Statistika firemních prodejů aut: Nejvíce se kupují na leasing, uhodnete ale nejoblíbenější značku?

V České republice bylo během uplynulých padesáti let zaregistrováno přes 2 miliony firemních automobilů. Kromě krizového roku 2009 jejich počet neustále roste – jen v loňském roce přibylo do firemních vozových parků více než 200 tisíc vozidel. Nejmladšími vozidly disponují firmy s obratem nad 200 milionů, přičemž nejčastěji volí značku Škoda. Vyplývá to z nejnovějších údajů společnosti Imper CZ.
thinkstockphotos-141951377-1100x618.jpg Zdroj: Thinkstock

Největšími vozovými parky disponují s.r.o Nejvíce firemních vozidel v České republice vlastní společnosti s ručením omezeným. Celkově se jedná o více než 50 % registrovaných vozidel. Podnikající fyzické osoby vlastní 19 % vozidel a akciové společnosti 17 % vozidel. Subjekt Kraj a hl. m. Praha disponuje přes 6,5 tisíci vozidly, obce a městské části Prahy vlastní více než 34 tisíc vozidel.

„Počet firemních aut stále roste, výjimku tvořil pouze rok 2009, kdy bylo kvůli ekonomické krizi v eurozóně zaevidováno o 19 % vozidel méně,“ doplňuje Tomáš Berger, CEO společnosti Imper CZ. „Další roky už ale opět pokračoval růst.“

Průměrně nejstarší vozidla patří družstvům, spolkům a zemědělským podnikatelům. Naopak nejmladší auta jsou evidována u společností s ručením omezeným a akciových společností. Nejmladší vozový park pak mají také společnosti s obratem nad 200 milionů korun, a od této částky platí přímá úměra, že čím vyšší obrat společnosti, tím novější automobily vlastní.

Nejvíce se kupují auta na leasing

Protože auto přejde do vlastnictví firmy až ve chvíli, kdy je plně splaceno, patří prvenství ve vlastnění firemních vozů leasingovým společnostem. Na čele žebříčku je leasingová společnost ŠkoFIN s 83 tisíci automobily, kterou následuje ČSOB Leasing s téměř 52 tisíci vozidly a MONETA Auto s necelými 45 tisíci vozy.

Mezi neleasingovými společnostmi je největším vlastníkem firemních aut ŠKODA AUTO, která zaujala v celkovém pořadí 21. příčku s necelými 5 tisíci vozy. Zajímavostí je to, že mezi neleasingovými společnostmi je na pátém místě Ředitelství silnic a dálnic, které se automobilismem a dopravou zabývá, ale v počtu firemních aut jej předběhly na druhém, respektive třetím místě, Lesy České republiky a SŽDC.

Suverénně nejoblíbenější značkou ve firemních vozových parcích je Škoda s celkovým počtem více jak 400 tisíc vozidel. Druhé místo patří značce Volkswagen v počtu 175 tisíc aut. Poslední značkou, která čítá více jak 100 tisíc vozidel ve firemních flotilách, patří značce Ford. První pětadvacítku uzavírá značka Zetor, hojně využívaná u zemědělců a v družstvech, která tak v žebříčku předstihla Mazdu nebo třeba Land Rover.

10.6.2019 9:00| autor: Tomáš Malík | zdroj: Imper CZ

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist