym malym zavistlivim ludkom niekto nespravodlivo vzal triedneho nepriatela. Je sice pravda, ze vydrzali par rokov s terorizmom, ale to nie je velmi bezpecne pre vegetarianov a inych saskov z Greenpeace ist protestovat do Kabulu, tak sa pustili do motoristov. Vtedy mna budu trapit emisie v aute ked USA a Cina znizia produkciu CO2 v priemysle natolko, aby CO2 protukovana autami na celom svete mala podiel aspon 25%. A este napr. taky navrh, vsetko od Favorita starsie zakazat na ceste (aby ti zeleni sasci zacali konecne chodit peso) 😉

    Honza U.

    a pak přijede Greenpeacak ve 30 let starym transporteru a zacne ti vysvetlovat jak tvuj Range skodi ovzdusi 😀

    ZocelenyDrapalik

    Ale to jsou zvasty. Jaka zavist? Uz dnes v CR i v SR plati zakaz osobnich automobilu nad 3.5tuny. A vsem to prijde normalni protoze to plati jiz leta. Svycari pouze rekli, ze 3.5tuny je v dobe pokrocilych meterialu hodne, a velke a luxusni auto se da postavit i ke dvou tunam v pohode. A to je proste pravda. Doba sede litiny a tlustych plechu je davno pryc. Dnes se pouziva vysokopevnostni ocel, lehke slitiny a plasty. 2.2 tuny je limit, ktery poskytuje prakticky stejnou svobodu jako nas limit 3,5 tuny. Tak proc ten krik?

    Honza U.

    protože Bentley, Rols Royce, Land/Range Rover, Hummer…..

    a jak obhajis 250g CO2 ?:) nechci vedet jake emise maj dodavky a vetsina aut stredni tridy 🙂 ale 1,8l maj kolem 180g

    ZocelenyDrapalik

    O emisich pisu vyse. Snad alespon precist cele vlakno, nez pisu reakci, by bylo vhodne. Prodavat auta nesplnujici emise jsou zakazana jiz dnes. V USA je jiz zakon narizujici maximalni spotrebu (tj. emise CO2) prijaty a limit vstoupi v platnost za par let. Proste emisni limity se posovaji prubezne. Nevidim na tom nic katastrofalniho.

    aston

    Velmi by som sa emisiami v USA neohanal a uz vobec nie bezpecnostou. Je pravda, ze maju prisne limity na osobne auta a diesel kvoli emisiam, je tam problem predat. Ale nalejme si cisteho vina. Najbeznejsie auto v USA je pick-up a je aj najlacnejsi a ma velke motory, ktore vela zeru. A to jedine preto, ze je vedeny ako nakladne auto a nemusi prejst napr crash testom aby bol povoleny do premavky…… A tam sa usetri vela penazi, takze tie crapy mozu predavat za drobne.

    NewKy

    Argument s lehcimi materialy je smesny. Vsichni vime, ze kvuli bezpecnosti hmotnost automobilu naopak vzrusta.

    Zadne jine argumenty ve tvych prispevcich nevidim, takze jen pridam svych par centu: Limit 3.500kg na ridicak skupiny B neni dan z duvodu falesne snahy o ekologii, ale z duvodu bezpecnosti provozu (ridit tezsi automobil je narocnejsi a tudiz to vyzaduje kvalifikaci). Bezpecnost provozu je naprosto realna, dulezita vec. Ekologie je dneska chimera, kterou se strasi male deti. Aston to vystihl presne.

    ZocelenyDrapalik

    3.5 tuny je zaveden kvuli bezpecnosti? A proc by limit 2.2 tuny nemohl byt zaveden take kvuli (a o to vetsi) bezpecnosti? Ty vis z jakeho duvodu ho nevrhuji, nebo si to domyslis? A neni vlastne jedno z jakeho duvodu je limit zaveden? Jednoduse plati. A proc 3.5 tuny je dobre a 2.2 tuny je katastrofa? Nekdy se nad tim ve volne chvilce zamysli.

    ZocelenyDrapalik

    PS – posledni modely aut jsou naopak diky pouziti vysokopevnostnich materialu lehci nez jejich predchudci. Napr. Mazda2, Fiesta nebo novy Golf, a to pri vyssi bezpecnosti. Treba sledovat deni.

    Honza U.

    no Fiesta prvni generace byla o dobrych par set KG lehci nez ta posledni stejne aj tak ten golf 🙂

    takze rikas ti co si chtej koupit Arnage tak na nej maj zapomenout a maj si koupit neco co mu nesaha ani po kotniky? no promin.

    Jinak sveho casu bylo co je nad 3,5t je nakladak s emisema a bezpecnosti to nikdy nic spolecnyho nemelo, ber to jako prezitek treba Range Rover je milionkrat bezpecnejsi ve vsech ohledech nez o dve tuny lehci 120 od skodovky

    RedBaron

    Připadá mi, že Švýcarsko je země, která má auta opravdu ráda. Mají perfektně hladké asfaltky až do každého pole a u díry, kterých je bez povšimnutí v naší ulici šest, je světelné označení abyste ji objeli. Nové Mini je tam vidět víc než VW Polo. A Švýcaři milují veterány, tolik starých a krásně udržovaných aut jsem nikde jinde neviděl. Málokdy se vám poštěstí že vás předjede 300SL Gullwing z padesátých let.

    Luky

    Ve Švýcarsku nejsou zakázané všechny druhy motorsportu, jezdí se tam například závody do vrchu. Zakázané jsou pouze okruhové formy závodění, kde může dojít ke kontaktu mezi jednotlivými vozy, jako tenkát v Le Mans…

    ondra

    protoze ta strana, to je zkaza lidstva..

    Kocmeister

    Zakázat SZ a rovnou i ČSSD a jejich voliče vystřelit na mars, tam si můžou dělat svoje hrůzovlády co hrdlo ráčí 🙂

    Olda

    To ale není omezení, které by nedovolilo bohatším si koupit lepší a dražší auta? Chápu, že se to u autora asi dotklo, ale automobilky mohou používat hliník či jiné materiály a CO2 taky není problém omezit i u výkonných motorů, u aut s cenovkou 2 a více melounů se to přeci dá realizovat?

    Úplně špatný návrh to není a o závist asi už vůbec nejde, neb i ve Straně zelených bude dost majetných :o))).

    aston

    V prvom rade to je napad nezmyselny, lebo tlacia automobilovy priemysel k neprirodzenemu vyvoju. Automobilky su nutene pouzivat drahsie technologie v motoroch a pri karoseriach, ktore samozrejme zaplatime my zakaznici na servise, v cene noveho auta atd. Doteraz to slo vsetko poporiadku, zivotnost jednej generacie bola cca 6 rokov, takze ked sa objavila vychytavka v BMW 7 alebo MB S tak po par rokoch vyroby bolo uz ABS napr. lacnejsie a mohli ho ponukat za nizsiu cenu a teraz to je uz bezna vec. Rovnako nam bohaci zaplatili testovanie novych systemov ako aj zaplatili v predajnej cene auta aj v servisoch, aby sme mali muchy vychytane. Ale takym pristupom tlacia na automobilky a v konecnom dosledku to zaplatime my. A este v kombinacii s NCAP ked tlacia na bezpecost a popri tom na nizsiu spotrebu a vahu tak to dopadne ako v MB triedy E sucastnej generacie od rv 2003 ked si MB ani pri slinej PR nezvladol udrzat reputaciu bezporuchoveho auta. Nie je vsetko len CO2 a ozonova diera. A Greenline Fabie a podobny PR nezmyselny balast svet nespasia a ja to zo svojej penazenky platit tiez nemienim. Ked chce byt niekto EKO tak nech ide osemvalcom do Chorvatska miesto letecky do Bulharska a bude mat usetrenych CO2 na rodinu, ze moze kurit uhlim do konca zivota……

    ZocelenyDrapalik

    To je jako u blbych na dvorecku. Chcete rict, ze soucasny limit pro osobak – 3.5t, tlacil automobilky k neprirozenemu vyvoji? Ne zejo. Ale i kdyby, tak to znamena, ze podobne jako s ABS a ESP za par let dostanete do sveho auta technologii, ktera bude konecne usporna. Emisni limity se preci prirozene posouvaji kazdych par let, jak jde technologicky vyvoj. Auta, ktera nesplnuji emise jsou zakazana. Vubec nechapu tu hysterii kolem. Osobni auto tezke 2.2 tuny je auto jak krava a pri pouziti vetsiho podilu lehkych materialu je to malej autobus. Tak o co jde?

    alan

    vadi mi, ze to tak proste byt MUSI! to je wo co gou. a argument, ze se potalucuje svoboda i jinde se myslim neuchyti. pokud chteji zaves novou kategorii, tak at si, ale jen ve forme ridicaku. tak treba by mohli ridit auta jen do 2.2t, ale kdyby si nekdo dodelal vyssi level, tak at si ridi i stavajicich 3.5t. uz chapete to pointu? nebo vam stale unika?

    ZocelenyDrapalik

    Ale to tak uz je. Kdyz potrebujete ke svemu zivotu auto tezsi nez 3.5tuny, tak si udelejte papiry na nakladak a je to. Ve Svycarsku proste ten limit chteji mit 2.2 tuny. I tak je to auto jak krava i pro mnohocetnou rodinu. Zakaz osobnich aut nad 3.5t plati tak dlouho, ze to kazdemu prijde normalni. Clanek to podava jako ze doted byla neomezena svoboda a ted se cela svoboda hrouti. Ale uz dnes tu neni zadna svobodna volba. Povinnost splnit limit 3.5 tuny mame uz dnes. Situace je naprosto stejna jako dnes, jen limit se jako kazdy technicky limit posouva podle technologickeho vyvoje. Uz je to jasnejsi? To je ukazka co dokaze jeden tendencne napsany clanek. Lidi zmanipuloval tak, ze uplne zapomeli, ze odpovidajici zakaz plati uz dnes.

    Honza U.

    ale 3,5 t je realna hodnota i pro velice luxusni a robustni auta, kdez to 2,2 t doklepnes i s autem stredni tridy v plny palbe

    denny

    buzeranti zasrany nemaj mozky ale zeleny hobvna v hlave!

    Nism0

    Svine jedny zeleny. meli by nejdriv zakazat sami sebe. Buh vi, kolik papiru znicili touhle blbosti

    Honza U.

    😀

    mattlock

    No, nevim. Do 2,2t se vejde A8, 7er, S, LS, velka cast X5 a X6, po upravach zrejme i Q7, Tuareg nebo GL. Do 250g CO2/km se vejde velka spousta modernich sestivalcu (treba 3.6 v Superbu), po upravach nepochybne i dost osmivalcu. Z clanku mi to vyzniva, ze se tam sotva vejdou ctyrvalce.

    Jiste, technologicky zaostalejsi nakladaky typu Range Rover nebo Escalade budou mit smulu, ale tvrdit na zaklade toho, ze ekologove chteji jezdit v Escaladech, ale nemaji na to, tak proto je chteji zakazat, to mi neprijde moc jako znak zdraveho uvazovani.

    Kyle

    Přesně. Srandovní názor a srandovní hysterie. Škoda toho, že takovej článek jen snižuje důvěryhodnost webu.

    Trošku mícháte hrušky s jabkama. Kategorie aut do 3,5 t zahrnuje auta s celkovou hmotností do 3,5 t. Švýcaři mluví o 2,2 t pohotovostní hmotnosti.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist