statistiky-spolehlivosti-aut-da-se-jim-verit.jpg

Statistiky spolehlivosti aut – dá se jim věřit?

Mazda MX-5

Jak se to vlastně má se statistikami spolehlivosti jednotlivých značek a modelů? Nahlédli jsme do zákulisí.

Diskuze

21 komentářů

    krosnic

    Se závěrem tohoto článku se nedá souhlasit. Například pokud si vezmu statistiku TUV tak co se týče aplikace na několik našich aut za dobu cca 10let, tak to vycházi 100%! Přecejenom ty statistiky na něco budou (ne jen TUV). Proč by jinak vznikaly??? Páni novináři by se měli trošku zamyslet nad tímhle závěrem. Zase se snažíte být papežštější než papež…

    Piky

    Nějak nechápu, co Vám vychází? Jde o subjektivní pocit, nebo kupujete auta v celé škále poruchovosti, dle statistik TUV?

    pavel

    to bych chtel videt jestli si mel takovej vzorek automobilu, kterej by se dal takhle propocitat 🙂

    krosnic

    Vychází to tak, že prostě ty auta co jsme měly (máme), tak jejich poruchovost (neporuchovost) odpovídá tomu co vychází i TUV. Samozrejme je to subjektivní věc, ale odpovídá to…

    Beaumont

    Výborně, nejen p. JUDr. Beran umí na autowebu psát články, co mají hlavu a patu.

    Ještě bych dodal jednu důležitou věc k TÜV: stejně jako na české STK se hodnotí jen věci související s bezpečností provozu a samozřejmě jen ve chvíli přistavení auta na kontrolu.

    Čili pokud auto mezi dvě kontrolami TÜV má už vyměněné všechny vstřikovače čerpadlo-tryska, druhou převodovku, repasované turbo, šestkrát ho odtahovali z dálnice a každé druhé ráno nenastartuje, na TÜVu to nikoho nezajímá a ve statistice se to neobjeví.

    Bobo

    Mě by ještě zajímalo jak to mají němci s STK u nových aut. U nás,pokud se nepletu,nová auta musí na první STK po 4letech. Jestli to mají podobně, jak pak hodnotí auta v kategorii stáří 1-3 roky ???

    Lookyn

    =D hodně zajímavá myšlenka, takle mě to vůbec nenapadlo nad tim přemejšlet =P sem zvědav jestli se vyjádří někdo znalej 😉

    standa

    Dlouho jsem nevěděl, jak moc brát tyto statistiky vážně, teď už je mi jasné, že docela dost. Autor se je všechny snažil znehodnotit tak zoufalou argumentací, až se tomu ani nechce věřit. Jako například u TÜV Report, kdy se podle autora vypovídající hodnota průměru blíží nule – panebože proč? ano průměr má své slabiny a bez znalostí toho, kolik procent vozů se v určitém intervalu okolo průměru nachází, ho je třeba používat obezřetně, nicméně pokud je zde zahrnuto dostatečné množství jednotek – aut – pak je použití průměru zcela legitimní.

    Podobně u JD Power, co na tom, že je subjektivní? ve svém úhrnu dává zajímavé výsledky, to že existují vyjímky, kdy jsou někteří lidé ke svému autu zcela nekritičtí nic neznamená, většina se tak nechová a proto se tak vyjímky ztratí v celku. Ostatně vyjímky nikdy nevyvracejí pravidlo. Dotazník autobildu – tady už autor sám sebe jenom karikuje – použitý příklad pro znehodnocení dotazníku je zcela absurdní, žádné statistiky týkající se volebních preferencí v česku, které by se vydávaly každá jiným směrem totiž neexistují, naopak jsou výsledky značně podobné a pokud jsou dělány ve stejném čase, liší se jen o několik procent, což je dáno statistickou chybou, na tom nic zvláštního není.

    Závěrem, bylo by pro mě plýtváním časem číst od autora ještě v budoucnu nějaký článek, schopnosti jeho analýzy na úrovni středoškoláka jsou značně děsivé. Ostatně, žebříčky jednotlivých statistik spolehlivosti se od sebe příliš neliší, na předních i posledních místech se vyskytují podobné modely.

    laik

    Jednak autor má naprostou pravdu.TÜV="německá"STK,podle míry vad vozu lze dovozoat,že by případně mohla být porucha.Jde o to,jestli má auto najeto 300 tkm/3 roky(C klasse) nebo 30 tkm-něco malého za 5 let…ADAC-60% jsou problémy jako došlé palivo,vybitý akumulátor,defekt pneu atd.Což se spolehlivostí nijak nesouvisí.Je to o hlouposti řidiče, s výjimkou defektu pneu.Subjektivnost jak blázen, borče !!!

    Navíc obdbu ADACu mají jednotlivé značky v rámci své tzv. záruky mobility=obrovské množství aut ADAC NIKDY neeviduje.

    J.D. Power- termín "nejlepší auto" je dost neměřitelný…co to je např."spokojenost" zákazníka? Pokud nemám žádná očekávání od auta XY, které se někde na webu deklaruje jako údajně špatné,pak jsem nadšem,když funhuje,jezdí… ale i naopak-když koupím Panameru,pak mi bude vadit každá pitomost,kterou bych u jiného auta, např. Octávky vůbec nevnímal, ale budu nespokojen.

    Celé tanečky kolem tzv. "spolehlivosti" jsou směšné,nic než článečky,o nichž se diskutuje, nebo se lidé hádají.Přínos nula.

    Spolehlivost: schopnost výrobku konat práci pro niž je výrobek určen,za předem stanovených podmínek, které určil výrobce,při stanovených technických parametrech po stanovenou dobu bez poruchy,ale při přesném systému provádění údržeb.

    Provozní spolehlivost jsem studoval po VŠ_FSI jako malou drobnost navíc,takže se musím smát,jak se horlivě diskutuje o ne/spolehlivosti.

    Provozní spolehlivost je samostatný obor,ale tyhle tabulky sem určitě nepatří.

    Obecně dělají všichni relat.kvalitní výrobky,občas se dodá vadná součásta-z globálního světa a je problém. Někdo to řekne a je svolávačka, někdo ne a "potichu" mění až při serv. úkonech.Běžná praxe.Najděte si na RAPEXu EU co za problémy mají vozy, napříč značkami, jsou uvedeny i VINy aut.

    Autor má pravdu,tabulky o ničem.

    Tomi

    celý článek je spíš pokus vyslovit nedůvěru ve všechny nejznámější statistiky.

    Nechápu jak autor může uvažovat a srovnávat kilometrový průběh Passatu TDI a Porsche ve smyslu,že Porsche 911 najede méně, takže vlastně musí být spolehlivější. Vážně?A co třeba takto: Porsche 911 najede ročně 10-15tkm a většinu z toho na plný plyn, jezdí na okruhu, pořád brzdí na maximum, toči se do omezovače, řazení v režimu sport. A pokud při této extrémní zátěží jezdí bez poruch, je to stejné jako kdyby najelo 50tkm ročně klidným tempem a tedy šetřil vůz! Porsche si nikdo nekupuje,aby jezdil 50kmh po městě.

    M

    možná se budeš divit, ale v Americe se většina C4 nebo C4S pohybuje u pláže :-D, zkrátka těch pozírků a machrovačů přibívá a většina lidí si na svou vysněnou 911 ušetří, koupí ji a potom zjistí že když s ní budou jezdit svižněji, tak nebudou mít na servis, takže ji raději šetří a jednou ročně natočí video jak jedou brutálně nebezpečně, to dají na youtube a všichni vidí opak než je realita.

    Stejně to je když se řekne BMW M3, každý si vybaví jízdu dveřmi napřed, ale když je ted v zimě všechno namrzlé a ty řidiči mohou vyzkoušet boční zrychlení aniž by se museli vymlouvat že jim ty drifty žerou pneumatika, tak stejně jezdí jako posr*ní a kdejakej fabiář si je dá k snídani.

    A co se týká těch statistik, tak podle mě racionálně uvažující člověk nejdřív sbírá data(TUV, JD POWER atd…, recenze novinářů a hlavně zkušenosti vlastníků) a podle nich se rozhoduje, nedívá se jenom na jeden zdroj.

    Ale v česku je stejně plno lidí co příjdou do bazaru a nechají se oblbnout prodejcem a když už sme u těch bazarů, tak ČESKEJ BAZAR = JEDEN VELKEJ PODVOD!!!!

    stunty

    Možná že autor zvolil 911 trochu nešťastně, ale to nic nemění na významu: Když dálniční křižník najede mnohem víc kilometrů než pidiauto do města, tak asi bude mít horší příčku v TÜV, ale přesto bude spolehlivější. A proto jsou statistiky, které neberou v úvahu nájezd, nedůvěryhodné. To je snad jasné, ne?

    lev

    Jenže dálniční křižník je stavěnej aby vydržel víc, proto stojí třeba i 10x víc než prcavka do města. Pokud tedy jako dálniční křižník bereme třeba 7er nebo S-kládu.

    Další zádrhel je že jsou tu závady které přichází časem, opotřebením – spojka, tlumiče… Pak jsou tu ty nevypočitatelné – elektronika může přežít zbytek auta, nebo blafnout za rohem autosalónu. Tak jako tak v dnešní době spotřebních automobilů stejně výrobce čeká, že si každý čtyři roky koupíte nový 🙂

    Petr

    Když jsi narážel na tu M3, tak ti něco povím … když jedeš po dálnici nebo okresce a cítíš sebemenší ztrátu trakce a tu nohu prostě z plynu sundáš, protože být neustále napnutý a dělat korekce volantem je při delší ceste na krev docela unavující .. nicméně zaleží na řidiči. Nedávno mě takto vyblikal frajer v passatu, jakože si mě dá ke snídani … samozřejmě ve druhé zatáčce dostal smyk a pak ještě tvrdil, že vůbec netušil, že mu to ujede …

    Závěr tedy je, že pokud jezdíš v autě, které ti dává pořádnou zpětnou vazbu, tak není divu, že často dáš nohu z plynu v zájmu zachování sebe a auta a nemá to nic společného s tím, že by na to dotyčný neměl nebo BMW se nedalov zimě a na vodě řídit rychle … vyžaduje ovšem daleko zkušenější a pevnější ruku.

    McMac

    Tato úvaha je bohužel objektivně zcela špatně. Naprostá většina vozů Porsche se na okruh nikdy nepodívá. Malá část pouze na víkendové školení… 🙂

    Přemek H.

    Když budu vybírat dejme tomu rodinný sedan, tak určitě nebudu srovnávat spolehlivost Passata a 911ky, ne? Podívám se, jak si vedl Passat, Superb, Mondeo a jiná srovnatelná auta. Na druhou stranu všechno je to o průměrech a nikdo nezajistí, že jeden konkrétní kus jinak velmi spolehlivého modelu nebude problémový…

    karel66

    Všechno je to asi také o tom jak se kdo ke svému autu chová . Používejte svoje auto způsobem k jakému ho výrobce zkonstruoval a nežádejte po něm výkony jichž není schopno . Pokud si koupíte rodiný sedan nebo MPV je jasné že mu asi nebude svědčit dovádění na hranici limitů . Dávejte mu pravidelnou ůdržbu a používejte kvalitní provozní tekutiny a náhradní díly . Prostě se o něj starejte . Já sám jsem měl Žigulíka , Favorita , Saaba 9000 a pak Peugeoty 405 , 406 coupe , 406 HDI a nikdy mě při zachování výše uvedených zásad žádný z nich nikdy nevypek , nikdy mě nenechal na holičkách , prostě sloužili bez problémů a na jedničku .

    honimír udatný

    Ježíšku na křížku…to je zase přehlídka demence přispěvatelů :-0

    riderhenry

    Myslim, ze vsechny tyto statistiky nam vsem muzou alespon trochu napovedet. Kdyz jsem pred tremi lety kupoval ojete auto, precetl jsem o nem X clanku a nastudoval veskere statistiky. Statistiky v cloveku vzbudi ocekavani a mohou mu zhruba ukazat, jak poruchove by auto mohlo byt (i kdyz vybirat podle nich je hloupost), zatimco clanky o danych modelech, ktere treba vychazeji na tipcars.com, jsou uzitecne velmi, takze spis tam bych soustredil pozornost. U me se objevily vsechny typicke zavady a clovek pak vi, na co se ma pri nakupu zamerit. Mozna by bylo dobre obcas zminit i tohle. Ostatne stejne clanky vychazeji i tady, tak to nema smysl dal rozebirat.

    Jeste k tem statistikam – nejde to nijak overit, ale asi na nich precejen neco bude, kdyz se casto shoduji, nebo maji dost podobne vysledky. Treba o autech znacky Mazda, Toyota, Honda, Hyundai a Kia bych se urcite nebal tvrdit, ze jsou obecne nadprumerne spolehlive. A ta svolavaci akce Toyoty – ano, je to prusvih, ale porad lepsi, nez treba domaci skoda, ktera podobne veci tutla (viz. problemy s airbagy u Roomsteru tusim a brzdy snad u nove Fabie…). A kdo vi, kolik jeste znacek nam podobne veci taji. Myslim, ze zrovna japonci jsou v tomto lepsi (mentalita…).

    Umkebe Membe

    Hm, tak to by mě ten modelový příklad, kde mazda vyjde nejhůř velice zajímal 😀

    Habco

    Jasné že všetko je to chytené za vlasy.Sú automobilky ktoré vynikajú spoľahlivosťou viac a iné zase menej.Osobne sa mi páčia japonské autá ale nebudem tvrdiť dajme tomu na francúzke autá že sú to braky…Je to hlavne o tom ako kto sa stará o auto.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist