Škoda Fabia (od 2007)

Druhá generace Škody Fabia se pomalu začíná objevovat v bazarech. Mezi ojetinami je stále nováčkem, přesto se už některé problémy ukázaly.

Druhá generace Škody Fabia dostala slovo v roce 2007. Nejprve přišel do prodeje pětidveřový hatchback, následně kombi. Předchůdce se vyráběl i v provedení sedan. Tato varianta ale neměla velký úspěch. Nepřekvapí tedy, že se u druhé řady nenabízí.

V roce 2009 se objevilo Combi i pod označením Scout. Tato verze má proti běžnému kombíku větší kola a vzhled ve stylu allroad. Stále jsou ale poháněna pouze kola přední nápravy.

Faceliftem prošel model v roce 2010. Zároveň se pod kapotu nastěhovaly nové motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a turbodiesel 1.6 TDI. Uvedena byla i sportovněji laděná varianta RS. Právě tu pohání agregát 1.4 TSI/132 kW.

Bariérovým testem Euro NCAP prošla Fabia II v roce 2007. Za ochranu posádky při nárazu dostala čtyři hvězdičky z pěti možných, třemi hvězdami z maximálních pěti byla hodnocena bezpečnost dětí přepravovaných v autosedačkách. Dvě hvězdičky ze čtyř si vůz připsal za ohleduplnost při střetu s chodcem.

Škoda Fabia RS fotogalerie – vše co potřebujete vidět

škoda fabia RS fotogalerie


Za volantem

Palubní deska automobilu se podařila. Tvoří ji totiž odolné materiály a ani tvarově není špatná. Někteří řidiči jí ale vyčítají velké ovladače ventilace.

Interiér nabídne v rámci třídy solidní prostor. Tři cestující se ale na zadním sedadle budou cítit jako sardinky. Zavazadelník disponuje pěkným objemem 300 litrů u hatchbacku a 480 litrů ve verzi Combi.

Automobil stojí na podvozku, který používala i předchozí generace. Je však užší a vyšší. Jízdní vlastnosti ne všichni hodnotí tak vysoko jako u předchůdce.

Z motorizací je jasně nejžádanější 1.2 HTP. Většina řidičů vidí v tomto motoru úsporný provoz, často jsou však rozčarováni když zjistí skutečnou spotřebu. Ta totiž ve vyšší rychlosti výrazně roste. Tříválec je navíc nekultivovaný, drobné vibrace se přenášejí i do interiéru. Častěji se u něj objevují problémy s cívkami zapalování.

Lepší volbu představuje přeplňovaná dvanáctistovka, je ale k dispozici až u faceliftovaných vozů. Proto doporučujeme volit čtrnáctistovku. Je kultivovaná a má rozumnou spotřebu.

Tříválcový turbodiesel 1.4 TDI se vyznačuje zvukem připomínajícím traktor. I zde lze pozorovat určité vibrace. Výhodou je ale velmi nízká spotřeba, mnoho majitelů mluví o 4,5 l/100 km. U vozidel s větším počtem ujetých kilometrů ale hrozí potíže s turby a zlobit může i váha vzduchu. Méně často se objevuje motor 1.9 TDI/77 kW, platí však za spolehlivý. Novější šestnáctistovku zatím na trhu ojetin potkáte jen těžko.

 

Časté závady

Známé jsou vůle v táhlech stabilizátoru či praskání žárovek v potkávacích světlech. Nezřídka se objevují hlučnější brzdy. Automobily s lepší výbavou může trápit ještě jedna závada – prodřené trubky klimatizace.

Pokud má vůz filtr pevných částic, může vzniknout problém s ním. Potíže dokáže způsobit také čidlo výfukových plynů. U hatchbacků se lze setkat s lámajícími se držáky plata zavazadelníku. Výjimkou není koroze výfuku.

 

Motorizace

Zážehové motory: 1.2 HTP/44 kW, 1.2 HTP/51 kW, 1.2 TSI/63 a 77 kW, 1.4 16V/63 kW, 1.4 TSI/132 kW, 1.6 16V/77 kW.
Vznětové motory: 1.4 TDI/51 a 59 kW, 1.6 TDI/66 a 77 kW, 1.9 TDI/77 kW.

KLADY ZÁPORY velmi úsporný turbodiesel 1.4 TDI
objemný zavazadelník
tuhá karoserie
kvalitní antikorozní ochrana nevyvážený design
nekultivované tříválce 1.2 HTP a 1.4 TDI
užší interiér

21.5.2010 11:02

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist