stop-start-bude-brzy-i-pro-automaty.jpg

Stop – Start bude brzy i pro automaty

Zajímavosti o autech

A podle názoru výrobce převodovek ZF si časem najde cestu do všech vozů. No uvidíme.

Diskuze

12 komentářů

    lexus hybrid

    Jak je mozne ze se snizi spotreba, kdyz vsichni vime, ze motor si veme pro start stejnou energii kterou spotrebuje behem 5 minut na volnobeh?? Jak je to mozne??? Navic to bude pekne zdimat baterku a nebudeme ji menit po 3-4 letech ale po 2 letech.

    the Greek

    Všichni víme? To bych docela pochyboval… pět minut na volnoběh je za podstatně víc benzínu, než jedno startování, pokud nepočítáš stodvacítku a její desetiminutové ehe-ehe-ehe-ehe-ehe…

    Především se ale startování běžného auta a startování tohoto automatického systému dost liší. Motor je tomu přizpůsobený, má například silnější startér. I akumulátor je úplně jiný, stavěný na takovou zátěž. Takže ano, vyplatí se to 😉

    (A než se někdo zeptá: ano, 120d stop-start jsem měl to štěstí vyzkoušet)

    MIR

    Je to přesně tak, dnešní technologie je už jinde. Při start/stop si řídící jednotka pamatuje přesné nastavení motoru, a natočení klikové hřídele, vstřiky… je tam i tlak ve válcích… vše je tedy jako pauza v plynulém běhu, téměř žádné ztráty, ne jako u starých motorů, které prostě vždy jen klasicky startovali.

    Honza42

    A už tehdy (měly ho první pasaty) bylo vyzkoušeno, že jeden start odpovídá asi 20sekundám volnoběhu.

    lexus hybrid

    No to je zajmave… Kdyz to s 5 minutama volnobehu tvrdi zrovna ti, kteri se pokousi o nejnizsi spotrebu. No energie na naskoceni motoru je porad stejna… zadne moderni nemoderni systemy… Vzdy to vycuca baterii a je potreba ji dobit… a pokud se motor vypina nema ji co dobijet, takze za 2 roky mestskeho provozu odejde at chcete nebo ne.

    P911

    U tohoto systemu se beterie dobiji rekuraci energie pri brzdeni, podobne jako u hybridniho systemu od lexusu..

    P911

    pardon, oprava: ne rekuraci ale samozrejme rekuperaci

    lexus hybrid

    Ale jakozto elektrotechnik vim, ze baterky potrebuji nepretrzite dobijeni, ne chvilku jo, chvilku ne aby spravne a dlouho fungovaly tak toto proste v konecnem vysledku bude "zrat" stejne naklady jako volnobeh, Protoze ta baterie proste bude stat vic a nevydrzi tak dlouho. Samozrejme u TDI je to jina situace, ty maji nejvyssi spotrebu prave pri volnobehu… teda co jsem se aspon docetl. Je to samozrejme dobry napad ALE ma ALE. Kdyz jedes po meste tak potrebujes rychle ohrat motor a pokud te chytne par semaforu s cervenou tak ho proste neohrejes a do cile ktery je vzdaleny treba 10Km v meste v zime jedes porad s chladnym motorem, coz je vyssi spotreba a vyssi emise. Pokud to ma system jako hybridy od LEXUSe ze se motor snazi nejdriv ohrat az pak se vypne tak je to samozrejme supeeer, ale zatim o tom nikdo neinformoval ne???

    Filipes

    Doporučuju přečíst si test BMW 120d s tímhle systémem, je tam spousta věcí, o kterých tu jen spekuluješ. Např. že baterka se záměrně přebíjí, aby měla vždy dost síly na nastartování apod. Mám pocit, že u BMW a v jiných automobilkách je asi taky spousta elektrotechniků a je nesmysl se domnívat, že by poslali do světa nějaký nedotažený systém – pokrok nezastavíš a co se člověk naučil před pěti lety, už dnes dávno nemusí platit…

    http://www.autoweb.cz/za-volantem/bmw-120d/articles.html?id=12548

    lexus hybrid

    Me neco povidej o nejmodernejsi technice. Ja jezdim autem ktere je jedno z 3 nejmodernejsich co se tyka nabite novyma technologiema na svete, prvni seriove auto na svete ktere spojuje vysokovykonny benzin s elekotromotory…. 200KW atmosfer benzin ktery sprintuje za 6,9 az 7,6s na stovku… 2 tunove SUV, dokazes si to vubec predstavit??? S realnou spotrebou 8-9l/100, na dalnici pri 140Km/hod 9,1 litru?? Ano mas pravdu, tu recenzi od BMW jsem necetl – proto spekuluju nad tim, zda-li se motor vypne ikdyz je chladny, coz by v dusledku vedlo k opacnemu efektu. Nez je snizeni spotreby.

    w00t

    tak radsi napis do BMW a upozorni je, trebe to prehlidli. radeji napis hned at se majitelum bavoraku nestane nejaky nestesti!

    matheus

    milí inženýři o tomhle systému zajisté dost přemýšleli a zabývali se všemi aspekty tohoto zlepšení. Určitě si dali záležet na tom aby nebylo třeba 5 minut volnoběhu nebo aby každý start-stop sežral kilo ropy… myslím že to bude fungovat solidně

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist