autoweb.cz > Subaru > Subaru XV už je také hybrid
Subaru XV už je také hybrid
Na první pohled se toho na Subaru XV Hybrid moc nezměnilo. Možná si všimnete nových aerodynamických kol a kdo je pozorný, uvidí i novou mřížku chladiče, kde jsou teď klapky, které v případě nepotřeby vstup k chladiči zavřou a tím se šníží odpor vzduchu. Ostatně, tohle auto je zaměřené na efektivitu a nízkou spotřebu. Ale pořád odveze i dva ekologicky uvědomělé občany a jejich surfovací prkna.
Pod kapotou je atmosférický dvoulitrový boxer s přímým vstřikováním, který je spojen s nově navrženou převodovkou CVT. Do té je integrován elektromotor o výkonu 10 kW (13,6 koně) a síla pak potuje klasicky na centrální rozvodovku. Tohle je tedy stále čtyřkolka. Uvidíme, jak si podvozek Subaru XV poradí s nárůstem hmotnosti o 135 kg, ale automobilka ho prý upravila tak, aby poskytoval ostřejší reakce a nebyl nárůst hmotnosti znát.
DOPORUČUJEME: Videotest Subaru XV 2.0i CVT
O spotřebě se ještě nemluví, ani o dynamických schopnostech. Auto teprve čekají homologační zkoušky. A stejně, americká verze se bude od té evropské trochu lišit, takže bude stejně lepší si počkat na evropskou specifikaci.
Vedle malého elektromotoru a akumulátorů v kufru je tu i systém stop/start a samozřejmě rekuperace při ubrání plynu či brzdění. Motor má snížené tření a i když se prý umí Subaru XV pohybovat v nízkých rychlostech na elektřinu, hybrid je tu hlavně proto, aby v případě akcelerace odlehčoval spalovacímu motoru. Ten tak pracuje prakticky neustále krom popojíždění v koloně a třeba parkování.