Subaru WRX (2014): dostane dvoulitrové turbo s výkonem 272 koní

Nová generace WRX vymění boxer o objemu 2,5 litru a pětistupňový manuál za poněkud menší 2.0 Turbo a šestistupňovou převodovku, STi si naopak větší motor ponechá.

Aktivity koncernu Fuji Heavy Industries nás poslední dobou zaměstnávají způsobem, který je pro tuto relativně menší a na pohon všech kol specializovanou automobilku poměrně neobvyklý. V posledních dnech a týdnech jsme vám právě díky zvýšené činnosti vývojového oddělení Subaru mohli představit koncept předznamenávající příští generaci modelu Legacy, seznámili jsme vás s novým produkčním WRX a ukázali vám obrazové upoutávky na chystaný tokijský koncept Levorg.


Čtvrtý vůz do party pro vás nemáme, díky kolegům z amerického magazínu Car and Driver a stránky Carscoops vám však můžeme prozradit první podrobnosti o novém Subaru WRX a od Jalopniku zase máme pár detailů o výkonnější variantě WRX STi. Takže, na co se můžou příznivci a zájemci společnosti se souhvězdím Plejád ve znaku těšit?

Předně víme, že se v motorovém prostoru WRX již neobjeví 2,5litrový plochý čtyřválec, ale na jeho místo nastoupí zmenšený dvoulitrový boxer. Přeplňování pomocí turbodmychadla pochopitelně zůstává a majitelé nepřijdou ani o výkon. Pohonná jednotka vygeneruje 272 koní při 5800 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 350 newtonmetrů při poměrně vysokých 4800 otáčkách.

Výkon motoru bude na všechna čtyři kola přenášet v poměru 50:50 buď mezinápravový diferenciál ve spojení se šestistupňovým manuálem anebo za příplatek převodovka s plynule měnitelným převodem typu CVT, avšak s mírně pozměněným poměrem distribuce 45:55 ve prospěch zadní nápravy a možností tento poměr podle aktuálních podmínek variabilně měnit.

Hodnotu nejvyšší rychlosti neznáme, časy akcelerace z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) však ano. WRX se s manuálem dostane na necelou stovku za 5,4 sekundy, variátoru to pak potrvá 5,9 s.

Pokud jsou uniklé informace o WRX správné, z nabídky vypadne pětidveřový hatchback a místo něj bude v prodeji už jed sedan, nemůžeme však vyloučit, že se tyto zprávy týkají pouze severoamerického trhu. Karoserie novinky bude mít ve srovnání se standardní čtyřdveřovou Imprezou o devět procent vyšší torzní tuhost a až o 41 procent oproti svému předchůdci. Auto bude postaveno na sedmnáctipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 235/45 R17 a podle očekávání dostane tužší odpružení.

K výkonnější variantě WRX STi podobnými daty prozatím nedisponujeme, od jednoho z amerických prodejců Subaru se nicméně na internet dostala stránka s několika zajímavými údaji. Prozrazuje nám, že ostřejší model dostane přeplňovaný dvou a půl litrový motor a můžete se též podívat na specifikace barev či výbavy. Mezi položkami se objevuje navigace, bezklíčové startování, kožené či alcantarové čalounění či audiosystém Harman Kardon. Termín premiéry WRX STi neznáme, slabší WRX se však ukáže příští týden na autosalonu v Los Angeles.

zdroj: Carscoops, Jalopnik, Car and Driver

15.11.2013 7:01| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist