Subaru Forester Diesel je tady

Naftový motor dorazil i pod kapotu Foresteru, a tak může pomoci Subaru vyhnat prodeje do rekordních výšin.

Subaru Forester jistě velmi dobře znáte. Nejen, že našima rukama prošlo již mnoho testovacích exemplářů, tohle auto si na silnici s ničím nespletete.

Nový dieselový motor Subaru jsme vám představili podrobněji v testu vozu Subaru Legacy, nyní se na našem trhu objevuje i ve Foresteru. Jedná se o stejný čtyřválcový boxer, což je v této branži tak trochu rarita. I když se s ním experimentovalo, ještě nikdo ho nenabídl v sériové produkci.

Pod kapotou Foresteru dává 147 koní při 3600 ot./min. a točivý moment 350 Nm od 1800 do 2400 ot./min. Ačkoli je výkon posazen velmi nízko, motor se rád točí až k 5000 ot./min. Převodovka je standardně šestistupňová manuální, ale časem se v nabídce objeví také automat. V průběhu příštího roku má rovněž dorazit výkonnější verze tohoto motoru, očekává se hodnota okolo 175 koní.

Forester váží relativně rozumných 1610 kg (někteří konkurenti až o 200 kg víc) a tak se na stovku dostane za 10,4 sekundy a pojede až 186 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva je rozumných 6,3 l/100 km a emise 167 g/km CO2, což jsou jedny z nejlepších hodnot ve třídě.

Základní Forester Diesel ve výbavě Active pořídíte za 793 800 korun s daní (tu si samozřejmě můžete nechat odečíst po montáži nevzhledného českého unikátu) a za tu dostanete veškerou potřebnou elektroniku, bezpečnostní prvky a komfortní výbavu. Nejvyšší stupeň výbavy Executive stojí 928 800 korun a ten už obsahuje opravdu všechno, nač si lze vzpomenout.

Ačkoli v nabídce dosud naftový motor nebyl, Forester se neprodával špatně. Nyní lze očekávat, že se prodeje nejen Foresteru, ale i ostatních modelů s tímto motorem, radikálně zvednou. Tento motor k tomu má, aspoň podle našich zkušeností, nejlepší předpoklady.

autoweb.cz

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotySubaru Forester 2.0TD
0-100 km/h (s)10,4
Motor
Konstrukceplochý čtyřválec
Palivonafta
RozvodDOHC
Plněníturbodmychadlo
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)1998
Kompresní poměr16,3:1
Vrtání x zdvih (mm)86 x 86
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)108 kW / 147 koní
Točivý moment (Nm)350 Nm
Výkon/hmotnost (k/t)91 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)186
Spotřeba paliva (l/100 km)7,2 / 5,8 / 6,3
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4560
Šířka (mm)1780
Výška (mm)1675
Rozvor náprav (mm)2615
Provozní hmotnost (kg)1615
Celková hmotnost (kg)2050
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2000
Zavazadlový prostor (l)450 - 1660
Ceny
Základní cena modelu793 800
10.11.2008 8:19

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist