Subaru WRX STI (2015) očima čtenářů Autoweb.cz na závodním okruhu

Největší radost je ta, kterou můžete sdílet s ostatními, hlásá jedno staré moudro. A proto jsme se s těmi, kteří o víkendu dorazili do Sosnové, podělili o nové Subaru WRX STI.

Když dostanete (další) příležitost projet se v jednom z nejostřejších sportovních aut dneška, začnete se zajímat. Když je to navíc na závodním okruhu, asi jen těžko odmítnete. A když je tím autem nové Subaru WRX STI, tak to berete logicky a samozřejmě všemi deseti!


Abychom si pořád jen neužívali my a prostřednictvím článků nenabízeli své poněkud nehmatatelné pocity, šanci ohmatat si Subaru WRX STI a vyzkoušet naživo jsme ve spolupráci se Subaru ČR dali i našim čtenářům, kteří o víkendu dorazili na okruh v Sosnové u České Lípy.

Nutno říct, že dorazila opravu velká parta nadšenců a že STI šlo z ruky do ruky a mimo povinné pauzy na chlazení a tankování se nezastavilo. Tedy nejenom STI, ale i ostatní modely, které jsme měli u České Lípy na okruhu, ale popravdě, WRX STI bylo asi největším lákadlem.

Tady máme bezprostřední pocity těch řidičů, kteří se chtěli o své dojmy podělit. Děkujeme za ně a dík patří i těm, kteří sice nebyli tak sdílní, ale na okruh také dorazili a zajezdili si s námi a se Subaru.

Jiří K.:

Na novém Subaru WRX STI se mi nejvíce líbí rychlé a přesné řízení reagující bleskurychle na povel volantem. To je také oblast, ve které Subaru udělalo největší krok kupředu, moc se mi ale nelíbí, jak je řízení přeposilované. Skvělý je také jistý a agilní podvozek, který nezaostává za výkonem motoru. Ono výkonu také není zase tolik, ale to vůbec neznamená, že by bylo STI pomalé.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Motor jede velmi ochotně od spodu, i když výkon končí brzy někde kolem 5500 ot./min. Trochu mě mrzí, že je auto velmi tiché, chtělo by to lepší zvukový projev, ale dokáži si představit, že se s ním zase pohodlně cestuje. S tím souvisí i pohodlné sedačky, které ale mají špatné boční vedení. Což je na okruhu potřeba, navíc když driftujete. A to s WRX STI jde pěkně.

Petr S.:

Sám mám upravené starší Subaru Impreza WRX STI, takže mě nové STIčko vážně moc zajímalo. Jako fanouška mě trochu mrzí, že se výkon neposunul nad 300 koní a naopak roste hmotnost, ale tohle auto je pořád pekelně rychlé! Ani ne tak motorem (sám jsem zvyklý na vyšší level), ale podvozkově funguje fenomenálně. A jak je divoké! Řízení vám chce utrhnout ruce, musíte se sakra snažit a pořád máte plné ruce práce.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Tohle mě fakt baví! A vážně se takovéhle auto ještě normálně prodává? Jasně, asi by potřebovala ještě trochu doladit, ostatně každá Impreza potřebuje doladit, ale už v sérii je to velmi dobrý základ. Jako každodenní společník na cesty do práce a občas na hezkou projížďku je to super kompromis, který se ale pořád naštěstí víc přiklání k radosti z jízdy než k praktičnosti. A hlavně na rozdíl od Mitsubishi Evo legenda stále pokračuje.

Jakub L.:

Subaru WRX STI mám vážně moc rád, i když jsem žádné nikdy nevlastnil a když nad tím tak přemýšlím, vlastně to ani není moje DNA. Raději mám točivé atmosférické motory a snadnou přistupnost předokolek. Tohle je ale pro mě splněný sen, i proto, že jsem vyrůstal v době největší slávy Richarda Burnse a fandil právě jemu.

Co se mi na novém autě líbilo nejvíc? Určitě výbušný charakter motoru a to, že i navzdory turbu je s ním potřeba pracovat a výkon si trochu zasloužit. Že nestačí jenom držet plyn a auto jede samo. Měl jsem toho pořád plné brejle… Jo a ta červená barva s černými koly je vážně super, vypadá úplně jinak, než na co jsme zvyklí. Co se mi nelíbí? Možná by to chtělo trochu hlasitější výfuk, na tom jsme se s kolegy shodli, ale i tak se mi líbí ten sytě basový zvuk.

Miro Mihálik:

Čtenář sice nejsem, přesto jsem měl neutuchající potřebu se k novému STI vyjádřit, protože jsem s ním vlastně ještě ani pořádně nejezdil. Čtyřkolky nejsou úplně mou nejoblíbenější koncepcí, vždycky jsem ale měl rychlé Imprezy svým způsobem rád. Absolutně netuším, co si o nejnovějším STI myslí nejvěrnější klientela Subaru, ale docela se mi líbí, že se tohle auto navzdory svým omezením vyplývajícím z konstrukce dokázalo posunout zase o kus dál, snadněji se s ním cestuje na dlouhé vzdálenosti, ale přitom si pořád udrželo svůj neurvalý charakter.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Má po všech stránkách lépe naladěný, především ale pružnější motor, který sice pořád umí brát přes dvacet, když v provozu necháváte vyniknout hlavně zadní křídlo, zdaleka už ale není tak užraný ve všech jízdních režimech, jako tomu bylo kdysi. Při řazení už nepotřebujte místo ruky beranidlo, převodovka ale nadále působí hutně a mechanicky.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Rychlejšímu převodu řízení asistuje ochotněji zatáčející přední náprava, a pokud mezinápravovému diferenciálu poručíte upřednostňování zadních kol, auto umí dosud téměř nepoznaným způsobem potlačit vrozenou nedotáčivost, což jde ruku v ruce s ohromující agilitou. Jediný detail, kde nové STi ztrácí po mém soudu trochu půdu pod nohama, jsou brzdy. Pokud auto zatlačíte až na hranu jeho možností někde na okruhu, začnou poněkud vadnout, ačkoli pravdou je, že vůz na těchto fotografiích v Sosnové tyto problémy neměl, a je dost možné, že Subaru na brzdovém systému mezičasem zapracovalo.

29.5.2015 3:14

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist