Renault Mégane (2002 – 2008)

Druhá generace Renaultu Mégane mnohé řidiče zaskočila odvážnými tvary. Na trhu se však prosadila dobře.

Automobilka Renault uvedla druhou generaci modelu Mégane v roce 2002 a to v provedení tří a pětidveřový hatchback. Některým motoristům tyto karosářské verze nikdy nepřirostly k srdci kvůli netypické „hrbaté“ zádi. Ta může v praxi činit problémy některým mycím linkám.

V roce 2003 dostal slovo čtyřdveřový sedan a kombi. Následně přišel do prodeje také kupé-kabriolet s pevnou skládací střechou. Následující rok byl zasvěcen sportovně založeným řidičům. Automobilka totiž uvedla model Mégane Sport (na některých trzích RS) s přeplňovaným motorem 2.0 T o výkonu 165 kW.

Rok 2006 přinesl facelift, který nejvíce poznáte na grafice předních a zadních světel, předním nárazníku a zešikmených mřížkách chladiče. Po dalších dvou letech výroby byla uvedena třetí generace vozu.

Renault Mégane fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Megane fotogalerie

Bariérovým testem Euro NCAP prošel Mégane II v roce 2002 a za ochranu posádky při nárazu dostal plný počet, tedy pět hvězdiček.

Za volantem

Interiér Mégane II má drobné materiálové rezervy a také dílenské zpracování vozu není vždy úplně vzorné. Přesto mu nelze v tomto směru nic zásadního vytknout. Oceňujeme množství odkládacích míst. Například ve dveřích či podlaze.

Sedan a kombi mají prodloužený rozvor, což se příznivě projevuje na vnitřní prostornosti. V ostatních karosářských verzích mají cestující na zadních sedadlech málo místa v oblasti kolen.

Jízdní vlastnosti vozu jsou nadprůměrné za dobrých adhezních podmínek. Na zasněžené vozovce jej však mnoho konkurentů zcela zastíní. Vynikající je naladění podvozku u provedení Sport.

Bohužel ani té se nevyhnulo často kritizované „letecké“ ruční brzdě, ta opravdu do sportovně laděného automobilu nepatří. Ostré verzi lze vytknout ještě jednu věc – pedály jsou ideálně rozloženy pro techniku jízdy s meziplynem „pata-špička“, ale masivní středový panel palubní desky její praktikování zabraňuje.

Všechny varianty mají výborné brzdy s rychlým nástupem, což je pro modely Renault typické. Komfortnější cestování a vyváženější jízdní vlastnosti spíše nabídne sedan a kombi než hatchback.

Základní pohonná jednotka 1.4 16V/72 kW (či 60 kW) neoplývá snahou jít za plynem a představuje lepší volbu šestnáctistovka. Nejmenší turbodiesely 1.5 dCi platí za extrémně úsporné, mohou je však potkat problémy se vstřikovači. Jejich oprava se pak hodně prodraží. Proto doporučujeme spíše větší vznětové agregáty 1.9 dCi a 2.0 dCi.

Časté závady

K nejčastějším problémům Renaultu Mégane II patří uvolňování bočních oken, vyskytují se i elektronické problémy mající za následek nesprávnou funkci některých zařízení (stahování oken, stěrače, ventilace, čtení startovací karty apod.).

Nepříjemnou poruchu představují potíže se vstřikovači u turbodieselů 1.5 dCi. Tento motor může potrápit i palivové čerpadlo. Do světlometů mnohdy proniká vlhkost a výfuk podléhá korozi. Nepříjemné je skřípání brzd.

Setkat se můžete také s vytlučenými čepy přední nápravy a závadami převodovek. U verze kupé-kabrio bývají potíže s těsněním střechy, ale i jejím natahováním. Mnohdy totiž z důvodu kroucení vůbec nezapadá do úchytů. Podle hodnocení německé TÜV jde o podprůměrně spolehlivý automobil, což množství častých poruch vysvětluje.

Motorizace

Benzinové motory: 1.4 16V/60, 72 kW, 1.6 16V/83 kW, 2.0 16V/100 a 103 kW, 2.0 T/120 a 165 kW.
Dieselové motory: 1.5 dCi/60, 63, 74 a 78 kW, 1.9 dCi/81, 88 a 96 kW, 2.0 dCi/110 kW.

KLADY
počet karosářských verzí
velmi nízká spotřeba turbodieselů 1.5 dCi
výkonné brzdy, mnoho odkládacích míst
prostorné kombi se zavazadelníkem 520 litrů

ZÁPORY
málo odolné čalounění
„letecká“ parkovací brzda u modelu Sport
slabá odezva motorů 1.4 16V a 1.5 dCi/60 kW
vyšší poruchovost

Milan Jirouš

16.1.2009 8:07| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist