autoweb.cz > Subaru > Subaru Forester Diesel je tady
Subaru Forester Diesel je tady
Subaru Forester jistě velmi dobře znáte. Nejen, že našima rukama prošlo již mnoho testovacích exemplářů, tohle auto si na silnici s ničím nespletete.
Nový dieselový motor Subaru jsme vám představili podrobněji v testu vozu Subaru Legacy, nyní se na našem trhu objevuje i ve Foresteru. Jedná se o stejný čtyřválcový boxer, což je v této branži tak trochu rarita. I když se s ním experimentovalo, ještě nikdo ho nenabídl v sériové produkci.
Pod kapotou Foresteru dává 147 koní při 3600 ot./min. a točivý moment 350 Nm od 1800 do 2400 ot./min. Ačkoli je výkon posazen velmi nízko, motor se rád točí až k 5000 ot./min. Převodovka je standardně šestistupňová manuální, ale časem se v nabídce objeví také automat. V průběhu příštího roku má rovněž dorazit výkonnější verze tohoto motoru, očekává se hodnota okolo 175 koní.
Forester váží relativně rozumných 1610 kg (někteří konkurenti až o 200 kg víc) a tak se na stovku dostane za 10,4 sekundy a pojede až 186 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva je rozumných 6,3 l/100 km a emise 167 g/km CO2, což jsou jedny z nejlepších hodnot ve třídě.
Základní Forester Diesel ve výbavě Active pořídíte za 793 800 korun s daní (tu si samozřejmě můžete nechat odečíst po montáži nevzhledného českého unikátu) a za tu dostanete veškerou potřebnou elektroniku, bezpečnostní prvky a komfortní výbavu. Nejvyšší stupeň výbavy Executive stojí 928 800 korun a ten už obsahuje opravdu všechno, nač si lze vzpomenout.
Ačkoli v nabídce dosud naftový motor nebyl, Forester se neprodával špatně. Nyní lze očekávat, že se prodeje nejen Foresteru, ale i ostatních modelů s tímto motorem, radikálně zvednou. Tento motor k tomu má, aspoň podle našich zkušeností, nejlepší předpoklady.
autoweb.cz
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Subaru Forester 2.0TD |
---|---|
0-100 km/h (s) | 10,4 |
Motor | |
Konstrukce | plochý čtyřválec |
Palivo | nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | turbodmychadlo |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 1998 |
Kompresní poměr | 16,3:1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 86 x 86 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 108 kW / 147 koní |
Točivý moment (Nm) | 350 Nm |
Výkon/hmotnost (k/t) | 91 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 186 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,2 / 5,8 / 6,3 |
Objem nádrže (l) | 60 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4560 |
Šířka (mm) | 1780 |
Výška (mm) | 1675 |
Rozvor náprav (mm) | 2615 |
Provozní hmotnost (kg) | 1615 |
Celková hmotnost (kg) | 2050 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 2000 |
Zavazadlový prostor (l) | 450 - 1660 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 793 800 |