svetove-auto-roku-finaliste-1.jpg

Světové auto roku: finalisté

autosalon

Je nejlepším automobilem planety malý hatchback, sexy kupé nebo luxusní limuzína?

Diskuze

10 komentářů

    Lovap

    Ja by som za auto roku vyhlásil Lexus LS 600h. BMW Hydrogen je síce o moc ekologickejší, ale vodíkové pumpy akosi nie sú a vyrobiť vodík stojí veľmi veľa energie. Lexus na to ide so súčasnými technológiami a účinne znižuje emisie.

    Comper

    Uz by konecne niekto z redaktorov mohol napisat aj o nevyhodach hybridov lebo vsetci dementi si potom myslia ze je to spasa automobilizmu. Rozmyslal si nad tym ako ti pomaha hybrid na dialnici ked sa nedobijaju palivove clanky lebo nebrzdis? Je ti uplne k nicomu, iba ta tych 300 a viac kg motorov a bateriek brzdi a zvysuje ti spotrebu. A tomu ver ze kto si kupi limuzinu vyssej strednej alebo luxusnej triedy jazdi prevazne po dialnici. Navyse auto viac vazi, horsie sa s nim jazdi, skor sa opotrebuju gumy, prevodovka, podvozok atd a to ani nehovoriac o tom ze baterie raz odidu a kolko bude stat vymena? Mrte takze cena auta pojde ovela rychlejsie dole jak bezneho, takze si k tomu prirataj aj amortizaciu a vyjde ti z toho, ze lepsie je kupit normalny benzin a usetris viac. Ak si myslis ze nizsie emisie tvojho auta zabrania sklenikovemu efektu si na omyle…

    Lovap

    No, mám za to, že pri jazde ustálenou rýchlosťou (keď sa nevyužíva plný výkon motora) sa baterky aj dobíjajú. Ďalej – rozdiel hmotnosti je napr. u GS (LS som nezistil) cca 120 kg, čo je menej ako rozdiel medzi rovnako výkonným benzínom a dieselom. Horšie sa s ním určite nejazdí, ani sa neopotrebúvajú pneumatiky ani podvozok a prevodovka z jedného prostého dôvodu – sú vyššej hmotnosti prispôsobené a navyše prevodovka je úplne iná ako v benzínoch (namiesto automatu je tam ECVT variátor). Takže tak. A čo sa týka emisií – každá troška sa počíta – nejde ani tak o skleníkový efekt ako o to, že toho dýcham jednoducho menej. Navyše to má nižšiu spotrebu čo mierne znižuje závislosť od dodávateľov ropy nech je to hocikto. Jedinú pravdu máš s baterkami – životnosť je cca 8 rokov. Lenže povedať, že ich cena bude "mrte" je dosť divné kedže nemáš (tak ako ja alebo iný laici) absolútne ani poňatia čo to bude stáť.

    Speedy

    Konečně někdo řekl pravdu. Všichni jsou z těch hybridů na větvi a ono se ukazuje, že to není až tak horké. Já osobně dávám větší šanci biopalivům a ethanolu zvlášť. Tím se zbavíte závislosti na ropě úplně (nebo z 85%) a ještě k tomu se vám nepatrně zvýší výkon. Přestavba je jednoduchá a pro sportovní řidiče zatím nejlepší volba do budoucna. Samozřejmě má také své nevýhody (např. nedostatečná kapacita, kdyby na to měli jezdit všichni), to nepopírám. Podle mě to vypadá tak, že benzín nenahradí jeden pohon pro všechny, ale bude více alternativ a každý si vybere, co mu vyhovuje.

    pandan

    Hybrid nemusí být těžší. Stačí mu totiž slabší spalovací motor. V tom je podstata. Záleží na váze a kapacitě baterií. Bohužel ty lehké jsou zatím moc drahé. Druhou výhodou je, že spalovací motor může běžet v hospodárnějším režimu. Třetí výhodou je možnost použít zpětně energii ztracenou při brždění. Nevýhodou je hlavně větší složitost a cena. Hybrid je opravdu úspornější.

    Tvůj příklad s dálnicí má háček v tom, že na dálnici nejedeš ustálenou rychlostí, musíš se rozjíždět i brzdit, jezdit do kopce a z kopce. K tomu potřebuješ vždy různý výkon motoru. Leda, že bys jel napříš Austrálií. Dneska vyrazíš a zapneš tempomat, zítra stejnou rychlostí po rovině dojedeš. Pak opravdu výhody hybridu nevyužiješ.

    Ještě k reakci s alternativními palivy. Hybrid přece použití biopaliv nevylučuje, ba spíše naopak může pomoci motoru pracovat v optimálním režimu při použití různých paliv.

    mackie

    Výhoda hybridů se projeví hlavně v městském provozu. Právě ve městech potřebujeme vyčistit ovzduší, vždyť tam bydlí nejvíce lidí. Většina motorů nejhůře spaluje při postávání na neutrál a při rozjezdech. To je právě doména hybridů. Neznám v našich podmínkách auto, které by jezdilo ustálenou rychlostí a nevjelo do města nebo vesnice. I na dálnicích přibývají kolony, různá omezení, kamióny …

    Steve

    Vidím to úplně přesně, jako redakce…

    Filix

    Souhlasím s redakci nicméně bych se rozmýšlel mezi TT a Lexusem .. jinak bych to nechal tak jak to leží a běží .) ikdyž ten hybrid od BMW je dosti nepraktický a v reálným životě nepoužitelný, nicméně je to obrovský pokrok, který svět potřebuje k vývoji nových technologii.)

    LexusRx400h

    By me zajmalo kdo z vas jel v hybridu po dalnici ( nemyslim ty hybrydy ktere maji 20Kw elektromotory ale skutefne full – vysocevykonove hybridni ustroji schopno akcelerovat bez motoru – ktere mimochodem ma dotazene do konce jen LEXUS). A uz vubec si nemyslim ze nekdo vi skutecne jak to pracuje a jak se to chova. Na dalnici nejezdis konstatni rychlosti, teda aspon na te nasi. Tim si ty baterky nabijes a pokud jedes konstantni delsi dobu, tak se baterky nabijou na urcitou hodnotu a pak uz jen na benzin, mimochocem vis jaky vykon potrebuje 2 tunove SUV aby si udrzelo na dalnici rychlost 130km/hod a jeste dobilo baterky? Nevis ze? Je to asi 40KW, zajmava hodnota….. A ve meste, to je samozrejme o ujizdeni BMW a ostatnim nemcum. S tim ze ten vodikovy BMW je neprakticky, tak k tomu se pripojuji i ja, nez by jsis dojel do nemecka na "vodarnu" asi by jsis musel obednat odtah tam i zpet. Jeste jedna perlicka, baterie jsou bezudrzbove,takze system dobijeni se stara aby se dobili/vybili na hodnotu ktera neomezi jejich kapacitu.

    jazdec

    zákon zachovania energie , a slavny vzorec e=mc2 . to je kluc k hybridu. a mozno este pomocka.. sucet vsetkých energíí vo vesmíre sa rovna nule. A teraz mozete mudrovat o tom ake su tie hybridy hlupost.. nie su. ale na to treba mat iste vedomosti. A nielen "f tdi ochtafku f garazi co to tahá voc spodu" na zaver male video : http://www.autorevue.cz/download/GS.avi /snad mi prepaci redakcia odkaz na konkurencny server/

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist