Štítky na pneumatikách neříkají pravdu

Nezávislé testování pneumatik prokázalo, že informace na štítcích pneumatik neodpovídají realitě, že uvedené informace jsou nadsazené než by měly být.

Jen pro připomenutí, „štítkování“ pneumatik je novinka na trhu s automobilovým obutím a má přinášet uživatelům a zákazníkům komplexnější informace o daném produktu při nákupu pneumatik. Jak se ale ukazuje, nové štítky, které hodnotí pneumatiky, nemusí být vždy stoprocentně spolehlivé.

Štítkové hodnocení brzdné dráhy letních pneumatik na mokré vozovce srovnal internetový obchod Kupuj pneu s výsledky nezávislých testů portálu Auto Bild a klubu Auto Club Europa a ze srovnání vyplynulo, že pneumatiky lépe hodnocené na štítcích končí někdy v testech až za jejich hůře hodnocenými konkurenty.Šlo tedy o to srovnat výsledky z reálných testů s údaji uvedenými na štítcích. Srovnání e-shop provedl na letních pneumatikách o běžném rozměru 195/65 R15 a soustředil se výhradně na bezpečnostní kritérium reprezentované na štítku přilnavostí pneumatiky na mokrém povrchu. Jak srovnání s testy dopadlo?

No, jak to říct kulantně…? Ukázalo se v konfrontaci s nezávislými testy jako „problematické.“ Nešlo samozřejmě o nějaké nicneříkající testy bezejmenných a neznámých amatérů, ale o akci renomovaných profesionálů z portálu Auto Bild a klubu Auto Club Europa. A výsledky ukázaly, že pneumatika s horším štítkem v testech mnohdy dopadne lépe nežli pneumatika s lepším štítkovým hodnocením.

„Ze srovnání nám například vyplynulo, že pneumatika Michelin Energy Saver+, která má áčkové hodnocení brzdné dráhy na štítku, dopadla v obou testech hůře než některé pneu s hodnocením B,“ uvádí jeden z příkladů Jan Foltán z e-shopu Kupuj pneu. „Například pneumatika Fulda EcoControl HP ji v testu prováděném společností Auto Bild předčila v brzdné dráze v stokilometrové rychlosti o téměř 3 metry. A získala rovněž vyšší bodové ohodnocení v testu Auto Club Europa.“Co si tedy máme z tohoto porovnání vzít? Asi to, čím bychom se měli řídit vždy a nejen u pneumatik či aut – prostě uvědomění si, že je třeba brát informace s rezervou a ověřovat si je u třetích stran. Problematické řazení jednotlivých pneumatik do určité třídy jsou ale naštěstí většinou v rámci tolerance a zákazníkům tedy nehrozí, že by při výběru správné pneumatiky podle štítku mohli koupit pneumatiku s výrazně horšími vlastnostmi, než jaké jsou na štítku deklarovány.

DOPORUČUJEME: Vyzkoušeli jsme pneumatiky MaxSportPneu

Nicméně je evidentní, že řídit se jen štítky, které jsou důsledkem evropského nařízení a které samotní výrobci berou jako nedostatečné, pokud má jít o informovanost zákazníků při prodeji, by bylo krátkozraké.

Autoweb.cz, zdroj KupujPneu.cz

18.3.2013 3:39

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist