Supersporty znovu burácely v Brně

Nejlepší české sportovní vozy navštívily Automotodrom Brno.

Nebývalou koncentraci sportovních a luxusních vozů na brněnském Masarykově okruhu během víkendu od 8. do 9. května 2010 má na svědomí Klub sportovních aut.

Veřejný sraz Klubu sportovních aut se konal po oba dny víkendu, stejně jako soutěž o nejlepší zvuk supersportu. Pro diváky jistě nejatraktivnější byla možnost svezení se na sedadle spolujezdce ve vybraném sportovním voze. Šanci měli všichni ti, kteří měli hodně trpělivosti v nekončící frontě mířící k vytouženému sedadlu.

Velkým lákadlem každého takového srazu je možnost spatřit ty nejlepší supersporty současnosti i dob minulých, mezi které patří Ferrari Enzo, Bugatti Veyron, Pagani Zonda, Maserati MC12 a Jaguar XJ220 na jednom místě.

Žádný ze zmíněných klenotů motorismu se na okruhu neukázal (což je rozhodně škoda). To ale neznamená, že nebylo na co se koukat. Takové Porsche Carrera GT patří stále mezi to nejlepší, co lze na silnici či okruhu potkat. Mercedes-Benz SLS AMG v bílé barvě dokázal ohromit nejen vzhledem a racčími dveřmi, ale také zvukem osmiválce, který posílá na zadní nápravu stádo 570 koní. Lamborghini Murciélago LP670-4 SV z limitované edice 350 kůsu se stalo terčem všech zvědavých očí i fotoaparátů všech přítomných. Novinka z Itálie, Ferrari F458 Italia, si získala mnoho obdivovatelů z řad vyznavačů nejnovějších technologií, přestože po designové stránce jde podle některých o jedno z nejméně povedených Ferrari všech dob. Zástupce ostrovních automobilů se vydal do boje s tím nejostřejším modelem, a tak půvab Aston Martin V12 Vantage obdivovali hlavně znalci této britské zančky, kteří moc dobře vědí, proč jsou na přední kapotě ty (trošku tuningové) karbonové výdechy.

Mezi obvyklé účastníky srazu patří BMW M3 E90 a E46, Porsche 911, které má největší zastoupení mezi vozy GT3 a Turbo. Dále se mezi stálice okruhové scény pasují Ferrari F430 a Scuderia, jako houby po dešti se objevuje japonský Nissan GT-R, jehož výkon se u mnohých exemplářů pohybuje za hranicí 600 koní. Chevrolet Corvette je i díky své ceně velice oblíbeným a konkurenceschopným okruhovým nářadím. Příznivci klasických vozů také nepřišli zkrátka, měli možnost obdivovat křivky Ferrari 355, Porsche 911 (964), Honda NSX či Lotus Esprit.

Jako doma se na okruhu cítí vozy Caterham, KTM X-Bow, Ariel Atom, Lotus Elise a Ulitma GTR. Jejich hlavní výhodou je nízká hmotnost, která se projevuje v ovladatelnosti a lepší manévrovatelnosti.

Samostatnou skupinu je stále se rozšiřující skupina závodních strojů, do které patří množství lehoučkých Radicalů SR4, vozy Ferrari Challange, okruhové BMW M3 či „cupové“ Porsche 911. Pro zájemce z řad řidičských nadšenců jsou připraveny klientské vozy BMW řady 1 s šestiválcem ze 130i pod kapotou a interiérem vybaveným jen tím, co pro okruhové ježdění nutně potřebujete.

Nemohli jste se zúčastnit akce KSA v Brně, nebo vám už nyní schází pohled na tu spoustu sportovních vozů? Nezoufejte, protože v září by se měl konat další sraz KSA, tentokrát na okruhu v Mostě.

Jakub Novotný

11.5.2010 8:21

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist