Suzuki Jimny 1.3 VVT (2015)

45 fotografiíoffroad

Ačkoliv se už dávno nejmenuje Samurai, je jedním z posledních samurajů, kteří chrání čest pravověrných off-roadů. Jak ale obstojí v 21. století?

Diskuze

5 komentářů

    Mr. E.T.

    Mel jsem Jimny pujcene na dovolene v Indonesii. V zakladu, jen s pohonem zadnich kol a znacne olitane, omlacene ze vsech stran a vetsina nepodstatnych veci nefungovala… Ale byla s tim sranda. Jenom bych to do mesta moc nevidel, kdyz jsem se s tim mel otocit, tak jsem na to potreboval 3 pruhy silnice… Rejd to proste melo hodne maly. Jestli toto zlepsili, tak je to opravdu auto do mesta a na mezimesto (nejlepe lesem).

    Jarouš

    Mám ho od října 2014. Do města vhodnej je. Defaultně je to zadokolka, připojení předku je bez mezinápravovýho diferenciálu, takže na suchu ani mokru to nezatočí. 🙂 Ale jako zadokolka to má rejd slušnej, jen to chce držet volant pevně v krajní poloze. Je to ouzký, krátký a je z toho úžasně vidět. Nechtěl bych ale, aby mě v tom někdo trefil. Po modenizaci 2012 to má opravdu pohodlný přední sedačky s obrovskejma opěrkama hlavy a účinnym rychlym vyhříváním, model 2015 dostal ESP (což je fakt dobře, protože na mokru/kluzku to v režimu RWD před smykem nevaruje nijak, doteď je u Brandejsa na exitu z R10 trochu vidět muj podzimní tanec pangejtem), kontrolu tlaku v pneu pomocí ABS (na to nemám názor) a novou přístrojovku: namísto ručiček palivoměru a teploměru chlazení jsou tam displeje – a navíc to dostalo rádce řazení. Podle mě jako takovej vtípek. To auto, pokud se motor fakt netočí nad 3000rpm (nejlíp táhne mezi 4 a 5 tisíci, pak už to spíš jen řve), prostě nejede. Do 100 km/h (skoro 6000rpm na 3.°) je dynamika dostačující, pak to je tragický a je např. nutný vypnout klimu, aby to do kopce vůbec zrychlovalo. Paradoxně to ale v cca 120 km/h začne znovu hbitě zrychlovat až někam za 160km/h, protože to je přesně režim nad 4000rpm, kdy vrcholí křivka jak točivýho momentu, tak výkonu. Ale je to jen pro odvážný: Obrovskou citlivost na boční vítr snížily výrazně boční nášlapy a ochranný krycí plechy podvozku, ale i tak to rádo tancuje ze strany na stranu. Spotřeba zpočátku 8 – 8.5, po nájezdu 25000 km (asi si to celý sedlo) kolem 7.3 – 7.8 l/100km. Zvyšuje ji kravení v terénu a spěch na dálnici (spěch u Jimnyho = 110km/h a víc;), ve městě ten nárůst jako by nebyl znát. Nejvyšší byla v Norsku/Švédsku při přesunu Oslo – Malmö po dálnici na mokrym sněhu dlouhodobym tempem 115km/h, 4×4 a puštěná klima kuli mlžení oken – výpočtem lehce přes 9l/100km. Trochu ji asi snižuje skutečnost, že tankuju výhradně 98/100oktanový benzíny. Nádrž na 40 litrů znamená, že kolem 350km od dotankování přemejšlim, kdy a kde zas natankuju. Dojezd je teoreticky 500km, ale palivoměr klesne mimo stupnici už po ňákejch 450. Klišé ALERT! >> To auto má duši a jízdu si čověk trošku musí zasloužit. Ale současně by mě asi vytáčelo mít ho jako jediný, někdy na to fakt neni nálada.

    Bujak

    Mam ho ako firemne auto a v podstate suhlasim so vsetkym co bolo v clanku napisane. Auto je to s charakterom a kvoli svojej koncepcii je aj istym sposobom zabavne. Myslim ze pri nom treba aj podotknut spolahlivost, po 250t km (50% mimo ciest a bez akehokolvek zlutovania) je akurat trochu roztrasene a jediny zavazny problem bol roztrieskany kardan… ktory toho ale popravde zazil fakt vela.

    Vincent

    Miluju Jimny, ale Hogo, Hugo. Lada Niva byla v době svého debutu naopak vysoce moderní: byl to první terénní vůz se samonosnou karoserií, navíc s trvalým 4×4. I proto se prosadila i na západě, mnohem víc, než její sestry.

    Pavel

    Taky jsem ho měl na dovolené a stačí vypnout 4×4 a přidat pořádně plyn… 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist