SUV od Lamborghini dorazí za tři roky, investice jdou do stovek milionů eur

Budoucnost, kterou v roce 2012 v Pekingu naznačil koncept Urus, se pomalu s jistě stává realitou. Ehm, hodně pomalu...

Možná se automobilka chce vyhnout neúspěchu, který provázel Rambo Lambo, jak se říkalo prvnímu SUV ze Sant’Agata Bolognese, tedy LM002 z přelomu osmdesátých a devadesátých let minulého století, a tak si dává načas.

Navzdory tehdy dalece vzdálené ekonomické krizi monstrum s obřím dvanáctiválcem a spotřebou hraničící s všežravostí černé díry nenašlo nijak zásadní množství obdivovatelů – kdo kromě šejků by chtěl tankovat do plna stále dokola nádrž na 290 litrů paliva?! SUV moderní doby musí naplňovat jiné definice stanovené automobilkou, tedy nabízet luxus, rychlost a jistě, i spotřebu jdoucí ruku v ruce s nemilosrdnými eurounijními pravidly. A jak víme z nedaleké historie, podle úspěchu modelu Gallardo, pod vedením koncernu VW propadák v podstatě nehrozí, nicméně jsou zapotřebí jisté zásadní změny a nemalé investice.

Tak třeba továrna na severu Itále se rozroste z 80 tisíc metrů čtverečných na 150 tisíc metrů čtverečných, nabere se na pět set nových zaměstnanců, to vše bratru s finanční injekcí v řádech set milionů eur. Hotové auto pak dorazí na trh (počítá se hlavně s tím v USA, Číně, na Středním východě, v Británii, Německu a Rusku) v roce 2018 a ročně by mělo být vyrobeno asi tři tisíce exemplářů. Poslední neznámou tedy zůstává, zda si nové SUV, třetí model ve škále značky, zachová „koncepční“ jméno Urus.

26.5.2015 11:58| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist