Subaru Forester STi

Nejrychlejší SUV od Subaru má dnes 265 koní a stačí i na Imprezu STi. Také byste ho brali za necelých 700 tisíc?

Největší chybou na urychleném Foresteru je asi to, že se nebude u nás prodávat. Prozatím si ho totiž Subaru rezervuje pouze pro svůj domácí japonský trh, na kterém vstoupil dnes oficiálně do prodeje.

Cíl při jeho vývoji byl jednoduchý – přijít s natolik ostříleným autem, které by za nižší cenu a zároveň s vyšší praktičností stačilo vlajkové lodi Impreze WRX STi.

Forester STI z toho důvodu sdílí řadu důležitých dílů s Imprezou, i když v tom hlavním bodě, motoru, si ponechává vyšší objem 2,5 l.

Ležatý čtyřválec má však výkon zvýšený na 265 koní, tedy na shodnou hodnotu s Imprezou STi. S větším turbodmychadlem a mezichladičem a dalšími souvisejícími změnami vzrostl i točivý moment na 378 Nm (dvoulitrová Impreza má 343 Nm).

Motor má stejně jako Impreza například sodíkem plněné výfukové ventily, zesílené písty, iridiové svíčky, průchodnější sání a také větší průměr výfuku se sportovní koncovkou.

Šestistupňová ruční převodovka má krátké dráhy řazení a také zkrácené převodové poměry. Analogie s Imprezou ale nekončí hned u ní. Forester STi totiž přebírá samosvorné diferenciály na přední i zadní nápravě a také rychlejší převod řízení pro lepší reakce na pohyby volantu.

S Imprezou má Forester společná i osmnáctipalcová kola s pneumatikami Potenza RE030 o rozměru 225/45 a velké brzdy Brembo, vpředu se čtyřpístkovými a vzadu se dvoupístkovými třmeny.

Podvozek je oproti klasickým foresterům snížený o 30 mm, má obrácené tlumiče a zesílené pružiny a stabilizátory.

Vnější design Foresteru STi se od méně výkonných verzí odlišuje jak sníženou výškou, velkými koly a výfukem, tak i přepracovanými předními a zadními nárazníky s nápisy STi. Navíc je k dostání pouze ve čtyřech barvách – klasické závodní modré, šedivé metalíze, černé metalíze a v bílé barvě.

V interiéru jsou nové anatomické sedačky, menší sportovní volant, kůží obšitá řadicí páka a odlišné přístroje.

O jízdních výkonech se Subaru zatím nezmiňuje, i když lze odhadovat, že zrychlení na stovku nebude trvat o moc déle než šest sekund a že nejvyšší rychlost se bude pohybovat kolem 240 km/h.

A teď to nejlepší. Forester STi vyjde na japonském trhu v přepočtu na legračních 690 tisíc korun. Proto není divu, že Subaru počítá s odbytem sto padesáti kusů měsíčně.

redakce autoweb.cz

5.5.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist