studnice-moudrosti.jpg

Studnice moudrosti

řidičský průkaz

Nic nevíte, ničemu nerozumíte a vlastně se vám ani do ničeho moc nechce? Staňte se odborníkem na problematiku bezpečnosti a plynulosti silničního provozu!

Diskuze

32 komentářů

    Marty

    … za všechny prachy. Myslím, že autor dohání některé informace zcela do absurdity bez pochopení informačního zdroje a slovíčkaří… Co Vám příjde divného na tom, že auto, když jede "předepsanou" rychlostí méně znečišťuje prostředí? Myslíte, že když jedete 90km/h nebo 140km/h, že jsou emise a spotřeba stejná? No, leda, že byste jezdil na palivové články, potom jsou emise "konstatní" +/-. Co máte proti tomu, že pomalejší průjezd zatáčkou je bezpečnější než rychlý průjezd? Zdá se vám to jako blbost? Tak si to zkuste na nějaké okrsce…

    Vlastně jsem vůbec nepochopil, co jste chtěl tímto článkem říci? V podstatě jste předved akorát přitroublé kecy, kecy, kecy a nic jen kecy. Jsem zklamán. Čekal jsem nějakou sofistikovanou kritiku ale ne snůžku hospodských keců…

    Ch@ron

    Souhlasím, trefně řečeno… je svoboda informací, tak si může veřejně otevřít hubu každý, s prominutím trouba :-/ Doporučuji autorovi držet se raději nějakého toho metru či vodováhy a literární tvorbu nechat zdatnějším jedincům.

    Aiven

    Přidávám se k Vašim názorům. Je to akorát slovíčkaření. Průměrně inteligentní člověk pochopí, když si počte na stránkách Besipu, co tím básník chtěl říci. Buďme rádi, alespoň za ten Besip.

    Brabus

    A tys tam našel něco, cos předtím nevěděl? Kromě pásovce Eliho teda:-)

    Marty

    Jak se to vezme. Je to to same, jako "Stop, rady ridicum" na CT. Vetsinou to jsou jasne veci, ale obcas se clovek neco dozvi zajimaveho. Myslim, ze osobne toho o bezpecnosti vim dost, ale take nejsem vsevedouci 🙂

    Marek Knotek

    Tam není napsáno, že pomalejší průjezd zatáčkou je bezpečnější než rychlejší. Tam je napsáno, že když pojedete rychleji než 50/90/130, vybouráte se, kdežto v opačném případě nikoliv. Podobně tam není napsáno, že auta jedoucí vyšší rychlostí znečišťují životní prostředí méně. Je tam napsáno, že ho neznečišťují.

    Nicméně mi nešlo o slovíčka, ale o vyjádření nespokojenosti nad tím, že jejich autorům přispívám na obživu ze svých daní.

    karl hoeben

    haha! velky vtip!

    zkuste od stat dostat penize ze jste jezdil na jare na pozkozena ulice kde je limit 90km/h, zadna znacka o pozkozey asfalt a zadni rychlostni limit. Trefite se do hlubokou diru a skoncite nevim kde.

    Takovve situace byly vic nez dost na jare….

    Podle selske cteni zakonu za to odpovida stat. Jen skuste to. A potom jeste tady neco napiste.

    Mikes

    Vy zřejmě nejste čech nebo ano? Váš slovosled vykazuje závažné nedostatky.. Nejste Besipák? 🙂

    karl hoeben

    Ne, besipak ne ;o).

    Ale dekuju za kompliment!!!! :o) (o:

    Marty

    No neím, já si ty stránky Besipu poctivě pročet a celkem chápu, na co autor naráží. Kromě úplných banalit, jako že ve vyšší rychlosti je brzdná dráha delší než v nižší, a opravdu debilních formulací tam nic jiného není. Podle mě nešlo autorovi o slovíčka, ale o to, že za něco tak zbytečnýho někdo dostal dobře zaplaceno.

    forester

    Ať mi pan knotek neříká že tenhle článek psal za dobré slovo …

    Marek Knotek

    Samozřejmě nikoliv, ale na sesmolení mého blábolu nebylo – na rozdíl od blábolů zveřejněných na stránkách Besipu – plýtváno penězi daňových poplatníků, tedy nás (skoro) všech. A jestli je vydavatel autowebu ochoten mi za něj něco zaplatit, je čistě jeho věc, protože si na to předtím musel vydělat. Nikoliv sáhnout do cizí kapsy. Opravdu je tak těžké to pochopit?

    Vašek

    Milý pane Knotku to že jste blbec vím už delší dobu (vaše články čtu vždy), ale tentokrát jste se fakt překonal. Snad v každém odstavci je nějaká ta perla občas i více. Celý článek mi připadá jako od dítěte, které na Mikuláše nedostalo tak velkou výslužku jako jeho sourozenci.

    Něktré zajímavé body bych si dovolil vypsat se svým komentářem.

    1)„ti, co o tom rozhodují, tomu přece rozumějí, mají na to školy.“ Ano opravdu každý úřeník který pracuje ve státní správě má minimálně nějaký kurz, vy se zde navážíte do policie a o tom že mají vícvik snad nikdo nepochybuje. Mimo jiné policie má vlastní vysokou školu (Policejní Akademie Praha), což dle mého názoru vy rozhodně nemáte.

    2)stát a jeho instituce fungují v zájmu nás všech. Prdlajs. Cože?! To je mi, ale novinka nebýt státu potažmo i policie pracuje tak je nehodovost i celá kriminální činnost na tom mnohlem lépe. Mimo jiné kdo asi tak staví silnice? Šlechta už to nějaký ten pátek není i tuto činnost má má na starosti stát. Teď můžete oponovat že za naše peníze.

    3)Vyloženě nebezpečná stavba? Plzeňský obchvat!!! ano plně s vámi souhlasím všechny obchvaty zrušíme a všechny auta pošleme centry měst a vesnic, všichni budou našení. Bezúečnost nade vše. Také jsem proti nákupu jakékoli rychlostní soupravy na železnice (mimochodem kolejová vozidla na webu o autech?). Proč jezdit rychleji když můžu jezdit i pomaleji a hlavně nepohodlněji. A tendr na mýtné. Proč chceme mítné? Když nám může kamionová doprava ničit dálnice, které pak můžeme platit z daní (ano s těch samých jako platíme třeba ten Kapsch) O fenoménu Besip později.

    4)…,že tahle banda diletantů … jako Topolánek při sestavování vlády. Tahle banda diletentů zachránila už několik desítek životů (díky tomu nesmyslnému bodovému systému … taky zrušit). A docela mě překvauje, že se zrovna vy navážíte do pana premiéra Topolánka vy který jste nadával panu Parobkovi. To mi připadá trochu komické, ale taky může te volit Zelené, KDU …

    5)Besip-zkratka znemenající Bezpečnost silničního provozu. Pokud se jim pomůže zachrátit jeden jediný život tak jsem pro aby do takové “zbtečnosti“ šli veškeré mé daňe. Jak píšete o rychlosti tak je to pravda dělali se pokusy na Oskarech to jsou takoví ti pěkní pajduláci co je používá Euro NCAP na Crash testy naní to přesné jako s lidmi, ale lepší než drátem do oka. Pokud se však domníváte, že by to mělo být zkoušeno na lidech přihlaste se a zkoušejte to pokud zjistíte, že jste měl pravdu a já se mýlil omluvím se vám a sním svůj řidičský průkaz.

    Myslím že to asi stačí. Můj profesor na střdní škole mi vysvětloval o čem je svoboda projevu: “každý byť sebe větší blbec může říct co si myslí, ať už by to byla sebe větší kravina“. Věřím, že mi odpovíte, ale pokud ne tak se taky moc zlobit nebudu s přáním příjemného zbytku dne se loučím naschledanou.

    RobRoy

    Není nad to snažit se dělat chytrýho a neumět ani pravopis.

    karl hoeben

    jak se citite kdyz projezdite stavba? Skoro nic se tam nedeje ale musite tam jezdit maximalne 30km/hodin. Moje auto to neumi. A jeho ridic se citi jako zakonodarce se smejou a delaji srande.

    Ps. Pravovis taky neumim ale to ma jine duvody….

    RobRoy

    Tvýmu pravopisu se nikdo nediví, protože zjevně nejseš Čech. A proto jsi taky přesně nepochopil, o co tady kráčí:-) Ale to je jedno.

    karl hoeben

    a jak se citite kdyz

    – v medie pochvali bodovy system

    – vas chytaji ze jezdite na kraj obec pri rychlost 80 skoro mimo civilizace ; jizda byla ale uplne bezpecna

    – mimo obec nevidite zadne kontroly – vidite jen jak se chovaji piraty silnic – tady se nekontroluje

    – v obce prijezdi E65, misto ze skontroluje zastaveni u prechody v centum obci kde umira rocne minimalne jeden slovek, policie chyta ridice na kraj obec kde umira maximalne nejaky zajic nebo kocka.

    Ja se citim tiranovani. Mozna jste vy zvykle na komunistickou eru, co jsem nezazil. Tam stat taky mel vzdy pravdu a obcan nic neznamena.

    Ch@ron

    Tohle je nekonečné téma… snad Vás uklidní, že to takhle chodí prakticky všude (samozřejmě, někde je to lepší, jinde horší)… takže tady pláčete na OPRAVDU ŠPATNÉM HROBĚ.

    Ch@ron

    No to je show! Tady je to už skoro jako na iDnes – diskuse zajímavější článků (navíc nesmírně debilních).

    Co se týče crash testů s chodci – patrně se dá také hodně vystudovat z záznamů o reálných nehodách a následných lékařských záznamů – není to moc košer, ale pomáhá to… takové nedobrovolné crash-testy.

    Btw, Hansi… ty články svých přispěvatelů nečteš? Nebo si snad myslíš, že tenhle je tak dobrý, aby si zasloužil místo na tvém webu?

    TP

    Milý Vašku, to že jste blbec sice nevíme již delší dobu, ale právě jsme se to z Vaší reakce dočetli. Jste evidenteně buď zaměstnanec státní správy (tedy zřejmě stejný příživník, jako byli zmíněni ve článku) a nebo jen zcela mimo mísu. Nevím, co z toho je politováníhodnější. Nicméně i já musím konstatovat, že jste se překonal v demonstraci lidské hlouposti.

    infinity

    Mily Vaclave…

    Predtim, nez si dovolite posuzovat vzdelanost redaktoru autowebu, mel by jste dokoncit zakladni skolu a naucit se pravopis. Mozna by jste pak nevypadal jak idiot…

    MArtin

    Koli takymto ludom ktori pritakavaju vsetkemu co stat nariadi vznikaju na svete totalitne rezimy a nezmyselne zakony ako je ten Vas na cestny zakon…

    A este ho vela ludi vychvaluje !!!!!!!

    Ja len dufam ze si nejaky blbec na slovensku nezoberie z tohoto ceskeho priklad nezavedu podobnu kravinu aj u nas ale mam obavu ze ten blbec sa tu najde…

    Filipes

    Kristepane, slovutní přispěvatelé, vy vážně nevidíte, jaká nehorázná snůška demagogie a propagandy celý ty stránky besipu jsou?

    Pochopitelně, že to autor záměrně satirizuje a mírně přehání, ale na to už jsme si snad u něj zvykli ne?

    Vážně chcete, aby za vaše daně někdo vyráběl stránky hlásající ten nesmysl, že rychlost a výhradně rychlost je hlavním vyníkem většiny nehod? Plus pochopitelně dvě tuny naprosto logických "překvapivých pravd" o kterých nikoho nenapadlo ani vteřinu pochybovat…

    O absolutní lži o "přesných tachometrech" ani nemluvě – vždyť i samy automobilky potvrzují, že tachometry většinou přeměřují až o 10%. Tak co se nám to odborníci z besipu snaží navěšet na nos za bulíky???

    Jirka Červenka

    Ač tím asi neudělám radost starému známému Ch@ronovi (Mě se nezbavíte, já za Vámi půjdu všude:-)), nedá mi to nepřispět se svojí troškou do mlýna. Marek má úplnou pravdu v tom, že stránky Besipu se pokoušejí dávat do souvislosti rychlost přimeřenou (která je nekonečně proměnná) s rychlostí legální: když pojedete podle předpisů, nejspíš nenabouráte, když je porušíte, nejspíš ano). A to je, jak alespoň osvícenější přispěvatelé jistě vědí, lež jako věž.

    Škoda, že se Marek víc nevěnoval části o sledování tachometru. Stojí tam: "Je nezbytné často kontrolovat tachometr." Ano, je, ale pouze pro splnění legislativních požadavků. Z hlediska bezpečnosti provozu to samozřejmě není nutné vůbec, vyjma zcela nezkušených řidčů. Atd.

    Jinými slovy, stránky Besipu nám za naše peníze nejenže neposkytují relevantní informace, ony nám přímo lžou. V mých očích je to legitimní důvod, proč se na státní správu (opět:-)) naštvat.

    Ch@ron

    Dobré ráno pane Jiří, je příjemné Vás znovu číst… a upřímně – raději bych četl Vaše uvodníky než to, k čemu se tu všichni vyjadřujeme… ty měly alespoň nějaké kouzlo a lehkost. (Vlastně, docela by mě zajímalo proč a kam jste vlastně z AC odešel. Chtěl jsem Vám alespoň napsat mail, vyjádřit svou lítost nad Vaším odchodem a jistou nejistotu nad tím, že AC bude vést člověk, který vypadá spíš na recenzenta počítačových her… a hlavně popřát hodně štěstí ve Vaší další kariéře… ale nebylo kam – Váš mail v AC byl pravděpodobně zrušen…)

    Podle mě je nutné si uvědomit, že stránky Besipu nejsou primárně určené lidem, kteří si dovedou o autech hodiny povídat nad pivem, rozebírat s nadšením rodíly mezi jednotlivými ročníky (dejme tomu) VW Beetla, diskutovat rozdílné techniky driftu a meziplynů… a tak podobně… Kdepak! Jsou určeny především těm zbylým 85% řidičům, kteří auto používají jen jako dopravní prostředek… z nichž většina má řidičák ne proto, že na to má schopnosti, ale proto, že dnes ho zkrátka může mít úplně každý… a upřímně, čím bude to stádo ne-tak-docela-schopných řidičů jezdit pomaleji a obezřetněji, tím lépe. Všechny lidi vodit každý měsíc povinně k dopravní nehodě a nutit je shlédnout její následky, a uvidíte, jak se bude najednou jezdit opatrněji… a pomaleji… A opravte mě, jestli se mýlím, ale lze předpokládat, že se snižující se rychlostí se snižuje nebezpečí.

    Jirka Červenka

    Ano, ale jde o to, že rychlost se stala univerzálním strašákem a takto pojaté informace vyvolávají přesně v těch lidech, o nichž mluvíte, pocit, že když budou jezdit pomalu, nemělo by se jim nic stát. Jenže i pomalu můžete jezdit jako úplný ignorant a řada lidí u nás tak taky jezdí. Ale nechme toho, tyhle debaty nikdy neberou konce. Raději změňme téma. Nepodceňujte Tomáše, je to dobrý novinář. Na české poměry úplně zázračný. Koneckonců, já zase vypadám spíš jako recenzent restaurací:-)

    bob ash

    Jenomže předpoklad, že jezdit podle předpisů nutně znamená zároveň jezdit pomaleji a obezřetněji, je naprosto mylný.

    Jsou totiž (a dokud nebudeme mít světelnou ceduli s číslem na každém stromě) místa a časy kde je rozumná rychlost NIŽŠÍ než je povolená (i když jich je málo). Na tvrzení, že "když pojedete rychleji než je povolené, vybouráte se" není špatné to, že člověku říká že se téměř určitě vybourá, když o kousek překročí limit. Problém je druhá část sdělení – že když pojedete podle limitu, vybourat se nemůžete.

    To nevede k tomu, že člověk jede pomaleji a obezřetněji, ale k tomu že jede jako idiot s očima upřenýma na ručičku rychloměru těsně pod devadesátkou. A protože hodnocení rizik nechává na zákonodárci, tak je zhodnotit sám neumí. Takže potom najede devadesátkou do utahující zatáčky, kde je mokro, zabije se a umře.

    Ch@ron

    Svatá pravda… proto se zákonodárci schovali za větičku – přizpůsobit rychlost jízdy počasí, povětrnostním podmínkám a povaze vozovky (nebo tak nějak), pod což se skryje skoro všechno. A taky právě proto se té devadesátce říká NEJVYŠŠÍ POVOLENÁ, nikoliv "doporučená za všech okolností". Ale jinak máš samozřejmě plnou pravdu.

    Btw, Bobe, ten americký koráb v barvách New Yorkského taxíku, co brázdí Parubky, je tvůj?

    bob ash

    Jo, ale na Besipu se dává do souvislosti rychlost maximální povolená a přiměřená. A TO MI VADÍ.

    Jinak ten taxík je opravdu můj 🙂

    Ch@ron

    Nekažme si už náladu tupým Besipem 😀

    Taxi je super… tedy nápad… ještě tak dát vůz trochu do pořádku 😉 Ale jo, vypadá to pořád slušně a dokud to jezdí, tak nač to tolik řešit 😀 Hodně houpavých kiláků přeji 🙂

    bob ash

    Jedinej zásadní problém je momentálně nenaladěnej karburátor a díra někde ve vejfuku. V kufru ale ležej nový svody, nový tlumiče, nový sání, vačka, rozvody a zbytek dílů na repasi karburátoru (je zrepasovanej z 95%).

    Brzdy jsou vpředu nový, vzadu jsou ok, akorát to v létě bude potřebovat udělat podvozek (čepy, tlumiče, pružiny…).

    A ta izolačka na tom předním nárazníku je naschvál 🙂

    robert

    Ono stačí sledovat šoty v tv co vyrábí Besip.Mám už asi 1mil.km bez nehody,ale co dovedou ti specialisté někdy vymyslet to stojí zato!Obvlášt když se pustí do kamionů nebo busů.Už je to několik let tak bylo jedno dílko absolutně dokonalý myslím že se jednalo o brždění osobního a nákladního auta.Autora bych odhadoval na tříkolku a ne na odborníka.Bylo jasně vydět že neviděl nic velkýho ani jet natož mít zkušenost s chováním takového vozidla.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist