StudioTorino RK Spyder

Stola, Ruf a Porsche: to nejlepší spojení pro všechny obdivovatele Boxsteru a 911, které tvoří základ pro nový Spyder.

V rámci nové exotické série se na svět zatím dostal jeden prototyp, který má původ v dohodě mezi italskou firmou StudioTorino Alfreda Stoly a tradičním německým úpravcem Aloisem Rufem. Výsledek nese název StudioTorino RK Spyder. Podle plánu vznikne pouze limitovaná série 49 vozů, každý z nich šitý na míru individuálních požadavků zákazníka, což opět zvýší jejich sběratelskou hodnotu. Navíc vzniknou dva úvodní prototypy s individuálními úpravami, přičemž jeden si nechá pro sebe Stola a druhý Ruf.Alois Ruf měl na starosti vývoj mechanických a motorických částí a následnou certifikaci. Z tohoto důvodu najdete znak StudioTorino na bocích auta a logo Ruf na motoru a kapotě. Jediné částí karoserie, která se zachovaly z té původní, jsou přední blatníky. Všechny ostatní díly jsou zcela nové, vyrobené z hliníku, oceli a kompozitu. Lakování každého RK Spyderu je mimořádně složitý proces, který trvá deset dní. Tajný postup si Stola přísně střeží. RK Spyder nemá střechu, takže si tvůrci dali zvláště záležet na estetice interiéru. Spodní část přístrojové desky, volant, výplně dveří a středová konzole jsou potaženy luxusní kůží. Elektricky ovládaná sedadla z uhlíkových vláken navrhla a vyrábí firma Toora. Při jejich ručním obšití se využívá kůže od firmy Poltrona Frau, která byla speciálně vyvinuta pro kabriolety. Odráží sluneční paprsky a její teplota zůstává konstantní i při dlouhém pobytu na slunci. Černou kůží je čalouněna i přepážka mezi motorem a interiérem.Až šperkařskou péči věnovali tvůrci detailům, jako je víčko nádrže, třetí brzdové světlo a tlumič výfuku. Speciálně pro RK Spyder vyvinula firma Toora trojdílná kola s pětipaprskovým designem, o pneumatiky se postarala Fulda. Brzdový systém nese známé jméno Brembo.To nejzajímavější nakonec. Co bude pod kapotou? Zákazníci mohou volit atmosférický motor, kompresor nebo turbo. Prototyp s označením P1/2 má šestiválec 3,8 litru s kompresorem, který má výkon 420 koní při 7000 ot/min a točivý moment 450 Nm při 5500 ot/min.RK Spyder s motorem RUF Kompressor zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 s, na 200 km/h za 13,8 s. Nejvyšší rychlost je 285 km/h.

Jan Cacek

24.6.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist