Subaru BRZ: První jízda na Nordschleife

53 fotografiíSekce Subaru

Jak si povede nové Subaru BRZ na nejnebezpečnějším závodním okruhu světa? A jak si vůbec povede na dlouhé cestě po dálnici? Obstojí v náročné zkoušce?

Diskuze

22 komentářů

    xcv

    Trochu nechápu to stálé vychvalování tohodle auta. Když si to shrnu, tak dělat z toho sporťáka reálně nejde (když to předjede každej nadupanější golf) a nemusí to bejt zrovna R32… Reálný výkon auta je spíš na pomezí motoru 1,4 TSi – 118 kW nebo lehce nad (ale jen velmi málo). Hmotnost přes 1300 kg taky nikoho nenadchne, takže založit článek na tom, že je to super auto pro zábavu, ale je pomalé, nepříliš komfortní a hlavně tak to všichni přeci chceme mi příjde dost zcestné. Pokud chci auto opravdu jen pro radost tak mi poslouží mnoho jiných aut např. replikami Lotusu Seven počínaje až po ojetiny typu Porsche Cayman/Boxter konče (slušné ojetiny jsou pod cenou nového BRZ) a nesporně je to lepší auto s větším výkonem…

    MaraSuba

    Tak takovouhle kravinu může vyplodit pouze člověk, který se v BRZ nesvezl a jediné co umí je kritizovat a hanit … a ani se mi nechce komentovat detaily celé té blbosti výše napsané .. hau

    Martin B.

    Neberu ti tvůj názor, jen nevím, co s touhle filozofií děláš na tomhle webu. Vzhledem k tomu, že to auto boduje na celém světě v anketách o auto roku i novináři, tak bych z toho nepochopení vinil spíš sám sebe.

    Kromě toho si můžeš počkat pár let na ojetá BRZ, když je ti líto za to dávat tolik peněz jako za ojetý Cayman. To je srovnávání jablek s hruškama.

    GT

    jednoduchá odpověď: s lutusem lze těžko jezdit každý den, s porsche zase tolik trakce, že zábava je daleko za hranicí „bezpečné a aspoň trochu legální“ rychlosti. A především zadní pohon dělá jízdu jinou, hravější /to k tomu golfu/. To ale asi bez vyzkoušení těžko popsat. Něco jako po jízdě v motokáře, ale v reálném provozu.

    GT

    jednoduchá odpověď: s lutusem lze těžko jezdit každý den, s porsche zase tolik trakce, že zábava je daleko za hranicí „bezpečné a aspoň trochu legální“ rychlosti. A především zadní pohon dělá jízdu jinou, hravější /to k tomu golfu/. To ale asi bez vyzkoušení těžko popsat. Něco jako po jízdě v motokáře, ale v reálném provozu.

    xcv

    A ty jsi s tímto autem jistě najezdil statisíce kilometrů… :-)) A to co jsi napsal kravina není, když jsi v tom nejel? Já měl s dvojčetem od toyoty již čest se svést…

    MaraSuba

    Víš .. já osobně mám BRZko dostatečně vyzkoušený a nějaký ten „kilák“ jsem v něm najel ( statisíce to fakt nejsou, to zase a opět píšeš blbosti že .. ) a to jak v manuálním tak automatovém provedení .. jezdil jsem i s GTéčkem .. takže vím o čem to je .. a vím že píšeš kraviny .. mimochodem .. právě teď mám jedno BRZ asi 2 metry od sebe .. takže „neuč vorla lítat“

    xcv

    Takže podle tvé teorie je tohle auto vlastně pro někoho, kdo chce jet pomalu a mít zážitky jako z auta co jede rychle? Zřejmě to tak je, díky motoru co to má… Osobně dávám jasně přesnost Caymanu, po osobní zkušenosti. Tahle toyota je spíš na závodění s pseudosporťákama…

    xcv

    tak aspoň můžeš prohánět fabie RS, co tomu na rovince daj naprdel… :-))

    xcv

    tak to teda můžeš honit fábie RS, co tomu daj na rovince neprdel… :-))

    Martin B.

    Pokud je pro tebe měřítkem rychlost v přímce, tak to zkrátka není auto pro tebe. Tím to lze uzavřít a není potřeba se tím dále zaobírat.

    GT

    no ani na té rovince ti fabie neujede, jen musíš řadit, není ti tupé turbo. A vlastně ano – jet pomalu (otázka je co je pomalu) a mít zážitky z řízení. Není to na sprinty na světlech. Je pravda, že spousta lidí se snaží za tím viset v octávkách apod, ale nějak je mi to jedno. /najeto 9tis v GT/
    jo a cayman nemá vzadu sedačky…

    Dan

    Auto jezdí moc pěkně, ale štve mě, že se tam nevejdu s helmou. A taky mě docela zklamal motor. Ne výkonem, ale projevem, je takovej bezpohlavní. Za ty peníze mi přijde lepší koupě Cayman z bazaru, do kterýho se s helmou vejdu.

    Igi964

    Toto je spolu s GT86 najlepšie dostupné auto pre vodiča aké kto vyrobil od čias MX-5. Komu vadí, že je „pomalé“ toto auto jednoznačne nepochopil! Kedysi dávno vyšiel v  AUTOCARe test o najzábavnejšie auto do 750 000. Vyhrala to MX-5 druhej generácie. Napísali o nej vtedy pre mňa pamatnú vetu. „Rychlosť a zábava nemusia vždy ísť ruka v ruke, v prípade MX-5 nie je ani isté či sa niekedy stretli“
    Mali by sme byť vďačný, že v dobe dieselov a hybridov niekto postavil také úžasne auto pre zábavu!

    Kyle

    Střílíte do holubů a nemáte šajn kolik stojí provoz Caymana. Možná jste v něm v životě neseděl. Jinak byste totiž přesně věděl, že kdo chce držet opice musí mít na banány aneb cílová skupina BRZ je jinde než cílová skupina Caymana. To bych potom mohl tvrdit, že řešením je vybodnout se na Caymana a koupit dospělou 911, protože ta je ještě lepší a dá se sehnat ještě levněji.
    V případě Lotusu 7 jste pak úplně mimo válec, protože patrně vůbec nemáte šajn o tom, kolik stojí ojetiny v použitelném stavu s použitelným motorem ( tzn. nad 150HP).

    medvedi

    BRZ najeto 6000 km za dva mesice. Rychlost v primce ano spoooousta aut mi ujede a nektery z nich budou i „f dyzlu voe“ ale prijdou zatacky a neuvisi me ani nahodou vsude muzes byt o 15 procent rychlejsi. Proste se svez. Jinak byl jsem se v patek podivat v panenskem tynci neb to mam po ceste z prace a nechal jsem se strhnout a zkusil sprint shrnu to prohral jsem jen s wrx sti 350 koni a camarem, proti tomu si brzko schrouplo postupne fabie, golfy, focusy, octavie, superb, MB E classe a  3 BMW ale nevim jaky, jo a na evropsky jsem o moc nezaostaval za bmw m3 aspon na prvnich 300 metrech a to diky BRZ motoru tam kde 3 uz mela 3 a dvakrat radil ja porad tocil 2 a diky usetrenemu jednomu razeni aspon na tech 300 metrech jsem se drzel. Ano par koniku mezi 3az 5 k otacky by bylo fajn ale ja to chapu jako jakousi hranici jedes na pohodu ok tocis do 4-4,5 pak je ta cara kterou musis prekrocit 4,5 az 5,5 a pakto zacne proste se rozhodni bud jedes tak ze motor drzis mezi 5,5 a 7,5 a pak toho budes mit plne ruce ve smyslu soustredeni, pozornost a i realne rychlosti ktere dosahujes a kterymi jedes po normalnich cestach a v realnych zatackach. Ale jinak souhlasim asi si to auto nepochopil a pak te proste nebere a kup si co chces. Jak rika jedno prislovi Kdyz se ti nelibi za me penize na mem, tak si postav za sve penize na svem. :-)))))))

    xcv

    Koukám, že se spíš v autech neorientujete vy. Ceny Lotusu např. od Robin hooda s motorem 2.0 Ford – 120 kW jsou kolem 250 tisíc Kč vč. papírů. Co se týká Caymana, tak provoz vychází podobně jako u jiného podobného auta. Oproti Subaru má vyšší náklady jedině např. u spotřeby, ale zase líp jede (vyšší výkon), takže to srovnávat úplně nejde. I v případě katastrofy v podobě KO motoru lze koupit funkční motor z DE z nějáké bouračky v řádu desítek tisíc Kč, takže to auto nevychází provozně vůbec špatně.

    xcv

    Chápu, že máš radost z auta, ale zrychlení za 7.6 sek. podle automobilky (reálně změřené spíš k osmi)asi těžko nakope těm M3 atd. Jedině, že by to řídil někdo, kdo si plete spojku s brzdou…

    Kyle

    Pokud máte na mysli stavebnici, je to možné. Ale pochybuju, že se dá ta 250 litrů koupit už hotové auto. Nemyslím, že náklady na spotřebák ( brzdy, obutí) a běžný servis budou u Caymana srovnatelné. Prostě nebudou… Je to pořád Porsche.

    Kyle

    Pokud máte na mysli stavebnici, je to možné. Ale pochybuju, že se dá ta 250 litrů koupit už hotové auto. Nemyslím, že náklady na spotřebák ( brzdy, obutí) a běžný servis budou u Caymana srovnatelné. Prostě nebudou… Je to pořád Porsche.

    xcv

    Cena za Lotus 7 je samozřejmě za kompletní funkční auto s papírama (dovoz např. z Anglie), která zahrnuje i předělání řízení na levou stranu. Resp. ceny v anglii se pohybují kolem 5-7 tisíce liber dle stavu. Je to ojetina, což ale u tohoto auta nevadí. Co se týká náhradních dílů, tak ty jsou skutečně velmi levné, v řádech tisíců Kč. Např. zadní diferenciál stojí kolem 3-5 tisíc Kč. Čili v případě nějáké nehody je případná oprava zlomkem ceny, co bude stát to samé u BRZ. A Cayman je v čem dražší? Pneu mají celkem standartní rozměr, který mám i na svém nynějším běžném autě, brzdové destičky se dají koupit od různých výrobců za standartní ceny jako u jiných aut. Pokud porovnáváte značkový servis, tak samozřejmě bude u porsche o něco dražší (běžná serviska je kolem 8-15 tisíc). Ale dají se najít i levnější alternativy, které budou vycházet srovnatelně se servisem BRZ a budou mít originální kvalitu.

    medvedi

    Vzdyt sam pisu ze jsem to cekal horsi a nic jineho nez jeste vetsi lama za volantem nez jsem ja me taky nenapada a realne jsem zrychleni nemeril…..

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist