Startuje Sachsen Classic 2019. Do závodu vyráží i šestice historických Škodovek

Soutěž Sachsen Classic patří k nejoblíbenějším z tzv. setinových rallye: o úspěchu nerozhoduje rychlost, ale přesnost a pravidelnost jízdy. Tým Škoda Classic patří k tradičním účastníkům „Mille Miglia Východu“, letos jej mezi dvěma stovkami startujících reprezentuje šest posádek.
190819-superb-3000-ohv-1939-1920x1275-1100x618.jpg Zdroj: Škoda

Již 17. ročník populární soutěže historických vozidel Sachsen Classic odstartuje ve čtvrteční poledne 22. srpna v Drážďanech, cíl uvidí posádky v sobotu u lipské továrny značky Porsche. Škoda patří k tradičním účastníkům této atraktivní a diváky velmi oblíbené soutěže, ve spolupráci s německým dovozcem tentokrát nasadí šest atraktivních vozů:

Reprezentativní limuzína Škoda Superb 3000 OHV z roku 1939 ze sbírek Škoda Muzea v Mladé Boleslavi představí divákům tradici vlajkové lodi značky Škoda: označení „Superb“ se poprvé objevilo již před 85 lety. Přesně stejný počet koní (85 k, tedy 63 kW) umožňuje 5200 milimetrů dlouhému dvoutunovému automobilu s impozantním rozvorem 3300 mm dosáhnout rychlosti až 125 km/h.

O rovných 30 let mladší vůz Trekka (1969) je účelně řešený předchůdce kategorie SUV, vznikl na technickém základu osvědčeného modelu Škoda Octavia Super a vyráběl se na Novém Zélandu. U tamního dovozce značky ŠKODA vzniklo v letech 1966 až 1972 na 3000 otevřených i uzavřených vozů Trekka. Ani se nechce věřit, že prakticky identická technika, byť s vyšším výkonem motoru, delším rozvorem a odlišným naladěním podvozku, se skrývá i pod nadčasově elegantními liniemi „toplessu“ Škoda Felicia – dalšího z účastníků letošní rallye Sachsen Classic.

Dvoudveřová Škoda Octavia TS 1200 z roku 1961 připomíná působivou sérii úspěchů značky na tratích prestižních automobilových soutěží. Přízvisko TS 1200 znamená Touring Sport a kubaturu čtyřválcového motoru, přesně 1221 cm3. Éru automobilů s motorem vzadu zastupuje o devět let mladší červený sedan Škoda 100 Lv závodní úpravě, stejně jako kupé Škoda Rapid 135 (1988). Červený exponát Škoda Muzea, získaný od prvního majitele a dochovaný ve vzácně původním stavu, dosahuje rychlosti 150 km/h.

22.8.2019 5:58| autor: Tomáš Malík | zdroj: Škoda

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist