Renault Clio Storia

Druhá generace Renaultu Clio zaujme nízkou spotřebou, ale ani v rámci třídy mnoho vnitřního prostoru neposkytne.

Clio druhé generace bylo uvedeno na trh v roce 1998. V roce 2001 se objevil odvozený sedan Thalia a o rok později prošel vůz faceliftem. V roce 2005 byl uveden Renault Clio třetí generace, druhá řada však zůstala v nabídce automobilky s přídomkem Storia. S tímto označením ji francouzský výrobce stále nabízí.

Model Clio Storia můžete v autobazarech potkat často. Mnozí prodejci o něm mluví jako o voze s léty prověřenou technikou. Pokud se však podíváte do tabulek poruchovosti, zjistíte, že nepatří k nejspolehlivějším.

Renault Clio fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Clio fotogalerie

Za volantem

Automobil potěší pohodlnými sedadly a příjemným interiérem. Palubní desku sice tvoří tvrdé plasty, díky zdařilému designu a povrchové úpravě je ale celkem pohledná. Mnoho vozů má navíc prostor pro posádku vyvedený ve dvou barevné kombinaci, což na vzhledu hodně přidává.

Zatímco cestující vpředu mají místa poměrně dost, cestující vzadu se musí vyrovnat s menším prostorem v oblasti kolen i nad hlavou.

Zavazadelník má v základním uspořádání objem 255 litrů. Sklopením zadních sedadel jej lze rozšířit na 1035 litrů. To jsou v rámci třídy průměrné hodnoty.

Měkčí podvozek Clia Storia potěší dobrým tlumením nerovností, zároveň ale dokáže zajistit solidní jízdní vlastnosti. Auto drží zvolenou jízdní stopu při průjezdu zatáčkou zdatně i přes větší náklon karoserie a špatně si nestojí ani při vyhýbacím manévru. Kladně hodnotíme velmi příjemné ovládání vozu.

Tradiční slabinou francouzských aut jsou převodovky a u Clia tomu není jinak. Sice známe výrazně horší například v Renaultu Scénic, přesto nemůžeme opomenout určité vůle. Převodovka navíc mnohdy nezvládá rychlé změny převodových stupňů, takže i příznivci sportovní jízdy musejí přeřazovat s rozumem. Jinak je čeká nepříjemný kovový zvuk ozubených kol.

Skutečně dobrou pohonnou jednotkou je pro Clio zážehový čtyřválec 1.2 16V/55 kW. Ochotně reaguje na pohyb plynového pedálu a přitom umožňuje úsporný provoz. Osmiventilový motor 1.2/43 kW není špatný, ale při větším zatížení automobilu mu dochází dech.

Samostatnou kapitolu tvoří turbodiesel 1.5 dCi/48 kW. Velmi úsporný vznětový agregát propůjčuje vozu dostatek sil. Mohou se u něj ale vyskytnou problémy se vstřikovači a čerpadlem, což do té doby levný provoz dokáže nehorázně prodražit.

Časté závady

K typickým problémům Renaultu Clio Storia patří koroze výfukového systému, poruchy dobíjení, únik převodového a motorového oleje. To samozřejmě platí i pro starší vozy druhé generace. Časté jsou vytlučené čepy přední nápravy, ale i opotřebená ložiska, která zde mají kratší životnost.

Motorizace

Benzinové motory: 1.2/43 kW, 1.2 16V/55.
Dieselové motory: 1.5 dCi/47 kW.

KLADY
pohodlná sedadla
solidní jízdní vlastnosti
velká nabídka ojetin
pohodlné odpružení
zdařilý agregát 1.2 16V

ZÁPORY
slábnutí brzd vlivem přehřátí
vyšší poruchovost
omezený prostor vzadu
horší přístup k zadním sedadlům 3dv. verze
nepřesné řazení

Milan Jirouš

11.7.2008 5:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist