Subaru Impreza WRX

16 fotografiíSubaru Impreza

Být až druhý znamená nebýt první. Ale také to znamená stříbrnou medaili - záleží na tom, jaký úhel pohledu si vyberete.

Diskuze

50 komentářů

    klukjakobuk

    nějak mi to video nejde uložit, najdu si tu adresu, otevřu další panel, prdnu ji tam a FF píše, že potřebuje ext aplikaci, teda jako WMP, tak nevím jak to uložit, díky předem za radu

    Zdeněk

    viz diskuze u Legacy Diesel.

    klukjakobuk

    no pokud mám jen FF s jediným pluginem pro WMP tak to nejde ? dík

    Kocmeister

    Ta hudba, nebo spíš jednoduchá znělka doprovázející video mi prostě sedne.

    Radek

    Pane Koubku,

    test – super, video – SUPER.

    Ale … za posledních 10 videotestů bylo 5 Subaru – to už je moc. Chápu že řada importérů odmítá půjčovat auta (Audi to po testu A6 na hlínách zdarma už neudělá asi nikdy 🙂 – jejich chyba) ale tolik Subaru je už kontraproduktivní.

    Upřímně nám i vám přeji, aby byly čeští importéři sdílnější a dokázali sledovat širší a dlouhodobější perspektivu marketingových aktivit!

    S pozdravem

    Radek M.

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Nebojte se, Subaru už nám pomalu docházejí. Opravdu si ale myslíte, že jsme si to takhle naplánovali schválně? Jak se říká, kde nic není, ani smrt nebere. Příští týden ale můžu slíbit vůz jiné značky…

    Petr Vavřík

    Zdravím pana redaktora, když jsem po najetí na stránku autowebu viděl titulek Subaru, říkal jsem si, že je tu poslední dobou nějak "přesubarizováno", ale to vůbec nevadí, rozhodně je to zajímavější, než stále dokola Octavia, Passat atd… Doufám že se ve Vašem testu brzy objeví i STi.

    evo

    moja reč ja tiež nie som zvedaví na nejakého Francúza a už vôbec nie na Škodu alebo VW ble

    Honza U.

    jsem rad ze testujete subaru 🙂 jen klidne dalsi sezente treba novy forestrik :)))

    ACE

    Nedávno v jednom testu tvrdili, že při klidné předpisové jízdě lze v pohodě dosáhnout spotřeby kolem 8 litrů, podle vás je to nemožné. Je to nemožné z toho důvodu, že se nedá jet v rámci předpisů nebo to prostě žere při ustálené 90tce nějakejch 11 litrů?

    Honza U.

    jde o to ze pokud boxera nezajedes sezere te i s bankomatem …. a pak se jeste mluvilo o rychlosti kolem 130+ kde nakratko poskladana prevodovka proste nedokaze tocit nizke otacky 🙂

    NorgE

    Už jsem to párkrát v diskuzích psal a další majitelé Subaru také (včetne fotek palubních počítačů): s třílitrovým Outbackem mají bežní řidiči komb. spotřebu nejčastěji mezi 10 a 11 l N95. Já s Tribecou 3,0 H6 mám dlouhodobě 13,5 l N95, a to jezdím prakticky denně po měste a osobně bych řekl, že jezdím svižně. Např. dnes trasa Přerov – Zlaté Hory – Ostrava – Přerov s průměrem 10,6 l, jízda tam ve 4 dospělých + bagáž, zpět ve dvou, okresky 100 – 110, dálnice 145, město 50 (vše tachometr). Podle mých zkušeností s turbobenzíny záleží hlavně na řidiči – jede to krásně, tak je těžké se ovládat. Nevěřím, že při SKUTEČNĚ předpisové jízdě se s tou Imprezou nedá jezdit kolem 8 l v kombinace, jenže úplně předpisově nejezdí s rychlým hatchbackem asi nikdo.

    ACE

    Díky za příspěvek, taky se domnívám, že se schopným řidičem lze v pohodě jezdit podle údajů výrobce.

    vanos

    Tak nevím, ale ve fifth gearu porazil tuto imprezu na okruhu bežný golf gti a to bratru o 1,5 sekundy. Navíc ten je o 100 tisíc levnější. V této třídě má co jsem slyšel od kamaráda nejlepší podvozek megane r26. Ten nedávno testovli v autocaru a nadělil nejnovějšímu sti přes 2 sekundy na kolo. Navíc na západě bych si mohl za cenu sti koupit renaulty dva.

    manitou

    Tak jo, kup si dva a měř všechno jen na sekundy, protože všechno ostatní je nepodstatné …

    Honza U.

    lepši podvozek ? vem rendlika k nam na silnice (slušelo by se rici tankodrom spiš) a uvidime kdo bude řikat že ma lepsi podvozek 🙂

    Jinak test Fifth gearu jsem videl a bylo videt ze slecna se se Subu boji vrhnout do zatacky a nevyuzila krasne neutralniho chovani (verim tomu ze WRX se chova v zatacce podobne jak Legacy) na vyjezdu ze zatacky pod plnym plynem kdy si zad najde sve misto… misto toho subu bylo nedotacive a bylo evidentni ze slecna nesla po plynovem pedalu … nevim veřim tomu ze by se Subu jel Tiff mnohem lip..

    ps: takze evo X je o tri sekundy pomalejsi nez Golf GTI a o 4 než renault? no nevim :))) na silnici dam krk za to ze ne, pac mi prijde jako blbost aby Golf byl v zatackach jen o sekundu pomalejsi nez Lotus Elise 😀 takze SEkundy si strc za trenky 🙂

    Charger

    Naše silnice jsou velmi podobné těm Anglickým, takže si myslím že je to objektivní srovnání podvozků….nehledě na to že v Autocaru přesně popsali kde Subo podvozkově ztrácí…. pro mě už Subaru zdaelka nemá žádné kouzlo..doby Imprezy Gt jsou bohužel pryč

    Honza U.

    ano to souhlasim verze RB a P1 jsou daleko za nama … bohužel….

    ale dovoluju si rici ze technika sla do predu a dnesni subu ma lepsi podvozek i když zdaleka ne tak zabavny… a to že seriove subu 2,0 bez turba je taky celkem zabava ridit (hatchback)

    a jinak ten test se delal na okruhu ne na silnici proto jsem narazel na tankodrom. jinak anglie ma lepsi silnice než čr sice maj taky na nekterych vedlejsi vic der než skoda fabia 1,2 htp v krivce tociveho momentu, ale i tak jsou lepsi…

    Charger

    test Autocaru se dělal na silnicích a poté na jedné uzavřeném testovacím okruhu simulujícím okresku pokud dobře vím 🙂

    Honza U.

    tak jo Golf je rychlejsi nez Evo 🙂

    krosnic

    To je švanda 🙂 Né vážně. Ono taky pochopitelně dost záleží na tom, kdo s tím kterým autem jede a na subjektivním hodnocení redaktora Fifth gearu. Je jasný, že Tiff je výbornej řidič, jednoznačně lepší než pilotka subárka, atd. atd. ikdyž mimochodem viděl jsem taky video kde se Tiff učí driftovat a že by mu to nějak jo šlo…to se říct nedá 🙂

    Nicméně v reálném provozu záleží na těchto věcech asi tak 100x víc, takže handrkovat se tu o sekundy stejně nemá cenu. Pokud budu mít já Focus ST, kámoš Subaru WRX, další týpek Golfa atd…tak stejně bude záležet na tom, kdo z nás je největší sebevrah…:) A ne na 1 vteřině na okruhu…

    Monty

    video kde se Tiff uci driftovat? A neslo mu to? 😀

    tak to bych chtel videt. Tiff totiz uci driftovat ostatni lidi. Je to sakra dobrej ridic.

    Charger

    Golf tam nebyl a ani to netvrdím:-)

    Roman

    čekal jsem na wrx/sti s nadsenim a prvni britske testy mi prilis radosti neudelaly, vsude bylo mozne precist to same, ze je Imprezza mekka, nefunguje tak, jako predchozi atd. Ja doporucuji se s autem svezt, Sti me nadchlo vice, nez predchozi generace, kde jsem v klasickem souboji daval osobni prednost Evu. Sti ma momentalne inteligent drive, se kterym se da jet relativne usporne (ale vydrzte to, ze…) -ovlivnuje tusim geometrii lopatek turba a premapuje ridici jednotku a chod plynu, v ostrem rezimu jede jak das a podvozek je na nase silnice naprosto optimalni (muj subjektivni nazor). Myslim, ze panove z Autocaru i presto, ze v Britanii maji podobnou sortu silnici, asi s Lambem a Megane R26 opravdu nejezdili po rozbitych cestach, ale po kvalitnich silnickach, kde jim auta nevytloukla zuby. Takze at to shrnu, s podvozkem to rozhodne neni tak spatne, jak to z britskych testu vyplyva, rekl bych, ze pro provoz v CR se vse naopak obratilo k lepsimu.

    Michal

    Pokud se nemýlím, tak Golf GTI je předohrab, a tak je jasné že Subaru bude horší ve zrychlení, jelikož 4×4 něco váží. Navíc i kdyby Golf GTI měl možnost pohonu 4×4, tak to vlastně ani plnohodnotné 4×4 není, protože Haldex se Symmetrical AWD prostě nelze srovnávat. A říct, že by měl Golf GTI lepší jízdní vlastnosti, to je opravdu úsměvné.

    Kocmeister

    Mě se spíš zdá úsměvné tvrzení, že tohle Subaru je ve zrychlení horší než Golf GTi.

    ACE

    Možná záleží na tom v jaké rychlosti, věřím že do 150 Sub. Golfa rozdrtí při vyšších rychlostech na tom možná bude Golf lépe, Subaru není auto na dálnice a tak je pro jeho řidiče vcelku sekundární.

    NorgE

    Nechci slepě bránit Subaru, ale v těchto testech jde vždy o to, co kdo dokáže z auta dostat a proto mám vážné pochybnosti o tom, jak by to dopadlo, kdyby za volantem seděl někdo jiný. A neříkám to proto, že ve Fifth Gear netestoval chlap, ale ženská, o to vůbec nejde. Další věc jsou použité pneumatiky – měly oba vozy srovnatelné obutí? A ještě okruh s krásně rovným a suchým asfaltem není úplně z reálného světa, i když uznávám, že ani na něm by si Impreza WRX neměla dovolit prohrát s Golfem GTI. Jestli by Impreza prohrála i při optimálním využití jejího potenciálu, tak je to celkem ostuda a zklamání. Ovšem Fifth Gear beru dost s rezervou, vzpomínám, jak stejná paní srovnávala vyhýbací manévr v zatáčce u předokolky (Alfa Romeo), čtyřkolky (Audi A4) a zadokolky (BMW 3). Nejhorší logicky Alfa díky nedotáčivosti, ovšem nejlepší bylo BMW a její závěr byl, že by si ho proto pro takové situace vybrala. Fajn, jenže nepadla ani zmínka o tom, že testuje na suchém asfaltu a tedy že výsledek zřejmě neplatí pri jiný povrch. Chtěl bych vidět, jak by to vypadalo v děšti, s trochou štěrku při krajnici nebo nedej Bože s trochou námrazy. Navíc i na tom suchu s tím BMW jela driftem, přestože věděla, co ji v zatáčce čeká. Upřímně řečeno, kolik běžných řidičů by při stejném, ovšem NEČEKANÉM manévru bylo schopno adekvátně reagovat? Já bych si tedy určitě vybral pro každodenní ježdění a podobné situace kvalitní stálý pohon všech kol, protože si myslím, že běžnému ridiči, jako jsem já, v kritických situacích promine mnohem víc, než zadokolka s tendencí spíše k přetáčivosti. Zkrátka její závěry ve mně fakt moc důvěry nevzbudily, bylo to sice efektní, ale velmi zavádějící.

    Charger

    pro mě je přertáčivost daleko lepší, než nedotáčivost…dá se s tím totiž něco dělat, ne jen čekat a doufat že se přední kola chytnou

    vanos

    Absolutní souhlas. Jednou jsem jel s bmw vybaveným x drivem a nebylo to ono. Auto bylo mnohem nedotáčivější, nebylo tak agilní, výkony byly slabší a celkově působilo tak trochu tupým dojmem. Ale pro toho, kdo bydlí na horách to není špatná volba. Osobně si myslím, že největší zábava je s jednou poháněnou nápravou vybavenou samosvorem.

    Charger

    to si taky myslím.. zadek se samosvorem vede, i když jsem i fanouškem hothatchů:-)

    krosnic

    Souhlas. Xdrive je na prd. Jel jsem v BMW 5 3.0 nafta a se zmiňovaným xdrive a o zábavě na silnici se nedalo ani mluvit. Proto smekám před Subaru. Ale tak zase oni ty auta už dělají několik dekád pořád +- stejně, tak by v tom měli být dobří…:) Stejně jako bávko v zadokolkách…

    NorgE

    S tou přetáčivostí/nedotáčivostí se dá souhlasit, ale tím není řečeno, co by se dělo, kdyby při zmíněném vyhýbacím manévru bylo mokro, námraza…, tedy podmínky, kdy se auto dostává do kritických situací častěji než na suchu. Můžu se mýlit, ale myslím, že by BMW skončilo mimo silnici tam, kde by ještě auto s kvalitním pohonem všech kol projelo. Že BMW na suchém asfaltu bylo pro řidiče, který umí rychle zvládnout přetáčivý smyk, lepší, je jiná věc, ale Audi to zvládlo taky, jen Alfa skončila v kuželech, pokud mě paměť neklame. Kombinace podmínek: kritická situace, suchý asfalt, přetáčivý smyk a řidič s rychlou reakcí, který ví, co má a taky nemá dělat, není podle mých zkušeností z provozu moc častá, a proto považuju za bezpečnější kvalitní pohon všech kol.

    Charger

    no já nevim, podle mě když děláš vyhýbací manévr, tak dáš nohu z plynu, takže to jestli je to zadohrab, všehrab, nebo předohrab by podle mě mělo být úplně jedno, spíš záleží na rozložení hmotnosti a kvalitách podvozku, takže proto bych se přikláněl k tomu že i BMW bude ve zhoršených podmínkách daleko čitelnější než Alfa a Audi

    krosnic

    Ámen. Je to pravda. Platí to pro 98% řidičů. Osobně rád blbnu třeba v zimě, ale stát se mi něco takovýho po třeba několikahodinový jízdě s plně obsazeným autem. Tak si přeju, abych měl kola s hřebama, nebo křídla…:) Tzn. že 4×4 je větší jistota, než cokoliv. Ale pochopitelně se zase nesmí využívat a jet s ním až na krev…O to víc to pak bolí…:)

    evo

    ale ale zasa tu niekto pletie golfa hh viem viem poniektorý by ste chceli aby sa ten váš golf choval ako impreza ale to je len sen nesplnitelný 🙂 a k tomu renaultu vidí sa mi že na Fifth Gear sa im dokonca pokazil hh

    Charger

    pokazit se může každé auto….:-) a zejména u Hothatche který není na denní ježdění by mě to moc netrápilo

    Honza U.

    eh takze hothatch je neco jako Lotus Seven ?:)

    Charger

    ale ale…chtěl jsem tím říct že hothatch typu R26 si lidé nekupují na denní ježdění – na to mají jiné auto…. pokud by to bylo jediné auto, tak by spolehlivost samozřejmě hrála docela zásadní roli…ale jak říkám- pokazit se může všechno…zrovna ted nedávno jsem potkal slečnu která si stěžovala jak se jí sype tři roky starý Forester, nebo předtím kluka s pokazenou Corrolou

    Honza U.

    ja osobne bych si renaulta za 800 nebo co ten ksšunt stoji jako druhy auto v zivote nekoupil 🙂

    přece jen Lotus Elise se da pořidit od 400 000,- a hlavne hothatch me neprijde dost zabavny na to, aby si nekdo vedle sveho auta kupoval zbesilej hatch na zabavu… přece jen par lidi co znam a maj trosku nslapejsi auto to maj jako jediny prostredek

    A beru kazi se vse jen francouzi (po osobni zkusenosti s megusinem (98) a 307(04)) až moc casto…

    Charger

    Lotus elise za 400? základní stojí snad milion, ne? no nazvat R26 kšuntem, to už musíš mít k té značce velký odpor… já osobně se na značku nedívám a musím uznat že R26 je svými schopnostmi vyjímečné auto… jinak francouzi se určitě nadměrně kazí, ale zase můj otec měl 11 let Renault R21 2.2, najel na něm nějakých 140 tis. km a nikdy ho nenechal nikde stát, takže naprostá spokojenost…takže já mám zase pozitivní zkušenost, navíc v tom autě jsem prožil dětství:-)

    Honza U.

    ano skutečně musim uznat že k francouzskym vozidlum mam odpor asi jako spojkový pedal Lotus Omegy….

    jojo zakladni Lisinka stoji 1,1 milionu, ale jeta se da poridit už od 350 (jeji stav nekomentuji proto tech 400) a vzhledem k tomu ze jsem Lotusfil tak bych si koupil raději ji nez pomatenyho rendlika:)

    a je fakt ze v rodine jsme meli dlouho Citrona BX 1,9 v benzinu a taky byl absolutne bez závad, budiž mu zem lehka.

    Charger

    Lotusofil? tak to si můžem podat ruce… Colin Chapman byl génius, stejně jako jsou geniální Lotusy

    Roman

    jestli jste nekdo nejel Meganem Sport, rychle to napravte, to auto je schopne, ma charakter i dusi, rozhodne bych se nestydel v nem jezdit a predpokladam, ze R26 bude jeste o kus dal. nicmene take nesouhlasim s tim, ze si ho bude nekdo kupovat jako druhe auto. je to stejne, jako focus ST atd, bude to jedine auto v rodine nekoho, kdo auta ma rad, nicmene nema dost penez na auta tri. k tem porucham – spis si myslim, ze bych problem hazel na vrub faktu, ze se jedna o novinarske auto…

    Charger

    Focus ST je ale relativně pohodlné auto, vůbec né tak vyhraněné jak R26, takže pochybuju že si většina lidí koupí R26 jako jediné auto

    evo

    Slečna za volantom chúďa Forester no comment

    a ten kluk musel by som vydieť jeho alebo ešte lepšie jeho štýl jazdy ak to bol nejaký mladík ala pretekár tak sa nečudujem že sa pokazila 🙂

    Charger

    to jakože Japonské auto se nemůže pokazit, jo?:-D

    Honza U.

    samozrejme ze muze 🙂

    ale bud je to vyrobni vada nebo ridic je debil 🙂

    loveawake.ru

    Welcome to the world of adult Dating loveawake.ru

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist