Super Bowl: Sledujte reklamy slavnější než fotbal

Němečtí supi krouží nad Lexusem, ale přenos finále Národní fotbalové ligy ozdobí reklamy mnoha automobilek. Která z nich bude nejlepší letos?

Reklamní prostor v přenosu Super Bowlu je tím neprestižnějším v Severní Americe. Firmy jako Coca-Cola zaplatily vloni kolem tří milionů dolarů za třicet sekund vysílacího času. Letos se chystá kromě tradičních inzerentů také obnovený nápor automobilek. Po malé pauze opět uvidíme General Motors a diváci se mohou těšit na spoty značek KiaHyundai, největší ofenzivu však chystají Evropané. Audi se do Super Bowlu vetře už počtvrté v řadě, ale BMW hlásí návrat po víc než deseti letech a Mercedes vstoupí do velké hry vůbec poprvé.Mezi německými automobilkami zuří tvrdý boj o amerického zákazníka. Poslední reklama Audi se nezdráhá ukázat Mercedes-Benz třídy S jako důchodce, zralého na vystřídání moderní A8. V pozadí evropského útoku na Super Bowl však čteme jiný vzkaz: Němci mlsně krouží kolem slábnoucího Lexusu. Zavedené značky špatně nesou, že mladá japonská firma si už jedenáct let užívá převahy v USA, přestože ve zbytku světa za prémiovou trojkou zaostává.

Všechny tři německé automobilky vloni po světě prodaly přes milion aut – BMW vede, Mercedes je druhý a Audi poslední, ale rozdíly nejsou velké. Lexus našel jen čtyři sta tisíc zákazníků, jenže 229 329 z nich bydlí v USA. BMW v roce 2010 udalo ve Spojených státech 220 113 aut, Mercedes 216 448 a začínající Audi 101 629, když jeho prodeje poprvé překročily sto tisíc.Náskok Lexusu je relativně malý a klesá. Také proto BMW s Mercedesem nakoupily spoty při Super Bowlu. V roce 2010 se totiž převaha Japonců zmenšila o víc než polovinu a problémy dceřiné značky Toyoty zdaleka nekončí. Před pár dny Lexus vyhlásil svolávací akci na desetitisíce aut a naštval tak další zákazníky. Možnost inzerovat je pro Němce o to zajímavější, že Lexus bude letos na Super Bowlu chybět.

Finále Národní fotbalové ligy bývá tradičně bohaté na reklamy všeho druhu. Inzerenti se navzdory komickým cenám jen hrnou – loňský Super Bowl sledovalo 106,5 milionu Američanů, šlo tedy o nejúspěšnější pořad v historii USA. Mnoho diváků si přenos pouští kvůli reklamám spíš než pro samotný americký fotbal a letošní pětačtyřicátý ročník nebude výjimkou. Jen pro úlnost: finále sehrají šestého února v Dallasu Pittsburgh Steelers a Green Bay Packers.Co uvidíme
Také co do účasti automobilek bude letošní show patřit k těm větším. Po dvouleté bankrotové odmlce se vrací General Motors se spoty značek ChevroletCadillac. Největší americký výrobce si na svých reklamách dává tradičně záležet. V roce 2007 například vzbudil velkou pozornost klipem s robotem v depresi (viz nahoře, sledujte i další videa aut). Srdceryvná scéna končí sebevraždou a vedení GM se dostalo pod palbu kritiky od organizací, pracujících v oboru prevence sebevražd.O reklamě Audi víme jen tolik, že ukáže model A8 (stejně jako výše zmíněný klip Goodnight) a bude se jmenovat Release the Hounds (Vypusťte psy). Pro rekapitulaci vzpomeňme na video s A3 TDI, které hájilo barvy Ingolstadtu vloni. Počkat si musíme na dva klipy Volkswagenu, nicméně jeden z nich bude lákat zákazníky na nový Passat pomocí triků z hvězdných válek a ve druhém se nový Brouk vydá do hmyzí říše.


V tajnosti drží své spoty také BMWMercedes. O Mnichovské účasti nevíme vůbec nic, Mercedes zůstane věrný svému velkému tématu na rok 2011: oslavám 125 let automobilu. Ve Stuttgartských klipech se objeví nekolik modelů včetně nového SLK, CLS a faceliftované třídy C. Velkou premiérou by mělo být video s roadsterem SLS, který Mercedes dosud drží v tajnosti.Obrázky a opatrnou mediální masáž spustily HyundaiKia. Obě Korejské značky si v USA vedou nad očekávání dobře, takže Super Bowl je pro ně téměř povinností. Kia chystá šedesátisekundový spot na sedan Optima (Magentis), který se bude odehrávat na Marsu, ve starověkém Řecku a v několika dalších prostředích. Pusťte si zatím loňskou reklamu, nazvanou Velká hra. Hyundai zatím ukázal dvě videa s novou Elantrou (OvceDětství), při Super Bowlu však pustí tři jiné.

Letošní klip vypustilo na internet Suzuki. Sedan Kizashi s pohonem všech kol si to v něm rozdá s partou zlých sněhuláků. Ticho zatím panuje okolo účasti Chrysleru, který jako jediný inzeroval při Super Bowlu i v dobách nejhlubší krize. Pokud vás nezajímají reklamy na auta samotná, můžete se těšit například na trailer třetího dílu Transformers. Pro dokreslení shlédněte také jeden z nejlepších loňských spotů od pneumatikářů z firmy Bridgestone, pojmenovaný Velryba mezi příběhy.

autoweb.cz

1.2.2011 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist