Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4×4 AllGrip: Nejlevnější čtyřkolka
31 fotografiíSuzuki Ignis
Mini auto se čtyřkolkou je dnes velká vzácnost a Suzuki Ignis proto téměř nemá konkurenci. Přesto svoji jedinečnou roli plní velmi dobře.
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
31 fotografiíSuzuki Ignis
Mini auto se čtyřkolkou je dnes velká vzácnost a Suzuki Ignis proto téměř nemá konkurenci. Přesto svoji jedinečnou roli plní velmi dobře.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Dobrý den, vidím, že jste testovali verzi Elegance, která má full LED přední světla. Mohu poprosit o Váš názor na jejich svítivost? A jak se Vám jevil svou funkčností předkolizní systém? „Neřve“ moc zbytečně? 🙂 Děkuji za názor. Honza.
Mimochodem, objednal jsem si Ignis Elegance AllGrip červeno černá kombinace. Dodací lhůta cca 9 měsíců. Možná Ferrari je i v dodání rychlejší… 🙂
Na hundaj to nemá
Několik málo postřehů. Dodací lhůty jsou šílené. Jednání s prodejcem bylo ve znamení „kdybych jich měl sto, tak je prodám“, jenže Ignis zase taková hvězda podle mne není. Proč? Neřeším vzhled, to je individuální věc. Vnitřní prostor je sice jakoby velký, ale podívejte se pořádně na velikost sedáků a opěradel! I jak vypadají, z čeho jsou vyrobena. Nechtěl bych v tom jet daleko. Což znamená tak hodinu a více. Řízení bylo takové nejisté. (Swift byl jistější a to jsem zatáčky neřezal). Kufr je malý, posuvná lavice je až od střední výbavy. Na zadní sedadlo jsme vlezl s tím, že jsem se přitom praštil do hlavy. Led světla nejsou v prvních dvou výbavách. Palubní PC není v CZ. Ovládání tlačítek není intuitivní. Jel jsem i v konkurenčním Citigo a celkový pocit z jízdy v Citigo byl o level výše. Nikomu svůj názor nevnucuji, ale tak to vnímám. Neřeším u Ignise úzké pneu v „blbým rozměru“, neřeším malou nádrž, drahý servis a ND. Chválím motor, ale při porovnání s motůrkem v Citigo, o polovinu slabším (!), žádný zázrak. V rámci „dynamiky“ se jelo tak nějak stejně -v mezích povolených rychlostí. Takže to je na tom, komu se Ignis zalíbí a za kolik jej chce pořídit. Dát cca 330 tisíc (barva !) za takového prcka, byť ve „čtyřkolce“, tak to bych tedy nedal. Čtyřkolku do města nekupuje snad nikdo.
Dobrý den, dovolím se stručně heslovitě vyjádřit.
Sháním auto do města. Výběr byl tento:
1) Škoda Fabia – neprošla mj z důvodu, že má světla H7 a žárovky je nutno měnit v servisu.
2) Opel Corsa – při 80-100km/h motor dost slyšet, vyšší spotřeba, úzký prostor pro nohy
3) Fiat Panda – slabý motor, úzký prostor pro nohy – otlaky na koleni po 1 dnu zápůjčky
4) Hyundai i10 – malý kufr, žárovky H4 slabé.
5) Toyota Yaris – žárovky H1 moc nesvítí, nemá trojblik, za dvoukolku vyšší cena. Ale jinak pěkná!
6) Suzuki Swift – asistenční systémy vypínatelné vlevo pod volantem, systém SHVS*
7) Suzuki Ignis – malá nádrž 30l, diskutabilní design zadní partie vozu
Původní vítěz byl jasný – nový Suzuki Swift 1,2 4×4 Elegance. Po zápůjčce se však vše dramaticky změnilo! I nadále Swift jasně nejlepší (výbava, prostor, design). Kámen úrazu systém SHVS – povinný k zvolené výbavě. Aby baterie systému dlouho vydržela, nutno mít na konci jízdy min 2 čárky z pěti (ukazatel nabití). Po denní zápůjčce a zkušební jízdě po Praze tak, jak denně jezdím jsem nebyl schopen tuto zásadu splnit bez důkladného plánování dobíjení za jízdy – často brzdit motorem nejlépe ke konci jízdy. Životnost baterie cca 5-8 let, cena za baterii 20 000Kč. Aby se systém vůbec zaplatil, nutno během životnosti baterie najezdit více jak 75 000 km, což je porce tak na 8-10 let. Pokud bych kašlal na dobíjení baterie, pak životnost je cca 2-3 roky. Buď bych tedy co 3 roky měnil baterii za 20 000 Kč nebo bych denně jezdil ve stresu, abych dostatečně dobíjel. I tak bych cca po 6-7 letech měnil baterii, která by vyšla dráž než to, co by systém ušetřil na palivu.
Nakonec tedy zvolen Ignis, který nemá SHVS a ani stop start. Po vyzkoušení i bez SHVS spotřeba nižší než u Swiftu s tímto systémem. Dále, pohon 4×4 možná do Prahy zbytečný, ale přesto co rok v zimě mám situaci, kdy já jedu (Suzuki Wagon R+ 4×4) a ostatní stojí v kopci…Pravda jedou taky, ale zadkem dolu… 🙂 Přeji hezký den. Honza.
[…] Download Image More @ http://www.autoweb.cz […]