autoweb.cz > Suzuki > Suzuki SX4 > Suzuki SX4 S-Cross vstupuje na český trh
Suzuki SX4 S-Cross vstupuje na český trh
Japonská automobilka Suzuki se pokusí navázat na úspěch crossoveru SX4. Jeho nástupce, Suzuki SX4 S-Cross, v dnešních dnech vstupuje na náš trh. V mnoha podstatných ohledech se od svého předchůdce liší, především narostl do všech stran a přesunul se do segmentu C, své hlavní trumfy pramenící v prostorném interiéru a pohonu všech kol, si ale zachovává.
Suzuki SX4 velká fotogalerie
Velkou novinkou je inteligentní pohon všech kol Allgrip. Spojení obou náprav má na starosti elektromagneticky ovládaná mezinápravová spojka, kterou můžete ovládat buď sami otočným voličem, nebo všechno ponechat na automatice. V nabídce jsou čtyři režimy, kromě zmiňovaného režimu Auto je to Sport, Snow a Lock.
Nabídka pohonných jednotek se neliší od předchůdce, motory o objemu 1,6 litru se však dočkaly rozsáhlého přepracování s cílem zvýšit točivý moment a zároveň snížit spotřebu. Pokud zajdeme do detailu, v případě zážehového motoru jsou tady jiné pístní kroužky, lehčí písty a ojnice, přepracované olejové čerpadlo, účinnější palivové čerpadlo a tak dále. Díky tomu se podařilo dosáhnout kombinované spotřeby paliva jen 5,4 litru naturalu na sto kilometrů.
U vznětového agregátu je to stejná písnička, motor má přepracované pístní kroužky, tření se dále podařilo snížit olejem s nižší viskozitou. Upravený je okruh odvodu spalin, vstřikování paliva a podobně, změn je celá řada a výsledkem je spotřeba jen 4,2 litru nafty na sto ujetých kilometrů.
Řazení je standardně manuální, u benzínového motoru jde o pětistupňovou převodovku, u nafty se dočkáte šestikvaltu. Automatická převodovka v nabídce nechybí, je vyhrazena zážehovému agregátu a jedná se o převodovku s plynule měnitelném převodem, alias CVT.
Tím se pomalu dostáváme k cenám, které startují na částce 359 900 Kč. Za to dostanete benzínovou jedna-šestku s pětistupňovým manuálem a výbavou Start, pro kterou je standardem denní svícení, elektrická zrcátka, elektrická okna vpředu a vzadu, manuální klimatizace nebo ukazatel tlaku v pneumatikách.
Motor a pohon | Start | Comfort | Premium | Elegance | ||
1.6 VVT | 5MT 4×2 | 359 900 Kč | 409 900 Kč | 439 900 Kč | 459 900 Kč | |
1.6 VVT | 5MT 4×4 | – | – | 489 900 Kč | 509 900 Kč | |
1.6 VVT | CVT 4×2 | – | – | 469 900 Kč | 489 900 Kč | |
1.6 VVT | CVT 4×4 | – | – | 519 900 Kč | 539 900 Kč | |
1.6 DDiS | 6MT 4×2 | – | 479 900 Kč | 509 900 Kč | 529 900 Kč | |
1.6 DDiS | 6MT 4×4 | – | – | – | 579 900 Kč |
Výbava Comfort přidává rádio s podporou MP3, středovou loketní opěrku, tempomat nebo multifunkční volant. Vnější kliky dveří a zpětná zrcátka budou v barvě karoserie, auto bude ale dál stát na ocelových kolech s poklicemi.
Disky z lehké slitiny dostanete až k výbavě Premium, ta kromě jiného přidává bezklíčové startování, automatickou dvouzónovou klimatizaci nebo kožený volant. Vrcholem výbavových stupňů je stupeň Elegance, kde nechybí parkovací senzory vpředu i vzadu, LED denní svícení, bluetooth konektivita, vyhřívání sedadel nebo xenonové světlomety. Pokud by vám ani to nestačilo, za příplatek 40 000 Kč lze k nejvyšší výbavě objednat Paket Lux, který přidává systém Stop/Start, panoramatické kno, kožené sedačky a sedmnáctipalcová litá kola.