Suzuki Swift (od 2004)

Malý hatchback Suzuki Swift zaujme líbivými tvary, prostorností i zdařilými jízdními vlastnostmi. Obchodníci s ojetinami oceňují i jeho nadprůměrnou spolehlivost.

Současný Swift byl představen na podzimním pařížském autosalonu v roce 2004. Do prodeje přišel v následujícím roce a to ve tří a pětidveřovém provedení. Malý hatchback ihned zaujal zdařilými tvary a vzdušným interiérem.

Zpočátku se automobil nabízel s dvojicí zážehových motorů a jedním turbodieselem. Standardně s pohonem přední nápravy, výrobce ale připravil i provedení s pohonem všech kol.

V roce 2006 byla nabídka rozšířena o velice zdařilý sportovně laděný model Sport. Pod kapotou má ukrytý atmosférický čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonu 92 kW, který roztáčí přední kola.

Suzuki Swift fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Suzuki Swift fotogalerie

Bariérový test společnosti Euro NCAP prodělal vůz v roce 2005. Za ochranu posádky získal čtyři hvězdičky z pěti možných, bezpečnost dětí v autosedačkách byla ohodnocena třemi hvězdami z maximálních pěti.

Za volantem

Palubní deska vozu je jednoduchá, přesto vypadá dobře. Sedadla nabídnou dostatek pohodlí, verze Sport je má opravdu zdařilá. Místa pro posádku poskytne Swift dostatek. Zavazadelník má ale objem pouze 201 litrů. Nepotěší ani vyšší nákladovou hranou.

Kladně hodnotíme odpružení a především jízdní vlastnosti automobilu. V zatáčkách si vede opravdu dobře, což platí o variantě Sport dvojnásob. Ta používá sportovní tlumiče Monroe.

Pochválit však můžeme i přesné řízení. Celkově jde o dobře čitelný vůz, kterému je záludné chování cizí. Díky tomu se dobře ovládá i méně zkušeným řidičům. Ti navíc při parkování oceňují jeho snadno odhadnutelné rozměry.

Všechny nabízené motory se vyznačují příznivou spotřebou a potěší i velmi dobrou odezvou na sešlápnutí pedálu plynu. Už základní třináctistovka bude pro většinu motoristů naprosto vyhovující.

Právě tento agregát je naším tipem. Pracuje s průměrnou spotřebou pod šest litrů, je živý a vážnější problémy se mu zatím vyhýbají. Zároveň jde o nejrozšířenější motorizaci.

Silnější patnáctistovka z výše uvedených důvodů působí jako zbytečný luxus. Šestnáctistovku můžete získat jedině v modelu Sport. Turbodiesel potěší průměrnou spotřebou pod pět litrů, často se s ním ale nesetkáte.

Časté závady

Suzuki Swift je stále ještě poměrně mladou ojetinou. Ve statistikách TÜV nefiguruje, podle zkušeností obchodníků s ojetinami se mu však vážnější závady zatím vyhýbají. Proto jej řadí mezi nadprůměrně spolehlivé vozy.

Automobilu vytýkají pouze korozi výfukového systému a vůle vznikající na přední nápravě. Ve větší míře se také objevuje opotřebená spojka a praskají žárovky ve světlometech.

Motorizace

Benzinové motory: 1.3 16V/68 kW, 1.5 16V/75 kW, 1.6 16V/92 kW.
Dieselové motory: 1.3 DDiS/51 a 55 kW.

KLADY
výborné jízdní vlastnosti
velmi živé motory
vynikající verze Sport
příznivá spotřeba

ZÁPORY
menší síť značkových servisů
nelze podélně seřídit volant

Milan Jirouš

25.9.2009 11:58| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist