Subaru BRZ tS STI (2015) se představuje Japonsku. Dostalo konečně turbo?
autoweb.cz > Subaru > Subaru WRX STI S207 (2015): limitovaná edice představená v Tokiu má 328 koní
Subaru WRX STI S207 (2015): limitovaná edice představená v Tokiu má 328 koní
Subaru s Mitsubishi o post nejlepšího japonského sedanu již nesoutěží a stáhlo se i z rallye, svou klientelu však automobilka o WRX STi neochudila a co je lepší, nadále jej nechává dále ladit ve sportovním oddělení Subaru Tecnica International, jako je tomu i v případě nejnovější limitované edice S207.
Pokud kroutíte hlavou nad spoilerem na víku kufru, na ten zapomeňte, ten součástí balíčku být nemusí a jsou zde jiné, poněkud zajímavější nové mechanické úpravy, ačkoli křídlo na rychlých Subaru bylo skoro vždycky tak nějak samozřejmostí.
Novinkou v případě STi WRX S207 je především přepracovaná pohonná jednotka s novými ložisky na turbodmychadlu, jinými písty, ojnicemi a přeprogramovanou řídicí jednotkou. Přidejte k tomu tlumič výfukového systému s lepší průchodností spalin a máte plochý dvoulitr s výkonem posíleným na 328 koní při 7200 otáčkách za minutu a 431 newtonmetrů dostupných v rozsahu od 3200 do 4800 ot./min.
Součástí přestavby je dále řízení s rychlejším převodem, výkonnější brzdy Brembo s odvrtávanými kotouči, šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu a neméně důležité jsou i stavitelné tlumiče Bilstein, jiná progrese pružin, dodatečné výztuže a ramena na podvozku, ale též modifikovaný systém pohonu všech kol.
Když už jsme u nich, vězte, že jde o kované devatenáctky BBS nazuté do pneumatik o rozměru 255/35 R19, a pokud opomeneme sadu spoilerů, které si stejně nejlépe prohlédnete na fotkách v galerii, stojí za zmínku ještě nové sedačky Recaro s vyhříváním či čtyři dostupné laky karoserie (Crystal Black Silica, Crystal White Pearl, Blue Pearl a Sunrise Yellow). Dodávky 400 vozů začnou v březnu příštího roku, pokud nám je ale známo, tak oficiálně pouze v Japonsku.