Subaru Outback 2.0 D
26 fotografiíSubaru Outback
Nabídka motorů pro nový Outback se může zdát jako velmi chudá, ale já si nedělám iluze, že drtivá většina zákazníků bude chtít tento diesel.
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
26 fotografiíSubaru Outback
Nabídka motorů pro nový Outback se může zdát jako velmi chudá, ale já si nedělám iluze, že drtivá většina zákazníků bude chtít tento diesel.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Vzhledem k tomu, že redaktoři motožurnálů jsou všeobecně nekritickými fandy této značky, tak po přečtení tohoto testu, kdy v každém odstavci jsou uvedeny poměrně značné výhrady a nedostatky, jsem došel k závěru, že to auto je na tom asi dost špatně, že i tihle obdivovatelé musí (určitě s velkou nevolí) uvést tolik kritických připomínek.
Nebudu to už dále rozvádět, ale technické zaostávání subaru je patrné 15-20let.
Já bych se k obdivovatelům Subaru zrovna neřadil. To auto má spoustu drobných chyb, ale jezdí velmi dobře, skoro až zábavně. Nastavení podvozku a řízení se povedlo, takže proto si zaslouží ty čtyři hvězdičky.
To je opravdu zábavné číst si o \“technické zaostalosti Subaru\“, které jako jediné používá boxer naftu a symetrický 4×4 skoro u všech modelů. Možná nemá měkčené plasty a ochromované cingrlátka v interiéru, vymazlenou grafiku na obří obrazovce na středovém panelu, ale místo toho se soustředí právě na tu techniku která dělá auto autem.
Jako třeba diesel, který je tak nespolehlivý, že i prodejci jsou raději, když si zákazník odveze benzín? Se spojkou, která snese rozjezdy pouze bez plynu, jinak shoří? Auta jsou to pěkná, sympatická, ale kvalita šla i podle skalních fanboys do kopru.
Je třeba si uvědomit, že Subaru dělá diesely teprve od roku 2008. Mají pouhých pět let zkušeností, nepochybuji o tom, že tyhle \“porodní\“ bolesti vyřeší a co nevidět budou minimálně \“on par\“ s konkurencí. Ta totiž v jízdních vlastnostech, zejména v zimě a mimo vozovku těch 15 – 20 let stále zaostává, přestože se čtyřkolkama mají zkušenosti i mnohem delší. Sůba jsou \“svoje\“ a mají charakter. A i ty \“drobnosti\“ a drobnosti k charakteru auta patří…
Ono to možná bude i tim, že plno lidí si myslí, že s dieselovým foresterem může jezsit jako s Imprezou a pak ten motor zkurví. Kdo se chová k malému dieselu jako prase, nevydrží mu ani dva roky a 50tkm.
A toto platí i u současných verzí? Já v diskusích narazil (pravda, někdy před rokem a půl) většinou na stížnosti na první subarácké diesely, ale někdy od modelového roku 2010 jsem se problémů se spojkou už nějak nedobral.
Sám jsem na to zvědavý, o problémech se spojkou jsem se dozvěděl až po složení zálohy, nicméně se svým Legem mám najeto necelých 45 000 km, že bych se standardně rozjížděl na neutrál rozhodně říct nemůžu a pokud něco zatím smrdělo, bylo to vždy jen čistění filtru pevných částic (ze začátku mě docela vyděsil). U těch prvních verzí se to sypalo už ve dvaceti – třiceti tisících…
Co mě spíš štve je ten filtr pevných částic. Když se vypaluje, auto se při rozjezdech nebo přeřazování docela dusí…
No nevím, mám naftový Legacy od jara 2009, 180 tkm najeto, spojka je pořád původní a auto kromě pravidelný údržby nezná servis. Prostě bez ztráty kytičky a to ho nějak extra nešetřím, zkrátka normální provoz a dlouhé dálniční přesuny rychlostma přes 170 km/h. Ale třeba je to jen „smůla“ na konkrétní kus 🙂