Subaru Outback 2.5i Lineartronic (2014)

Chcete auto s velkým kufrem, pohonem všech kol a máte obavu, že se v nabídce převodovek a motorizací nevyznáte? Subaru vyřešilo problém za vás, nabízí u zážehového motoru jedinou kombinaci.

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 10

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 8.4

Radosti

Vynikající jízdní vlastnosti, mix komfortu a praktičnosti

Starosti

Spotřeba, neosloví masy

Subaru Outback je fenomén, který stál před lety u zrodu kombíků s terénními ambicemi a stylovým oplastováním, společně třeba s Volvo XC70. Ale to bychom se opakovali, jde o známou pravdu. Dosud neznámá skutečnost – abychom byli zcela aktuální a konkrétní – je kombinace benzínového atmosférického čtyřválce a bezestupňové převodovky tak, jak to nabízí současná generace. Ohledně Oubacku obecně tedy mrkněme na předchozí testy, a zaměřme se na pohonné ústrojí.


Interiér

Toto skutečně není první Subaru Outback této generace, kterým jedeme, takže popisovat interiér by asi bylo zbytečné. Prohlásíme pár poznámek o na první pohled robustních materiálních, tvrdých i měkčených plastech, pocitu solidnosti, o pohodlných sedačkách vpředu a místě pro kolena cestujících vzadu a velkém kufru, a odkážeme vás na některý z předchozích testů.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Kabina působí přehledně, roletka kufru auta této ceny by mohla být sofistikovanější

Pohon

U pohonu je třeba se zastavit, samozřejmě že na konci pohonného ústrojí jsou všechna čtyři poháněná kola systému symetrical AWD, zásadní je ale kombinace plochého čtyřválce s atmosférickým sáním a bezestupňové převodovky.

Zásadní už jenom třeba v tom, že je – vedle dvoulitrového dieselu – jediná v nabídce, takže pokud chcete benzínový Outback, v jiné konfiguraci než v této ho nedostanete. Motor má objem 2,5 litru a výkon 173 koní v 5600 otáčkách a sílu, entuziasmus a charakter rozhodně nepostrádá. Specifický projev nabízí převodovka CVT, u Subaru nazývaná Lineartronic, která nadšenecký charakter motoru usměrňuje spíše do pohodového, komfortního stylu chování.

Ano, je tady dostatečný potenciál motoru a auto není v žádném okamžiku pomalé, a ne, i přes možnost řazení páčkami pod volantem a virtuální stupně nepřinutíte auto k vyloženě sportovnímu chování. Což je v zásadě v pořádku, protože sportovní Ouback není a nemá být – je pohodlný svižný, odolný. Pro jeho charakteristiku bych si asi vypůjčil heslo někdejší volební kampaně naší pravicové politické strany, „klidná síla.“

Spotřeba

Očekávat od auta spotřebu jako u dieselu s manuálem by bylo troufalé (jakkoli obecně může tato kombinace být považována pro auto tohoto druhu za nejoblíbenější), nicméně zde nemáme na druhou stranu dieselový zvukový projev a nutnost pracovat na páce manuálně, to jen pro začátek… Nicméně k té spotřebě, jistě, motor je relativně velký, automatické řazení už z principu usrkne nějakou tu kapku paliva navíc oproti manuálu, to jsou ale konstrukční vlastnosti a ne chyby.

Jízdní vlastnosti, pohon všech kol, komfort spojený s jistotou atmosférického motoru a dynamika upozaďují obavy z vyšší spotřeby

A pořád je tady ta věc, že Subaru míří svými auty hlavně na Asii a Ameriku a Evropa se svou posedlostí naftou a vysokými cenami benzínu je pro automobilku minoritním trhem. Já jsem prioritně jezdil s Outbackem po dálnici a tam si bral nějakých devět litrů, po městě při mé krátkodobé vyjížďce do centra se spotřeba zvedla o cca dva litry. V průměru jsem jezdil zhruba za deset, lehounce pod deset, což považuji za odpovídající.

Ovladatelnost

To nejlepší na konec, chtělo by se říct, protože ovladatelnost, nebo chcete-li jízdní vlastnosti jsou pro Subaru typicky vynikající a ani u Outbacku tomu není jinak. Můžete si pomaleji zvykat na spojení atmosférického motoru a CVTčka, rychle ale přijmete skutečnost, jak auto drží na silnici, jak na pneumatikách s vyšším profilem a vyšší světlé výšce dává už dopředu jasně najevo, i díky lehkým náklonům, co se bude dít. Mám v paměti nadšení, když jsem projížděl oblíbenou zatáčku.

Mám v ní najetou určitou stopu a rychlost, a s Outbackem jsou prostě nezabrzdil, jen jsem před obloukem lehce ubral na plynu, ale jen proto, abych pak začal opět přidávat. Auto se drželo stopy, gumy pak začaly lehce pískat a všechny najednou lehounce klouzat do boku jen aby se pak na výjezdu zase chytly a vytáhly auto ze zatáčky. Čímž nechci demonstrovat to, že jezdím jako šílenec, ale situaci, ve které třeba neodhadne řidič situaci a vjede do zatáčky vyšší rychlostí.

S Outbackem má – ani ne snad rezervu – i když možná ano, rezervu v tom, že auto pracuje pro něj a ne proti němu, když mu dává signály jasně najevo, že už se pohybuje na hraně, a jízda pak dobře dopadne, bez nutnosti nějaké asistence.

Verdikt

Jak test uzavřít? Určitě kontaktováním, že Subaru Outback 2.5i Lineartronic není auto, které osloví masy. Naopak zřejmě si bude hledat své příznivce pomaleji než třeba mladoboleslavské kombi s TDÍčkem pod kapotou, ovšem jeho řidič, pokud si jasně stanoví priority, pro které si auto kupuje, bude spokojený.

Auto je velké, prostorné, praktické a schopné jízdně nejenom na silnici, ale i mimo ni. Spotřeba jistě není nejnižší, ovšem k charakteru auta se zmiňovaný apetit hodí a není nepatřičný, na druhé straně tady je příjemná dynamika a jistota, že vás porouchané turbo nebo zamrzlá nafta nenechají na holičkách.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceplochý čtyřválec
Palivobenzín
Plněníatmosférické sání
Zdvihový objem (cm3)2498
Převodovkabezestupňová
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
VpředuMcPherson
Vzadudvojité lichoběžníky
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)127/173 v 5600 ot./min
Točivý moment (Nm)235 v 4100 ot./min
0-100 km/h (s)9,9
Nejvyšší rychlost (km/h)198
Spotřeba paliva (l/100 km)7,6
Objem nádrže (l)65
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4790
Šířka (mm)1820
Výška (mm)1605
Rozvor náprav (mm)2745
Provozní hmotnost (kg)1536
Zavazadlový prostor (l)526
Ceny
Základní cena modelu899 000 Kč
Základní cena test. verze939 000 Kč
6.10.2014 9:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist