Subaru WRX (2014): předvádí svůj hravý charakter na novém videu

Japonské FHI se nás snaží přesvědčit, že jízda dveřmi napřed a ideálně v přírodě do chlívku politicky nekorektní zábavy ještě nepatří.

Před pár týdny se japonský koncern Fuji Heavy Industries rozjel nevídaným tempem a během relativně krátké doby představil na autosalonech v Tokiu a Los Angeles koncepty Cross Sport Design, Legacy či Crossover 7 a navíc je vyvážil novými produkčními modely Levorg a WRX. Patrně abychom na tuto smršť novinek do konce roku nezapomněli, pochlubilo se Subaru novým videosnímkem natočeným s posledně jmenovaným strojem.

Kde přesně probíhalo natáčení reklamního klipu, automobilka na svém kanálu na Youtube nespecifikuje, každopádně záběry jízdy v řidičsky zajímavé lokalitě se nám snaží naznačit, že s WRX modelového roku 2015 (2014 v Evropě) jeho majiteli nuda nehrozí.

V dynamicky nastříhaných obrazech jízdy po asfaltu i mimo něj se kromě jiného dozvíte, že vůz má ve srovnání s předchůdcem kompletně přepracovaný podvozek s o dvacet procent menšími náklony, rychlejší převod řízení či nové přední brzdy, které jsou o čtyřicet procent odolnější vůči vadnutí při ostré jízdě.

Pochopitelně nechybí základní data o technice, které si nejspíše pamatujete, takže jen pro méně zorientované připomínáme, že WRX je poháněné plochým čtyřválcem o objemu 2,0 litru, který je vybavený přímým vstřikováním, turbodmychadlem a pracuje s relativně vysokým kompresním poměrem 10,6:1. Jeho maximální výkon činí 272 koní při 5600 otáčkách a nejvyšší točivý moment 350 newtonmetrů dostupných v hodně širokém pásmu 2000 až 5200 ot./min.

Pohonná jednotka je spojena buď se šestistupňovým manuálem, centrálním diferenciálem s viskózní spojkou a rozložením síly mezi nápravami v poměru 50:50 anebo variátorem Sport Lineartronic CVT s centrálním diferenciálem osazeným planetovým soukolím a elektronicky ovládanou hydraulickou spojkou, přičemž za normálních podmínek bude výkon mezi nápravami distribuován v poměru 45:55 ve prospěch zadních kol.

13.12.2013 1:46| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist