Suzuki Vitara 1.6 VVT a 1.6 DDiS 4×4 Allgrip (2015): první jízdní dojmy

87 fotografiíSuzuki Vitara

Nová Vitara poněkud zvláštně vstupuje do teritoria svého nejbližšího příbuzného, modelu S Cross. Má co nabídnout, aby vedle něj omluvila svou existenci?

Diskuze

6 komentářů

    Vana

    V článku zazněl opět dokola omílaný blud, že natvrdo uzamčená mezinápravová spojka rozděluje výkon v poměru 50:50. Není to tak, sepnutá spojka naopak umožňuje variabilní poměr dle trakčních a valivých podmínek jednotlivých náprav klidně až do 100:0 nebo opačně.

    Trvalý poměr 50:50 je pro terén naopak velmi nevýhodný (je charakteristický pro klasický diferenciál)

    Myslím že technicky zaměřený server by nemusel šířit diletantské chyby na úrovni Blesku…

    Miro M.

    Já Vám rozumím, přesně na tohle jsem se vysloveně ptal. Tedy jestli jde o skutečné „pevné“ uzamknutí poměru anebo o pouhou „marketingovou komunikaci“ a systém si ve skutečnosti mění poměr podle podmínek, což je jeden z nejrozšířenějších formátů.
    Bylo mi nicméně řečeno, že AllGrip tento poměr udržuje. Čímž netvrdím, že to tak je a že tomu slepě věřím, spíše mám za to, že se i po navolení režimu pro offroad ve skutečnosti poměr distribuce výkonu mění a technika se snaží udržet jej někde v rozmezí 100:0 – 50:50.
    Tohle však bylo opravdu jen první letmé seznámení a nebyl čas ani prostor ověřovat, jak přesně Vitara se čtyřkolkou funguje.

    nobody

    Oproti minulé generaci to je obluda k pohledání, stejně tak jako nová SX4. Myslím, že na prodejích to Suzuki pozná, hlavně na té SX4.

    Vana

    Je zbytečné ptát se na to „technických“ nebo nedejbože marketingových pracovníků automobilek. Tihle lidi tomu obvykle vůbec nerozumí, a bohužel i do katalogů a technických informací píšou nesmysly.
    Zarputilé udržování pevného poměru 50:50 by způsobilo při ztrátě trakce jedné nápravy, že by přestala okamžitě táhnout i ta druhá a auto by se zastavilo. Takhle hloupě by to konstruktéři určitě nevyřešili, přesto marketing v podstatě tvrdí že ano. Ve skutečnosti je to jinak, obvykle režimy LOCK napříč výrobci způsobí určité preventivní předepnutí spojky, aniž by byla sepnutá pevně – tj. pohání obě nápravy a zároveň umožní částečně kompenzovat rozdíly v jejich otáčkách na pevném podkladu. Až při prokluzu spojka sepne uplně. Poměr sil přitom může kolísat od 100:0 až po 0:100

    Já 1. řečený nejlepší

    Náhodou jsem ji zahlédl a design se mi zalíbil. Asi i díky Landroveru Evogue, nebo jak se jmenuje. Auto působí mohutně, ale ve skutečnosti není velké.
    Projel jsem se čtyřkolkovým benzínem. To vozítko je fakt příjemné. Zkusil jsem si trošku ostřeji tři zatáčky a super. Člověk cítí ty odstředivé síly, ale auto drží. Zkusil jsem si některé asistenty. Ten kopcodržák drží, parkovací kamera kameří, …
    Jasně, atmosféra od motorkářské firmy navíc. Tedy na živější svezení točit, točit a pak ještě taky myslím točit! 🙂 Člověk evropský=naftový (homo degeneratus ropenzis) zvyklý na velký krouťák a panickým strachem z otáček nad 1500 bude zklamán.
    Pravdou je, že mě by se turbo líbilo. Nepřímovstřikových benzínů s turbem není mnoho. Určitě by se hodilo buď přeplňování, nebo větší objem kvůli výkonové rezervě. Já bych hlasoval pro objem.

    Poměr výbava/cena je velmi příznivý. Když kouknu na ASX, tak to třeba benzín ve čtyřkolce v Evropě vůbec nemá. Ve zbytku světa ano. Tam zase nenajdete v ASX, ale ani v Outlanderu naftu.

    rogo

    mám dotaz na Suzuki Vitara, kterou právě dnes inzerujete v magazínu MF dnes.
    Uvádíte, že čtyřkolku 4×4 AllGrip získám za 386.700 Kč (dle uváděné spotřeby asi diesel).
    Ve vašem článku se pak dočtu, že to co je v MF přijde na cca 580.000 Kč.
    Tak se jen ptám: proč z nás dělají japončíci ještě větší blbce než jsme.

    Hezký a ničím nerušený pracovní den

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist