Subaru Outback 2.5 CVT (2013)
14 fotografiíSubaru Outback
Jeden z prvních zástupců řady kombi vybavených "terénním" charismatem vyšší světlé výšky a plastových panelů karoserie dostal nový motor.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
14 fotografiíSubaru Outback
Jeden z prvních zástupců řady kombi vybavených "terénním" charismatem vyšší světlé výšky a plastových panelů karoserie dostal nový motor.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Smutné trochu je, že Subaru u veškerých aut s CVT nahradilo mezinápravový dif, tedy tu nejklasičtější a jedinou opravdu STÁLOU čtyřkolku, nějakou klouzací spojkou haldexového ražení. Moc se tím v materiálech nechlubí (protože není čím), ale je to tak…
Proč si jen všichni Subaru-fans myslí, že tahle značka je jediným výrobcem stálých čtyřkolek?!?
\“sportovně laděný model,třeba VX\“ Tak to jsem se už dlouho nepobavil! A to jsem velkým fanouškem značky!
A jestě jeden dotaz,která automobilka ještě vyrábí permanentní pohon všech kol? Myšleno v této třídě a velikosti.
To tady snad nepadlo a většina subaristů ví, že např. ještě existuje torsen a že čtyřkolky jsou i některá Audi.
Fakt ale je, že rozvod přes tři diferenciály mají u Subaru jen manuály,anebo 5st. automat. Ostatní mají cosi jako Haldex.
Moc jich není, ale přece: Mercedes C 4Matic (ano, na rozdíl od BMW má MB opravdu mezinápravový diferenciál), dále například Audi 4 a výše (nikoliv A3 a menší) Varianty s mezinápravou má i Nissan a Mitsubishi – zalezi pak na modelu i modernizaci – ano, v současné době nevyrábějí žádne sedany/kombi stredni tridy, ale vzhledem k tomu, ze podobny system pohonu se dava i do Foresteru, tak se Subaru sve konkurenty mezi Nissany/Mitsi najde.
Ona Subaru v pripade automatickych prevodovek u vsech motoru vyjma sestivalcu byla az na vyjimecne rocniky pouze s pripojitelnym zadnim pohonem. Na rozdil od prvnich generaci Haldexu subaří spojka stále něco dozadu distribuuje, asi bych to zhruba srovnal s BMW Xdrive (jen to připojuje předek) No a momentálně vychvalované tlačítko X-Mode u nového Forestera CVT, čili zapnutí režimu 50:50 nedělá nic jiného, než prostě sevře spojku. Mají to i Nissany, které používají \“spojkový\“ typ pohonu a má to byslím i lecjaký Duster 😉
Na druhou stranu neslyšel jsem, že by kdykoliv kdokoliv se spojkou něco nevyjel co někdo s mezinápravou ano. IMHO je tam spíš limit ten, že v zatáčce zadní náprava moc nepomůže, protože vzhledek k rozdílné rychlosti otáčení náprav se musí spojka povolit…
Děkuji,zase jsem o něco chytřejší.
Mám Subaru Outback 2,5i ve výbavě Confort od roku 2010. Pro nepolapné uvádím pár faktů :
2 x nové řízení 2 týdny odstaveno v servisu
na 40 000 km nová převodovka CVT (6 týdnů bez auta)
když mi kuna prokousala hadici chlazení, čekal jsem na ni 4 týdny totéž na hadici od klimatizace.
Na 200 tis km (tedy po ujetí 160 tis, km po výměně převodovky) odešel měnič CWT a rozvaděč (mozek) , cena opravy 120 tis, 5 týdnů
Na 220 tis km (ted je to v servisu) odešlo čerpadlo a došlo k poškození mazacích tyček, nadměrné opotřebení řetězu a poškození vodících lišt. cena opravy 80 tis 4 týdny
technici v Praze i v německu prý tvrdí, že CVR převodovky mění celé – neumí to opravit, cena nové převodovky 17 tis EUR, To Subaru neškolí personál ?
Takže auto za milion, od 08/2010 z důvodu závad na převodovce a nedostupných dílů cca 25 týdnů v servisu, náklady s odtahy a náhradními vozidly cca 250 tis Kč.
LIDI KUPTE SI TO, BUDEME SE NAVZÁJEM ZDRAVIT :-))))))))))))))))))))))))
S POZDRAVEM
BERNÁT
Já mám tenhle model taky, respektive první 2,5 s CVT a nedám na to auto dopustit. Momentálně mám najeto přes 180.000 a jediný průser bylo těsnění pod hlavou cca ve 150.000. Za 4,5 roku provozu průměrná spotřeba 8,7 litrů a jezdím jen na garančky. Takže příští auto bude zase Subaru a zase s CVT!!!