Suzuki Authentics – mohlo by z něj být levnější CLA?
4 fotografieSuzuki
Automobilky zkouší pořád dokola utáhnout evropské řidiče na kompaktní sedan. Zkusí to také Suzuki se svým příštím modelem Authentics?
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
4 fotografieSuzuki
Automobilky zkouší pořád dokola utáhnout evropské řidiče na kompaktní sedan. Zkusí to také Suzuki se svým příštím modelem Authentics?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
A proč ne? Suzuki umí auta pěkná i spolehlivá (např. Swift) a pokud se zdejší portfolium proředí a na dálnici (i jinde) potkáme občas něco zpestřujícího, nemůže to být ke škodě. Navíc, pokud by byl diesel, když o něj lidé tady tolik stojí, jistě by si to auto cestu do několika garáží našlo.
Ano, S nabízí spolehlivá auta, ale jejich technika je pořád sto let za opicema. Kizashi je doslova chcípák a nemá nárok na to, aby se ho prodalo víc než 10 tisíc ks za rok. To, co se tady nahoře prezentuje, je podstatný pokrok, s novou SX4 by snad mohly postavit S znovu na nohy (tedy mimo Asii, kde se S daří velmi dobře). Potřebujeme větší různorodost nabídky, Kizhashi to ale není….
Uvažuju čím je Kizashi chcípák? Motor s výkonem ne sice oslnivým ale přjemným, s předpokladem jak je u Suzuki zvykem dlouhověkosti bez problémů, jízdní vlastnosti chválené jako nadprůměr, plná vybavenost. Snad jedině že není nafta, ale to není důvod k zaostalosti.
Suzuki se často vyčítá zastaralost, ale ona jen jde proti proudu, což jí činí jednak výjimečnou a jednak je také vkladem do jejího fondu velké spolehlivosti. Navíc, to si řekněme upřímě, její design nezastarává tak rychle a může sloužit (a sloužila) jako zdroj inspirace (viz Swift inspirace pro Fabii, což i Škoda přiznala). Ale dnešní svět je globální, tedy asi proč ne. Suzuki už umí udělat pěkný interiér, umí si pohrát s ergonomií tak, že by ani Evropan meusel vyloženě pohrdat a ty motory. Tak v Asii se na naftu moc nejede. V Evropě by to asi bylo třeba, pravda, nějaký diesel by prodejům jistě prospěl. Jinak benzíny mají dobré, spolehlivé. Jsou to atmosféry (podle mě je to plus), které vás sice nezarazí do sedaček, ale na pohodovou jízdu to bez potíží je. Suzuki tu neprodává sportovní náčiní. A kdyby někdo chtěl, svezení se Swiftem Sport je paráda a také to jde i bez turba. Osobně Suzuki držím palce a byl bych rád, kdyby se jí tu dařilo, protože na rozdíl od jinýc značek, které nebudu jmenovat, se mi osvědčila.