Supercontinental od Bentley už příští rok

Spekuluje se o Continentalu GT ve verzi GT2. Má být o 200 kg lehčí než standardní kupé a mít výkon kolem 650 koní. Mohl by přijít o pohon všech kol.

Server AutoExpress s odvoláním na samotného šéfa Bentley Wolfganga Dürheimera píše, že automobilka už příští rok představí velmi ostrou a spartánskou verzi svého kupé Continental. Auto má nést označení GT2. Bude lehčí než standardní modely, a také výrazně silnější. Jako první moderní Bentley by mohl přijít o pohon všech kol – extrémní verze by si vystačila s jediným diferenciálem.

„Rozhodně si myslím, že máme místo pro auto extrémnější než Supersports,“ cituje AutoExpress Dürheimera. „Jsem také přesvědčen, že se Supersports jsme nepostupovali zcela správně. Neměl například být jen dvousedadlový.“ Zřejmě to můžeme chápat tak, že Continental Supersports byl zbytečně kompromisní – buď příliš nepřátelský k posádce, nebo naopak málo šílený, podle toho, jak ho chcete chápat.Úkolem extrémního stroje proto nebude jen posunout výkony Continentalu o další kousek dál. Podle Dürheimera rozšíří jeho potenciál zaujmout zákazníky. Nenabídne víc stávajících kvalit (tak jako je Supersaports „pouze“ rychlejší Continental), bude spíš něčím kvalitativně novým.

Pohon zadních kol by do této šablony výborně zapadal, ale na oficiální informace podobného rázu si budeme muset počkat do příštího roku. Detaily jsou zatím tajné. Připravte se na poněkud spartánský interiér, GT2 má totiž být nejméně o dvě stě kilogramů – tedy deset procent – lehčí než standardní Continental GT.Výkon se bude pohybovat na hranici 650 koní – opět nejméně, Supersports má totiž 630 a nový stroj by měl být silnější. Wolfgang Dürheimer se podle AutoExpressu nenechal zatáhnout do diskuse o použitém motoru. Standardní Continental má přeplňovaný dvanáctiválec do W, ale už na příští rok chystá Bentley alternativu. Pod kapotou se objeví osmiválec se dvěma turby, příbuzný jednotky v nových rychlých Audi.

Oba motory jsou schopné dosáhnout výkonů přes šest set koní, Britové tedy mohou sáhnout po kterémkoli z nich. S hmotností pod 2,2 tuny a výkonem blízko sedmisetkoňové hranice by se velké kupé mělo dostat na stovku do čtyř sekund. Nejvyšší rychlost přesáhne 320 kilometrů v hodině.

autoweb.cz

6.10.2011 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist