Subaru WRX (2014): předvádí svůj hravý charakter na novém videu

Japonské FHI se nás snaží přesvědčit, že jízda dveřmi napřed a ideálně v přírodě do chlívku politicky nekorektní zábavy ještě nepatří.

Před pár týdny se japonský koncern Fuji Heavy Industries rozjel nevídaným tempem a během relativně krátké doby představil na autosalonech v Tokiu a Los Angeles koncepty Cross Sport Design, Legacy či Crossover 7 a navíc je vyvážil novými produkčními modely Levorg a WRX. Patrně abychom na tuto smršť novinek do konce roku nezapomněli, pochlubilo se Subaru novým videosnímkem natočeným s posledně jmenovaným strojem.

Kde přesně probíhalo natáčení reklamního klipu, automobilka na svém kanálu na Youtube nespecifikuje, každopádně záběry jízdy v řidičsky zajímavé lokalitě se nám snaží naznačit, že s WRX modelového roku 2015 (2014 v Evropě) jeho majiteli nuda nehrozí.

V dynamicky nastříhaných obrazech jízdy po asfaltu i mimo něj se kromě jiného dozvíte, že vůz má ve srovnání s předchůdcem kompletně přepracovaný podvozek s o dvacet procent menšími náklony, rychlejší převod řízení či nové přední brzdy, které jsou o čtyřicet procent odolnější vůči vadnutí při ostré jízdě.

Pochopitelně nechybí základní data o technice, které si nejspíše pamatujete, takže jen pro méně zorientované připomínáme, že WRX je poháněné plochým čtyřválcem o objemu 2,0 litru, který je vybavený přímým vstřikováním, turbodmychadlem a pracuje s relativně vysokým kompresním poměrem 10,6:1. Jeho maximální výkon činí 272 koní při 5600 otáčkách a nejvyšší točivý moment 350 newtonmetrů dostupných v hodně širokém pásmu 2000 až 5200 ot./min.

Pohonná jednotka je spojena buď se šestistupňovým manuálem, centrálním diferenciálem s viskózní spojkou a rozložením síly mezi nápravami v poměru 50:50 anebo variátorem Sport Lineartronic CVT s centrálním diferenciálem osazeným planetovým soukolím a elektronicky ovládanou hydraulickou spojkou, přičemž za normálních podmínek bude výkon mezi nápravami distribuován v poměru 45:55 ve prospěch zadních kol.

13.12.2013 1:46| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist