Subaru BRZ: Žádné turbo ani čtyřkolky

Šéf projektu BRZ se rozpovídal. Slíbil premiéru (letos) v listopadu, pohon výhradně zadních kol a jediný motor, zato s výkonem "pod tři sta koní".

Stohy papíru a megabyty internetových stránek byly popsány statěmi o poháněných nápravách auta, které teprve nedávno dostalo jméno Subaru BRZ. Japonci už několikrát řekli, že kupé Subaru se bude od sesterské Toyoty FT-86 (Celica) lišit jen minimálně. Dlouho však bujely spekulace, že informace patří pouze karoserii. Spekulanti zkrátka nechtěli přijmout, že by nejnovější Subaru nakonec nedostalo čtyřkolku a pohon všech kol. Jenže podle toho, co řekl ve Frankfurtu britským kolegům šéf vývoje BRZ Toshio Masuda, se na žádné rally bláznění těšit nemáme.

Masuda není jen prvním mužem projektu BRZ, má na starosti také produktovou strategii celé značky Subaru. Je tedy zdrojem nejpovolanějším. Ve Frankfurtu mluvil mimo jiné o konkrétních datech: slíbil, že produkční verze obou aut se po mnoha realističtějších i méně realistických konceptech představí už letos v listopadu na autosalonu v Tokiu.Především však dal Masuda jasně najevo, že v nabídce Subaru se BRZ objeví s jediným motorem a výhradně s pohonem zadních kol. Na výběr dostanou zákazníci jedině ve věci převodovky – buď automat, nebo manuál, oboje se šesti převodovými stupni. Zmiňovaná pohonná jednotka ponese označení FA, bude mít čtyři válce a dva litry objemu.

Subaru BRZ fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Subaru BRZ fotogalerie

Výkon auta komentoval japonský manažer slovy „pod tři sta koní“. To sice není v rozporu s dříve spekulovanými 170 koni, jen se nabízí otázka, proč by Masuda v takovém případě nepoužil spojení „pod dvě stě koní“. Možná tedy budeme za dva měsíce příjemně překvapeni. Motor se prý každopádně neobjeví v žádném jiném Subaru, což tezi o vysokém výkonu nahrává.Příjemných čísel by mělo mít BRZ v zásobě víc. Podle Masudy půjde o jedno z nejlehčích a nejkompaktnějších aut ve třídě – pokud by se výkon vyšplhal nápadně blízko třem stovkám koňských sil, znamenalo by to porazit třeba Nissan 370Z. Tedy délku kolem čtyř metrů a hmotnost bezpečně pod tunou a půl. Taková Mazda MX-5 – slabší, ale nebezpečný soupeř – váží jen kolem 1100 kilogramů. Velmi zajímavě zní slib, že BRZ bude mít nejnižší těžiště ze všech zadokolek na trhu.

Rozuzlení se každopádně dočkáme už brzy. Na evropských trzích by se malé rychlé toyoty a subaru měly začít objevovat na jaře příštího roku. Obě auta dorazí zároveň a Subaru dokonce tvrdí, že většinu vývoje mají na svědomí jeho inženýři. Proč tedy už dva roky vídáme koncepty od Toyoty a Subaru zatím předvedlo v podstatě čistou nulu, Masuda nevysvětlil. Abychom nezapomněli – Japonci prý uvažovali také o kabrioletu, ale prozatím jej zavrhli.

autoweb.cz

20.9.2011 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist