Subaru Impreza WRX STi WR1

Je oslavou současných úspěchů ve WRC, má úpravu od Prodrive, bez větší námahy dosahuje výkonu 320 koní a dá se koupit jen v jediné barvě... ale ne u nás.

Pro početné fanoušky Subaru byl minulý rok s výhrou Pettera Solberga v mistrovství světa WRC velkým zadostiučiněním za předchozí léta zašlé slávy. Prohrát na úkor Mitsubishi by snad nebolelo tolik, jako se sklánět před malým červeným Peugeotem 206, a výhra v roce 2003 byla vítanou upomínkou na legendární éru kované dvojice Impreza-McRae.

Při té příležitosti přichází Subaru, ve spolupráci se svou dlouholetou známostí Prodrive, s novým upraveným modelem, který má v kompletním znění název Impreza WRX STi WR1. Od sériového STi se liší upraveným motorem a podvozkem a hlavně stavitelným středovým diferenciálem ve stylu Mitsubishi Eva. Stejně jako v něm si může řidič podle povrchu na silnici ovladačem u řadicí páky nastavit rozdělení výkonu mezi přední a zadní kola a podle chuti ovlivňovat jízdní vlastnosti.

K sériovému výkonu 265 koní u STi přidává WR1 dalších padesát pět koní navrch pomocí kitu od Prodrive, který se na auto montuje až po jeho registraci a obsahuje úpravu řídicí jednotky, sportovní katalyzátor, vysokoprůtokové palivové čerpadlo a upravený zadní tlumič výfuku. Spolu s výkonem vzroste i točivý moment z původních 344 na 420 Nm. V měřítku poblázněných přeplňovaných rallyových speciálů se tak Subaru dotahuje na nejrychlejší Mitsubishi FQ330 a nový výkon už stačí na zrychlení z nuly na 96 km/h za 4,25 s a nejvyšší rychlost 250 km/h.

Po technické stránce má WR1 vše, co nabízí klasické STi (šestistupňovou převodovku, přední a zadní diferenciál Suretrac, brzdy Brembo), a k tomu Prodrive přidává tvrdší pružiny a dorazy, snížený podvozek o 25 mm a osmnáctipalcová kola s pneumatikami Pirelli P-Zero.

Uvnitř je WR1 ozvláštněna černými sedačkami potaženými alcantarou, chromovanou řadicí pákou a gravírovaným štítkem na středovém panelu. Při vnějším pohledu se od klasického STi liší sníženou výškou, většími ráfky, mlhovkami, čelní mřížkou s drátěným výpletem a bleděmodrou metalízou, což je jediná barva, ve které se bude prodávat.

A jestli si myslíte, že jí nelze vůbec nic vytknout, něco by se možná našlo, protože jde o omezenou sérii 500 kusů s pravostranným řízením, určenou pouze pro privilegovaný britský trh.

 

 

redakce autoweb.cz

16.4.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist