Subaru Forester STi

Nejrychlejší SUV od Subaru má dnes 265 koní a stačí i na Imprezu STi. Také byste ho brali za necelých 700 tisíc?

Největší chybou na urychleném Foresteru je asi to, že se nebude u nás prodávat. Prozatím si ho totiž Subaru rezervuje pouze pro svůj domácí japonský trh, na kterém vstoupil dnes oficiálně do prodeje.

Cíl při jeho vývoji byl jednoduchý – přijít s natolik ostříleným autem, které by za nižší cenu a zároveň s vyšší praktičností stačilo vlajkové lodi Impreze WRX STi.

Forester STI z toho důvodu sdílí řadu důležitých dílů s Imprezou, i když v tom hlavním bodě, motoru, si ponechává vyšší objem 2,5 l.

Ležatý čtyřválec má však výkon zvýšený na 265 koní, tedy na shodnou hodnotu s Imprezou STi. S větším turbodmychadlem a mezichladičem a dalšími souvisejícími změnami vzrostl i točivý moment na 378 Nm (dvoulitrová Impreza má 343 Nm).

Motor má stejně jako Impreza například sodíkem plněné výfukové ventily, zesílené písty, iridiové svíčky, průchodnější sání a také větší průměr výfuku se sportovní koncovkou.

Šestistupňová ruční převodovka má krátké dráhy řazení a také zkrácené převodové poměry. Analogie s Imprezou ale nekončí hned u ní. Forester STi totiž přebírá samosvorné diferenciály na přední i zadní nápravě a také rychlejší převod řízení pro lepší reakce na pohyby volantu.

S Imprezou má Forester společná i osmnáctipalcová kola s pneumatikami Potenza RE030 o rozměru 225/45 a velké brzdy Brembo, vpředu se čtyřpístkovými a vzadu se dvoupístkovými třmeny.

Podvozek je oproti klasickým foresterům snížený o 30 mm, má obrácené tlumiče a zesílené pružiny a stabilizátory.

Vnější design Foresteru STi se od méně výkonných verzí odlišuje jak sníženou výškou, velkými koly a výfukem, tak i přepracovanými předními a zadními nárazníky s nápisy STi. Navíc je k dostání pouze ve čtyřech barvách – klasické závodní modré, šedivé metalíze, černé metalíze a v bílé barvě.

V interiéru jsou nové anatomické sedačky, menší sportovní volant, kůží obšitá řadicí páka a odlišné přístroje.

O jízdních výkonech se Subaru zatím nezmiňuje, i když lze odhadovat, že zrychlení na stovku nebude trvat o moc déle než šest sekund a že nejvyšší rychlost se bude pohybovat kolem 240 km/h.

A teď to nejlepší. Forester STi vyjde na japonském trhu v přepočtu na legračních 690 tisíc korun. Proto není divu, že Subaru počítá s odbytem sto padesáti kusů měsíčně.

redakce autoweb.cz

5.5.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist