Toyota Yaris (1999 – 2005)

Yaris potěší spolehlivostí, jízdními vlastnostmi i vynikajícími motory. Počítejte ale s vyššími cenami ojetin.

Tří a pětidveřový malý hatchback Toyota Yaris byl uveden na trh v roce 1999. O rok později dostal slovo i minivan Yaris Verso. V roce 2001 spatřila světlo světa sportovně laděná verze Yaris T-Sport s motorem 1.5 VVT-i.

Prodej varianty Verso byl na českém trhu ukončen v roce 2002. Objevil se však nový turbodiesel 1.4 D-4D/55 kW se vstřikováním common rail.

Faceliftem prošel model v roce 2003. Zavedení emisní normy Euro IV si vyžádalo snížení výkonu litrového motoru na 48 kW a patnáctistovky na 77 kW. Do nabídky se dostala nová robotizovaná převodovka MMT.

Toyota Yaris fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Toyota Yaris fotogalerie

Koncem roku dostalo sportovně pojaté provedení T-Sport přeplňovaný motor 1.5 T/110 kW. V roce 2005 byla uvedena druhá generace Toyoty Yaris.

Bariérovým testem Euro NCAP prošel vůz v roce 2000. Za ochranu posádky při nárazu získal pěkné čtyři hvězdičky z pěti možných.

Za volantem

Palubní deska vozu designově ladí s exteriérem. Nabízí množství odkládacích prostor, ale některým řidičům může vadit umístění přístrojové kapličky uprostřed. Digitální ukazatele jsou ale výborně čitelné za jakýchkoliv podmínek.

Přístup k zadním sedadlům třídveřové verze není nejpohodlnější. Nabídka prostoru v malém Yarisu ale překoná očekávání. Zásluhu na tom má i zadní posuvná lavice. Zavazadelník má v závislosti na její poloze objem 205 až 305 litrů.

Pokud jde o motory, vyloženě špatná volba neexistuje. Pouze u vznětového agregátu se mohou vyskytnout potíže se vstřikovači. Pokud jezdíte hlavně po městě (pro něj byl Yaris také stvořen), budete spokojeni s živým a úsporným litrovým motorem. Běžně se s ním dá jezdit do šesti litrů na sto kilometrů.

Časté závady

Toyota Yaris patří k nejspolehlivějším automobilům. Přesto některými problémy trpí častěji. Jde zejména o opotřebovaná ložiska kol, netěsné hadice chlazení, zatékání vody do světlometů či nepravidelný účinek zadních brzd. Výfuk a brzdové vedení korodují. Méně častý je zakarbonovaný systém variabilního časování ventilů.

Motorizace

Benzinové motory: 1.0 VVT-i/48 a 50 kW, 1.3 VVT-i/63 a 64 kW, 1.5 VVT-i/77 a 78, 1.5 T/110 kW.
Dieselové motory: 1.4 D-4D/55 kW.

KLADY
vysoká spolehlivost
dobré jízdní vlastnosti
prostor a variabilita
velmi úsporný motor 1.0

ZÁPORY
vyšší ceny ojetin
slabší odhlučnění podvozku
slabší odhlučnění motoru
umístění přístrojové kapličky uprostřed

Milan Jirouš

24.4.2009 9:30| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist