autoweb.cz > Suzuki > Suzuki Swift Sport: Těžký život auta na Nürburgringu
Suzuki Swift Sport: Těžký život auta na Nürburgringu
Které auto je to nejrychlejší a nejsportovnější? No přece ten malý hatchback z půjčovny… No, asi nikdo nepochybuje o tom, že auta v půjčovnách dostávají neskutečně za uši. Ale to není nic proti tomu, co se děje s auty u Rent4Ring, tedy v půjčovně, která vám umožní svézt se na Nürburgringu Nordschleife.
Společnost nyní vyřadila z nabídky Suzuki Swift Sport, který zařadila do provozu v dubnu 2009 s pouhými 150 km na tachometru. Teď auto ukazuje 59 159 km a Rent4Ring uvádí zajímavou statistiku.
DOPORUČUJEME: Škoda Octavia RS 2.0 TDI na Nordschleife
Suzuki Swift fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Auto odkroužilo 2800 kol na Nürburgringu, což je 56 000 km, s 457 různými řidiči. Podle přepočtu je jedno ostré kolo stejná zátěž jako 200 km na normální silnici. Takže teoreticky to znamená, jako by malý Swift Sport najezdil 560 000 km. Zajímavé je, že prý i teď pořád auto na brzdě ukáže 133 koní.Řidiči se chovali různě, někteří prý kroužili po okruhu citlivě „na spotřebu“ s jednou zařazenou rychlostí. Jiní ale byli dost drsní. Telemetrie zaznamenala, že došlo ke 168 000 změnám převodových stupňů a jeden šofér motor vyhnal do 8761 otáček – to je 700 otáček za hranicí otáčkoměru. Auto strávilo 600 hodin okruhového života, to je po přepočtu 25 čtyřiadvacetihodinových závodů! Motor se při tom otočil sto osmdesát milionkrát.
Čtěte také: 10 zaručených způsobů, jak zničit své auto
Rent4Ring uvádí, že se Suzuki Swift Sport ani jednou nerozbilo a nikdo ho nikdy nenaboural. Jediné, co se muselo měnit, bylo spotřební zboží: jedna sada stěračů, jeden alternátor a baterie, levé přední ložisko kola, třikrát se měnila brzdová kapalina, jednou sériová spojka a 27 předních a 10 zadních brzdových destiček.
Během provozu auto spotřebovalo 55 litrů motorového oleje a dvakrát se měnil olej v převodovce. Nádrží proteklo 8400 litrů 98oktanového benzínu, takže spotřeba se ustálila na hezkých 14 litrech na 100 km. Jezdci také nechali na trati 52 sad pneumatik Toyo 888 a čtyři sety GoodYearů F1.
No, a pak že je prý statistika nudná…