Subaru Forester Diesel je tady

Naftový motor dorazil i pod kapotu Foresteru, a tak může pomoci Subaru vyhnat prodeje do rekordních výšin.

Subaru Forester jistě velmi dobře znáte. Nejen, že našima rukama prošlo již mnoho testovacích exemplářů, tohle auto si na silnici s ničím nespletete.

Nový dieselový motor Subaru jsme vám představili podrobněji v testu vozu Subaru Legacy, nyní se na našem trhu objevuje i ve Foresteru. Jedná se o stejný čtyřválcový boxer, což je v této branži tak trochu rarita. I když se s ním experimentovalo, ještě nikdo ho nenabídl v sériové produkci.

Pod kapotou Foresteru dává 147 koní při 3600 ot./min. a točivý moment 350 Nm od 1800 do 2400 ot./min. Ačkoli je výkon posazen velmi nízko, motor se rád točí až k 5000 ot./min. Převodovka je standardně šestistupňová manuální, ale časem se v nabídce objeví také automat. V průběhu příštího roku má rovněž dorazit výkonnější verze tohoto motoru, očekává se hodnota okolo 175 koní.

Forester váží relativně rozumných 1610 kg (někteří konkurenti až o 200 kg víc) a tak se na stovku dostane za 10,4 sekundy a pojede až 186 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva je rozumných 6,3 l/100 km a emise 167 g/km CO2, což jsou jedny z nejlepších hodnot ve třídě.

Základní Forester Diesel ve výbavě Active pořídíte za 793 800 korun s daní (tu si samozřejmě můžete nechat odečíst po montáži nevzhledného českého unikátu) a za tu dostanete veškerou potřebnou elektroniku, bezpečnostní prvky a komfortní výbavu. Nejvyšší stupeň výbavy Executive stojí 928 800 korun a ten už obsahuje opravdu všechno, nač si lze vzpomenout.

Ačkoli v nabídce dosud naftový motor nebyl, Forester se neprodával špatně. Nyní lze očekávat, že se prodeje nejen Foresteru, ale i ostatních modelů s tímto motorem, radikálně zvednou. Tento motor k tomu má, aspoň podle našich zkušeností, nejlepší předpoklady.

autoweb.cz

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotySubaru Forester 2.0TD
0-100 km/h (s)10,4
Motor
Konstrukceplochý čtyřválec
Palivonafta
RozvodDOHC
Plněníturbodmychadlo
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)1998
Kompresní poměr16,3:1
Vrtání x zdvih (mm)86 x 86
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)108 kW / 147 koní
Točivý moment (Nm)350 Nm
Výkon/hmotnost (k/t)91 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)186
Spotřeba paliva (l/100 km)7,2 / 5,8 / 6,3
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4560
Šířka (mm)1780
Výška (mm)1675
Rozvor náprav (mm)2615
Provozní hmotnost (kg)1615
Celková hmotnost (kg)2050
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2000
Zavazadlový prostor (l)450 - 1660
Ceny
Základní cena modelu793 800
10.11.2008 8:19

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist