Subaru Day 2019: 4×4 modely na polygonu Tatra Kopřivnice

190413151643-0u5a9301-1100x618.jpgCelá galerie 20 Zdroj: redakce

Polygon automobilky Tatra v Kopřivnici znáte, stejně tak registrujete naše výpravy na tamní dráhu ve společnosti automobilů značky Subaru. Víme to podle ohlasů, které dorazily do redakce, když jsem o akci před časem avizovali. Někteří ze vás se k nám připojili na cestu, další z řad našenců dorazili na místo. A projeli s námi a otestovali čtyři zástupce modelové řady Subaru. Nenechte se zmýlit výrazem 4×4 v nadpisu, s trochou nadsázky je třeba bát s rezervou, protože jedno z aut nemá pohon všech kol. Samozřejmě, dnes už ikonické kupé BRZ s pohonem pouze zadní nápravy.

Dorauli nejenom majitelé japonských čtyřkolek značky Subaru, ale také kdysi konkurenčního, dneš už spíše spřátelného, co do účasti na akcích, Mitsubishi, také majitelé mnichovské automobilky BMW využili možností areálu, a vyrazili na trať dlouhou šest kilometrů, složenou z horských silniček a serpentin, rychlostního oválu a technických pasáží. A světe div se, jeden z účastníků se rozhodl poškádlit na náročných silničkách svůj zánovní Mercedes třídy S.

Dráha byla k dispozici celý den, a jako vždy stála za to. Vyšlo počasí – to znamená, že ráno po promrzlé noci to pěkně klouzalo, ale během chvíle se udělalo jasno, a každý, kdo chtěl vyzkoušet, jaké to je jezdit rychle a sportovně po okreskách, ovšem s jistotou, že v protisměru nepotká jiný automobil, měl jedinečnou šanci. Občasné mrholení jen vnášelo do jízd další porci zábavného aspektu.

Areál testovacího polygonu Tatry Kopřivnice je rozlehlý, velmi rozlehlý, a na jeho ploše se táhnou kilometry silniček, speciálních testovacích ploch, drah s různými typy povrchu, stoupání od patnácti do šedesáti stupňů a řada dalších míst a úseků, kde automobilka Tatra testuje své automobily. Areál není, jak by se mohlo zdát, striktně uzavřen veřejnosti, ale dá se pronajmout a lze na něm jezdit v podstatě s čímkoli.

Jezdilo se tedy Subaru BRZ, a dále tady byly Subaru Forester, Outback a neméně ikonická Impreza. Zatím se pověnujme akci jako takové, články zaměřené na jendotlivá auta bude následovat – jen pro naladění na správnou vlnu zmíníme, že třeba s Foresterem jsme vyjeli na dráhu, na kteér se testují Tatry v bočním náklonu a v rámci křížená náprav a Forester to zvládl s přehledem. Zpátky ale do areálu bez ohledu na to, za volantem jakého auta právě sedíme.

Ježdění nebylo tradičně jen o prohánění vlastních a testovacích aut, byla tady také možnost sednout do vývojového prototypu Tatry a vyrazit na ty nejdrsnější zkušební tratě. Náklon na dlažebních kostkách, při kterém ujížděl na dlouhém podvozku Tatře zadek, „silnice“ z kamenů, které by klidně mohly sloužit jako základ pro nějakou velkou stavbu, křížení náprav tak náročné, že ani v jeden okamžik nebyla kola v rovině? Adrenalin toho nejvyššího rázu? Bezesporu…

Jezdili jsme tedy po dráze, které měřila na délku šest kilometrů a skládala se z dlouhých rychlých úseků – v jednom místě jsme na negativně klopené zatáčce dosahovali až 140 km/h, serpentin ve stylu horských okrsek ohraničených svodidly a stromy, lesních průjezdů, velkých driftovacích ploch a rychlostního oválu. Neskutečný zážitek, jen co je pravda. Na polygonu jsme prožili celý den (intenzivní práce) a jak bylo řečeno, na podrobné reporty zaměřené na jendotlivé vozy se už teď můžete těšit. Že Forester obstál v ultra těžkém terénu už víte. Že BRZ jede bokem jako nůs po másle nikdo rozporovat asi nebude. Že Impreza plní dokonalý mix auta s výtečným pohonem a nesporným charismatem se dočtete. Dřív, než se do Kopřivnice zase vrátíme…

23.4.2019 8:58| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist