SUV od Lamborghini dorazí za tři roky, investice jdou do stovek milionů eur

Budoucnost, kterou v roce 2012 v Pekingu naznačil koncept Urus, se pomalu s jistě stává realitou. Ehm, hodně pomalu...

Možná se automobilka chce vyhnout neúspěchu, který provázel Rambo Lambo, jak se říkalo prvnímu SUV ze Sant’Agata Bolognese, tedy LM002 z přelomu osmdesátých a devadesátých let minulého století, a tak si dává načas.

Navzdory tehdy dalece vzdálené ekonomické krizi monstrum s obřím dvanáctiválcem a spotřebou hraničící s všežravostí černé díry nenašlo nijak zásadní množství obdivovatelů – kdo kromě šejků by chtěl tankovat do plna stále dokola nádrž na 290 litrů paliva?! SUV moderní doby musí naplňovat jiné definice stanovené automobilkou, tedy nabízet luxus, rychlost a jistě, i spotřebu jdoucí ruku v ruce s nemilosrdnými eurounijními pravidly. A jak víme z nedaleké historie, podle úspěchu modelu Gallardo, pod vedením koncernu VW propadák v podstatě nehrozí, nicméně jsou zapotřebí jisté zásadní změny a nemalé investice.

Tak třeba továrna na severu Itále se rozroste z 80 tisíc metrů čtverečných na 150 tisíc metrů čtverečných, nabere se na pět set nových zaměstnanců, to vše bratru s finanční injekcí v řádech set milionů eur. Hotové auto pak dorazí na trh (počítá se hlavně s tím v USA, Číně, na Středním východě, v Británii, Německu a Rusku) v roce 2018 a ročně by mělo být vyrobeno asi tři tisíce exemplářů. Poslední neznámou tedy zůstává, zda si nové SUV, třetí model ve škále značky, zachová „koncepční“ jméno Urus.

26.5.2015 11:58| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist