Střecha Porsche 911 Targa je parádní, jedinečností se ji však Honda CRX del Sol vyrovná

(+ videa) Německá automobilka Porsche okouzlila Detroit svou novou 911 Targa a jejím chytrým řešením sklápění střechy, podobný obdiv však již sklidila i Honda či Ferrari.

Promiňte ten nedostatek spisovných výrazových prostředků, ale jednou z nejvíce cool věcí na letošním detroitském autosalonu byl a je mechanismus střechy nového Porsche 911 Targa typové řady 991. Pohled na přesnou souhru jednotlivých pohyblivých komponentů i samotný nápad udělat to právě takhle je fascinující, a pokud jste se na mutaci stuttgartského transformera ještě pořádně nepodívali, najdete pod tímto článkem několik videí, které to napraví.

Pokud vás právě napadlo, že Porsche přeci neobjevilo Ameriku a už dávno před ním zde byli s podobně koncipovanou technikou i jiní, nebudeme se hádat, máte samozřejmě pravdu, ostatně právě o tom je také tento krátký příspěvek.

Tajně doufáme, že se nám podaří vytáhnout z vás ještě pár dalších aut, na které jsme si nedokázali vzpomenout, sledování taneční kreace střechy devětsetjedenáctky nám však připomnělo další čtyři stroje zapadající do schématu targa-elektromechanické ovládání střechy.

Prvním z nich je poněkud mladší Ferrari 575 Superamerica (představené v roce 2005) s dvanáctiválcem o objemu 5,7 litru a výkonu 540 koní. Italové použili trochu jednodušší řešení spočívající ve stoosmdesátistupňové otočce skleněné střechy kolem vrcholů zadních sloupků a jako bonus přidali elektro-chromatické ztmavování. Podobně funguje také unikátní Ferrari SuperAmerica 45, jen s tím rozdílem, že má střechu vyrobenou z karbonu a rovněž Renault Wind, akorát ten umí vše ukrýt pod víkem kufru.

Komplikovaností sklápěcího mechanismu má k Porsche přeci jen o něco blíže Honda CRX del Sol prodávaná na některých trzích také pod jménem Civic del Sol. Vyráběla se od března 1992 do roku 1998 a poháněly ji čtyřválce s objemem 1,5 a 1,6 litru do výkonu 160 koní. Její hliníková střecha nesla označení „trans-top“ a zajímavé bylo, že s podávacím ústrojím nebyla pevně spojena. Její nasazení trochu připomíná vykládku palety vysokozdvižným vozíkem, přičemž úkon vyžadoval drobnou manuální asistenci řidiče. Ostatně, podívejte se na to sami.

Honda CRX del Sol

Ferrari 575 Superamerica

Ferrari Superamerica 45

Renault Wind

Porsche 911 991 Targa

16.1.2014 12:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist